Bestand downloaden in IE11 vanuit Citrix

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

We hebben hier een vreemd issue voor waar ik momenteel geen oplossing voor heb gevonden. We draaien Xenapp 6.5 op Server 2008R2 servers. Op de Server 2008 R2 servers staat IE 11 gepublished als app voor de mensen.

Als we iets willen downloaden (bvb pdf bestanden of een docx vanaf Wetransfer) dan lukt dit bij bepaalde gebruikers niet en krijgen ze dit te zien:
Afbeelding
Eens je op "Save As" drukt dan download deze een bestand zonder extensie (bvb gewoon: FILE) terwijl het over een PDF bestand gaat en eigenlijk "FILE.pdf" zou moeten zijn. Als je "FILE" dan opent met notepad zie je dat de html content van de webpagina werd gedownload en niet het bestand zelf.

Bij andere gebruikers (zelfde Citrix Policy, Zelfde AD GPO's) lukt het dan wel en dan zien ze dit:
Afbeelding
Zoals je ziet verschilt het kadertje van "Save" "Save As" en "Cancel" al. Waarom is mij een raadsel want zijn identiek dezelfde policy's. Als je nu op Save As drukt wordt het pdf bestand dan ook goed opgeslagen zoals het hoort (FILE.PDF en het is daadwerlijk een PDF als je het opent).

Work aroud momenteel voor de mensen waarbij het niet lukt: internet opties --> Advanced --> Reset Internet Explorer. Dan werkt het ook voor deze mensen. Ik zou natuurlijk graag weten welke setting net de oplossing is zodat ik dit in mijn GPO's kan stoppen. Heb al vinkjes bekeken/geteld voor de reset en na de reset, maar ik vind niet onmiddellijk de gewijzigde optie.

Iemand ook al zoiets tegengekomen of tips? :-)

Extra info:
Enhanced Protected mode ligt af
Protected mode voor internet zone staat aan
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”