AVM Fritz!Box Fon WLAN 7390 met vectoring
NIEUW NIEUW NIEUW doos werd wel al geopend en de Fritz!Box werd eens getest maar nooit langer dan 10min.
Bieden vanaf 80,00 EUR[
Meeneemprijs: 199,00 EUR incl. transport binnen België.
2 jaar garantie (rechtstreeks met AVM), je krijgt een factuur bij op je naam.
Verkoopsvoorwaarden :
- Objectlocatie: Oostende.
- Bieden exclusief verzending en per 5 EUR opbieden.
- Winnaar: 24u na laatste bod.
- Einde aanbieding binnen de 14 dagen.
- De verkoper behoudt het voorrecht om een deal volledig te weigeren indien de koper van slechte wil/aard is of van een vorige deal heeft afgezien.
- Alsook behoudt de verkoper het voorrecht om de producten ook in vriendenkring te koop aan te bieden.
Betalingsvoorwaarden :
- Vooraf betaling per overschrijving, PayPal (+4,00%) of cash bij afhaling.
Transportvoorwaarden :
- Verzending is op kosten en risico van de koper.
- Ophaling kan te Oostende op afspraak.
- Transportkosten per pakket: 10,00 EUR, via DPD incl. verzekering.
- Levering door mijzelf mogelijk op afspraak, prijs te bespreken.
AVM Fritz!Box Fon WLAN 7390 met vectoring
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
80
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ken ga afzien van mijn bieding. Blijkt dat px deze niet ondersteund. Dus ben er niet verder mee.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik heb ook een 7390 die ik van plan ben te verkopen, net omdat Proximus deze niet ondersteund en me daardoor op een fallbackprofiel heeft gezet. Ik vrees dat we ons op de buitenlandse markt gaan moeten richten, aangezien niemand dat ding nog wil in België.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Voor iemand die niet in de eerste plaats geïnteresseerd is in het modem gedeelte, maar in de andere FritzBox features is de 7390 nog altijd een zeer goed toestel.
- - kan dus perfect gebruikt worden als router achter een Telenet modem-only, of achter een B-box2/3 (FritzBox bouwt PPoE sessie op).
- of als "client" achter een Telenet HGW of een b-box (voornamelijk voor VoIP).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 2 keer
Kan je instellen dat je uitgaand belt met VOIP, maar voor noodnummers de PSTN of 'VOIP profiel 2' gebruikt?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Heb je daar bewijzen van staan of tests die je op UB hebt gepost?Kenw00t schreef:Ik heb ook een 7390 die ik van plan ben te verkopen, net omdat Proximus deze niet ondersteund en me daardoor op een fallbackprofiel heeft gezet. Ik vrees dat we ons op de buitenlandse markt gaan moeten richten, aangezien niemand dat ding nog wil in België.
Inderdaad, zo ook m'n vorige 7390 al eens gebruikt achter een BBOX2 of simpelweg als aparte router op een netwerk en werkte perfect.philippe_d schreef:Voor iemand die niet in de eerste plaats geïnteresseerd is in het modem gedeelte, maar in de andere FritzBox features is de 7390 nog altijd een zeer goed toestel.Of voor iemand die al een FritzBox heeft: een 2de Fritz kan gebruikt worden als WLAN repeater, als extra access point, als SIP Client op je eerste Fritz, of zelfs als DECT repeater (om de DECT van je eerste Fritz uit te breiden)...
- - kan dus perfect gebruikt worden als router achter een Telenet modem-only, of achter een B-box2/3 (FritzBox bouwt PPoE sessie op).
- of als "client" achter een Telenet HGW of een b-box (voornamelijk voor VoIP).
Bijkomende reactie :
(aangepaste kopie post http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 54#p606654)
M'n vorige 7390 die ik had werkte perfect met vectoring actief op de lijn.
Ik zal het exemplaar die te koop is nog eens testen en aantonen dat vectoring er wel op werkt en dat ik aldus niet op een fallback profiel terecht kom.
Is er eventueel een Proximus technieker aan wie ik m'n lijnnummer(s) kan doorgeven om na te gaan of er tegenwoordig, dat zal sowieso wel zijn, maar om te dubbel checken, toch eens na te gaan of er wel degelijk vectoring actief is op de DSLAM in de ROP.
Zie ook vectoring standaard ITU-T G.993.5 Self-FEXT cancellation (vectoring). Er is geen beperking op het toelaten van een specifiek model van een VDSL2 vectoring compatibele modem.
Bron 1 : https://www.itu.int/rec/T-REC-G.993.5
PDF : https://www.itu.int/rec/dologin_pub.asp ... type=items
Volgens AVM is de 7390 wel degelijk full vectoring compatible. Het zit 'm in de firmware en er is daarvoor geen extra hardware nodig...
Bron 1 : http://en.avm.de/nc/service/fritzbox/fr ... DSL-lines/
Bron 2 : http://en.avm.de/service/downloads/download/show/18847/
Wat ik graag wens te weten is op welke basis of alleszins hoe ze dat zouden kunnen blokkeren. Iemand die daar meer details over heeft?
Volgens mij is er helemaal geen blokkade op basis van het model van de modem, enkel op basis van het feit dat de modem wel of niet vectoring aankan.
Nu ja, zoals het
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Tijdens de handshake tussen jouw modem en de ROP gaat er heel wat gegevens heen en weer.
Ik denk dus dat het perfect mogelijk is op basis van... maar wat juist is de vraag.
Ik zal de firmware van de internationale met de belgische eens vergelijken, misschien leer ik er wat uit.
Ik denk dus dat het perfect mogelijk is op basis van... maar wat juist is de vraag.
Ik zal de firmware van de internationale met de belgische eens vergelijken, misschien leer ik er wat uit.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ja, wees gerust, ik heb het ding laten staan tot de laatste snik (fallback dus):Ken schreef:Heb je daar bewijzen van staan of tests die je op UB hebt gepost?
Volledige historiek met datums en al staat hier:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p576145
Het is trouwens algemeen bekend dat de FB7390 niet op de whitelist van Proximus staat.
- honda4life
- Moderator
Het rare is... de firmwares zijn idendiek, download ze maar eens en doe een md5 ofzo.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
Tjah ik vind geen verschillen tussen beide firmwares... dus hoe het kan werken en waarom er een afzonderlijke be versie bestat is voor mij een raadsel.
- honda4life
- Moderator
De VDSL chip is een ander merk, ik denk dat het niet enkel software maar ook hardware is hoor om de boel werkende te krijgen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Hallo, hier hebben we terug een misverstand ...honda4life schreef:Tjah ik vind geen verschillen tussen beide firmwares... dus hoe het kan werken en waarom er een afzonderlijke be versie bestat is voor mij een raadsel.
Natuurlijk is die dezelfde

Er bestaat namelijk geen Belgische Firmware, het is de internationale Firmware versie 06.20 (vooor de 7360 en de 7490) die goedgekeurd is.
Hier ook terug een misverstandKen schreef:M'n vorige 7390 die ik had werkte perfect met vectoring actief op de lijn.
Ik zal het exemplaar die te koop is nog eens testen en aantonen dat vectoring er wel op werkt en dat ik aldus niet op een fallback profiel terecht kom
- - De 7390 is niet approved, en zal dus nooit een vectoringprofiel krijgen.
- Gezien de AVM Firmware vectoring ondersteunt, zal hij door Proximus (h)erkend worden als vectoring friendly.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik kan uit eigen ervaring garanderen dat een fb7390 rechtstreeks op een vectoring lijn problemen geeft. Ook al is ie vectoring friendly, stabiel heeft het hier nooit gewerkt sinds Px vectoring uitrolde(vreemde disconnects, telkens fallback naar provisioning profiel en dit terwijl ik voor vectoring perfecte syncte op 70/6 via DLM).
Vandaar dat ik zelfs een tijdje een BBOX3 ervoor heb gezet als PPPoE bridge. Vandaag is dat gelukkig terug een 7360v2 dewelke wel perfect op vectoring werkt.
Vandaar dat ik zelfs een tijdje een BBOX3 ervoor heb gezet als PPPoE bridge. Vandaag is dat gelukkig terug een 7360v2 dewelke wel perfect op vectoring werkt.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme