Scarlet Trio: sinds 30/4 geen proximus TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Sinds donderdag 30/4 heb ik geen proximus TV meer.
Op de decoder blijft 'Start software' staan en op het scherm verschijnt :
"De activering van de decoder is mislukt. Gelieve 0800 9 96 96 te bellen."
Dan kom ik bij proximus terecht die mij natuurlijk niet willen helpen aangezien ik scarlet klant ben :oops:
Uiteindelijk deze morgen iemand van scarlet bereikt die me wist te vertellen dat er problemen zijn met de verbinding naar proximus TV, niet alleen bij mij.
Ik word verwittigd wanneer dit weer is orde is. (De groetjes en de pot op !!!)

Soms nog iemand zelfde probleem?
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Had het gisteren ook op 1 van de 3 decoders in huis. Deze had nog de Proximus firmware, na hardreset ging de decoder weer. Zat natuurlijk nadien op Scarlet (rood) firmware dan die van Proximus(Paars).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook een probleem met tv decoder (V3b) op Scarlet One: sinds 30/4 werd de programmagids steeds leger en vandaag blijft de decoder bij het resetten hangen op deze boodschap in gebroken engels: "Currently, your connection does not allow to use your decoder. Contact Belgacom."

De decoder vertoonde de voorbije weken al kuren door vreemde sprongen in het vooruitspoelen, geluid dat wegviel, en kleinere skips tijdens het afspelen. Ik dacht hier gelezen te hebben dat dit eventueel veroorzaakt kan worden als er te veel decoders geregistreerd staan op de lijn en wij zitten al aan de 3de decoder, maar de huidige fout lijkt eerder een netwerkprobleem bij Scarlet zoals alfa_ajx732 hierboven schrijft.

Over een uurke nog eens proberen :roll: Gelukkig werkt de oude kabelaansluiting nog als backup maar 't wordt tijd dat er eens een degelijke bughunt bij de Proximus TV software komt.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Hier ook problemen sinds 30/4 met "Start Softw" melding die blijft hangen op een tweedehands V4 met BGC firmware. Factory reset gedaan en Scarlet Firmware binnengehaald en half uur later was alles terug prima operationeel (maar dan wel in het Scarlet 'rood' :-))
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Factory reset haalde hier wel iets binnen maar de decoder blijft de "Currently, ..." foutmelding geven.

EDIT :: telefoontje naar helpdesk opgegeven (twee keer ~15 minuten gewacht)
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member

Dat vind ik toch straf van Scarlet, nu de vierde dag zonder Proximus TV !!!
Ik maak me toch de bedenking waar de fout ligt ? Is het laksheid van Scarlet of ligt de oorzaak bij proximus die niet direct geneigd is scarlet te hulp te schieten bij dit verlengd weekend??? (Dat primitief onderdeel van Proximus moet maar wat geduld hebben :x )
Voor mij is dit nu geen probleem, ik heb nog altijd mijn kabel aansluiting met TV kaartje, maar ik kan me voorstellen voor wie enkel op de TV van scarlet aangewezen is dat dit een bron van ergernis moet zijn.
Weet er soms iemand waar het probleem precies steekt?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

info: afgelopen donderdag heeft proximus technieker mij hier (thuis) gezegd dat voor maandag a.s. geen gevolg zou gegeven worden aan mijn klacht! Zij discrimineren scarlet dus niet :-D
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

alfa_ajx732 schreef:Weet er soms iemand waar het probleem precies steekt?
geen idee, weet alleen dat een decoder met blauwe (BGC-Proximus) interface plots niet meer werkte. Voor alle zekerheid, jij had toch al de rode Scarlet user-interface op de decoder staan???? Zo niet, factory reset kan waarschijnlijk helpen...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Vanmorgen nog steeds op zwart maar zojuist nog eens een factory reset gedaan en nu werkt het wel (zone 053), al bleef het rode Welkom scherm nog steeds iets langer hangen dan bij een normale reset. Ik zie niet meteen een verandering in de versie van firmware.

't was vrij algemeen blijkbaar: https://allestoringen.be/problemen/scarlet
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is dit een probleem dat enkel voorkomt bij decoders die niet verhuurd worden voor Scarlet? (de V5, andere decoders met Proximus sw)
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

yup blijkbaar algemeen probleem want ook op facebook zie ik dit al verschijnen :
Scarlet

Beste klant,
Sinds gisteren is er een algemeen probleem voor digitale tv. Wij doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Onze oprechte excuses hiervoor.
Met vriendelijk groet,
2/05/2015 10u
Scarlet
Bij mij werkt alles tot nu toe V4 decoder. (nog steeds blauwe Belgacom firmware)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hier ook geen probleem vaststelbaar. 2x V4's, Scarlet firmware, 1 x huur, 1 x eigen box.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member

DIBO schreef:
alfa_ajx732 schreef:Weet er soms iemand waar het probleem precies steekt?
geen idee, weet alleen dat een decoder met blauwe (BGC-Proximus) interface plots niet meer werkte. Voor alle zekerheid, jij had toch al de rode Scarlet user-interface op de decoder staan???? Zo niet, factory reset kan waarschijnlijk helpen...
Deze morgen een factory reset gedaan en inderdaad dat helpt het werkt weer maar nu met de rode Scarlet user-interface. Voordien had ik de blauwe (BGC-Proximus) interface.
Dat hadden ze bij Scarlet mij toch mogen meedelen dat er een scarlet-SW versie bestaat!
Ik zou zeggen voor wie nog BLAUW ziet beter overschakelen naar ROOD en dit staat helemaal los van alle politieke strekking :lol2:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Heeft Proximus of Scarlet over deze storing ergens een uitleg (laat staan excuses) gegeven ?
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member

Mailtje van Scarlet
Commerciële tegemoetkoming voor verminderde service tussen 30 april 2015 en 05 mei 2015.

Beste klant,
Tussen donderdag 30 april en dinsdag 5 mei heb je ons gecontacteerd of proberen te contacteren.
Helaas hebben wij in die periode technische problemen gehad met enkele van onze producten en diensten.
We verontschuldigen ons voor het ongemak dat dit mogelijk veroorzaakt heeft. Omdat onze excuses geen volledige compensatie bieden voor de slechte ervaring met onze diensten willen we je toch tegemoetkomen door een korting van € 5 aan te bieden op je volgen de factuur.
Scarlet wil je de best mogelijke dienst bieden! Daarom hebben onze technici gedurende het verlengde weekend hard gewerkt om een oplossing te vinden voor deze problemen. We doen er ook alles aan om een herhaling te voorkomen in de toekomst.
Met vriendelijke groeten,
Scarlet Klantendienst
geen uitleg wel excuses ... en 5 € :-D
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bedankt voor de info! Hopelijk checken ze hun telefoonlogs om die €5 te crediteren (=2 maand uitstel voor hun aboprijsverhoging).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zondag om middernacht ging de V3b decoder spontaan op zwart en kwam er een nieuwe firmware binnen maar ik zie niet echt een verschil, enkel het eerste rode scherm was minimalistischer en vermeldde ProximusTV ipv BelgacomTV. Op maandag nog eens een factory reset gedaan maar de versie is nog steeds de oude (?) Scarlet 5.2.1.46 -- zijn er hier Scarlet gebruikers met een nieuwere versie ?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”