Ik heb overgeschakeld naar Scarlet. Helaas na paar maanden heb ik factuur (rond 100 euro) gekregen en bleekt dat ik moet betalen voor Internationale gesprekken die hebben wij niet gemaakt: Gambia, Marokko, Cuba, Sint-Helena, Senegal, Suriname enz.
Wij hebben nooit gebeld naar deze landen. Wij hebben geen contacten in deze landen. Wij bellen al jaren via voipstunt.com door pbxes.org en uitzonderlijk naar andere landen: België, Duitsland, Canada, Engeland, Kazachstan. Voor het bellen gebruiken wij VoIP adapter. Dus bellen wij met volgende schema: telefoon-VoIP adapter- pbxes- voipstunt -bestemming. Het is onmogelijk "toevallig" bellen via Scarlet, moet wel code *01* op telefoon uitvoeren voor overschakelen VoIP adapter naar Scarlet.
Scarlet heeft dit bedrag gecrediteerd na mijn klacht in Ombudsdienst.
Het bleekt dat modem BBOX2 is waarschijnlijk gehackt en wij hebben nieuwe factuur rond 400 euro gekregen met z’n gesprekken!
Ik heb opnieuw klacht ingediend in Ombudsdienst.
Maar Scarlet zegt dat klant moet betalen dit bedrag want
citaat uit Scarlet antwoord : ” de connectie steeds gemaakt is fysiek vanaf de klant zijn modem”.
Wie had z’n probleem met VoIP fraude? Wat kan ik doen?
VoIP fraude: internationale gesprekken naar Gambia, Senegal
-
- Starter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Eerst en vooral zet een moeilijk password op je bbox2. Zo kun je voorkomen dat mensen aan je VOIP gegevens kunnen geraken (login+password). Vermoed dat het een of andere Afrika-winkel die telefonie aanbiedt jouw login gebruikt...
Daarbij, Scarlet moet maar eens bewijzen dat het vanop jouw bbox gebeurde! Ze kunnen de IP adres zien vanop de connectie gebeurde...
Daarbij, Scarlet moet maar eens bewijzen dat het vanop jouw bbox gebeurde! Ze kunnen de IP adres zien vanop de connectie gebeurde...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Het is niet noodzakelijk je scarlet box die gehacked zou zijn.
Net zo goed kan je pbex of voipstunt gehacked zijn.
Vergeet niet dat gratis bellen naar alle nummers echt onmogelijk is, tenzij er iemand via hacking op een telefooncentrale kan inloggen en zo een echte fysieke lijn bereiken.
Net zo goed kan je pbex of voipstunt gehacked zijn.
Vergeet niet dat gratis bellen naar alle nummers echt onmogelijk is, tenzij er iemand via hacking op een telefooncentrale kan inloggen en zo een echte fysieke lijn bereiken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Hoe gebeurt de overschakeling (*01*) naar Scarlet?juliane777 schreef:Het is onmogelijk "toevallig" bellen via Scarlet, moet wel code *01* op telefoon uitvoeren voor overschakelen VoIP adapter naar Scarlet.
- - heb je de Scarlet credentials ook ingesteld op pbxes.org?
- of staan je Scarlet credentials ingesteld op jouw VoIP ATA (naast pbxes)?
- of is je Sagem als een "vaste lijn" verbonden met jouw VoIP ATA?
Gezien een Scarlet gebruiker in principe de VoIP gegevens niet krijgt (worden per ZTC gepusht) kan een gebruiker dus ook niet aansprakelijk gesteld worden voor het misbruik van deze gegevens!
Ik zou dus:
- a) eerst en vooral bij Scarlet aandringen om jouw VoIP paswoord te wijzigen (en te pushen naar jouw Sagem).
b) het betwiste deel van de rekening niet betalen (dus alléén het niet-betwiste deel betalen).
c) opnieuw klacht bij de Ombudsdienst (waarmee je het recht krijgt om het betwiste deel niet te betalen).

Inderdaad. Maar als dit vanop een vreemd IP gebeurde, dan mogen ze jou deze gegevens niet meedelen (alleen via gerechtelijk bevel).Dima_2005 schreef:Daarbij, Scarlet moet maar eens bewijzen dat het vanop jouw bbox gebeurde! Ze kunnen de IP adres zien vanop de connectie gebeurde...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter
Scarlet beschikt over "Password" van BBOX die is verschijnt in log van telefoon gesprekken. En zegt dat connectie steeds gemaakt vanaf BBOX, dus niet via andere toestellen.
-
- Moderator
Je antwoordt niet op mijn vragen (hoe is de ATA verbonden met de Sagem?)
De ATA kan gehackt zijn, en er kan via de ATA uitgebeld worden?
Maar wat ze ook zeggen, mijn conclusies blijven hetzelfde: VoIP paswoord laten wijzigen + klacht bij ombudsdienst
De ATA kan gehackt zijn, en er kan via de ATA uitgebeld worden?
Maar wat ze ook zeggen, mijn conclusies blijven hetzelfde: VoIP paswoord laten wijzigen + klacht bij ombudsdienst
-
- Starter
VoiP login en password van Scarlet staan alleen in BBOX. Login en password van Voipstunt staan in Pbxes. Login en password van Pbxes staan in mijn VoIP adapter.- heb je de Scarlet credentials ook ingesteld op pbxes.org?
Ja, bij *01* schakelt adapter naar BBOX voor bellen via Scarlet (vaste lijn)Hoe gebeurt de overschakeling (*01*) naar Scarlet?
- of is je Sagem als een "vaste lijn" verbonden met jouw VoIP ATA?
Na eerte problem heeft Scarlet nieuwe voip gegevens verstuurd die heb ik ingevuld in BBOX en kreeg ik nieuwe "Afrikaanse" gesprekken.Gezien een Scarlet gebruiker in principe de VoIP gegevens niet krijgt (worden per ZTC gepusht) kan een gebruiker dus ook niet aansprakelijk gesteld worden voor het misbruik van deze gegevens!
Ja, inderdaad bij hacken van VoIP adapter of pbxes kan ik "Afrikanse" gesprekken zin in logs. Maar in logs staan alleen onze normale gesprekken.Indien je natuurlijk je Scarlet login en paswoord toch hebt gekregen, en zelf ingesteld op je eigen ATA (of pbxes.org), dan ben je zelf aansprakelijk voor het misbruik
-
- Starter
Helaas heb ik een brief van Scarlet ontvangen, citaat:b) het betwiste deel van de rekening niet betalen (dus alléén het niet-betwiste deel betalen).
" ...De betwiste gesprekken zijn ... via de fysieke verbinding tot stand gekomen..."
Dat heb ik ontvangen na afsluiting mijn klachtendossier bij de ombudsman.
Dus Scarlet eist rond 400 euro betalen.
Maar wij hebben nooit gebeld naar deze landen.
Wat ik moet nog doen in deze situatie?
-
- Moderator
Deze zin begrijp ik niet. In welke logs kan je de "Afrikanse" gesprekken zien ?juliane777 schreef:Ja, inderdaad bij hacken van VoIP adapter of pbxes kan ik "Afrikanse" gesprekken zin in logs. Maar in logs staan alleen onze normale gesprekken.Indien je natuurlijk je Scarlet login en paswoord toch hebt gekregen, en zelf ingesteld op je eigen ATA (of pbxes.org), dan ben je zelf aansprakelijk voor het misbruik
Waarom heeft de ombudsman de klacht afgesloten? Volgens mij sluit de ombudsman alleen een klacht af, als je geen bezwaar hebt tegen het antwoord van de provider ??juliane777 schreef:Dat heb ik ontvangen na afsluiting mijn klachtendossier bij de ombudsman.
Dus Scarlet eist rond 400 euro betalen.
Apart van het juridisch probleem tussen jou en Scarlet (waar ik je geen raad kan op geven) moet je wel het probleem gaan aanpakken, want voor je het weet is je volgende factuur nog hoger?
Hoe kan een hacker via jouw Scarlet account kosten maken?
- - ofwel gebruikt hij - op zijn eigen hardware - jouw VoIP credentials (vraag - hoe is hij hieraan geraakt, ook nadat paswoord werd gewijzigd?)
- ofwel heeft hij toegang tot jouw hardware (ATA), en belt hij uit vanaf jouw aansluiting ...
- ofwel is jouw pbxes account gehackt?
Vervolgens zou ik voorlopig de Scarlet vaste lijn niet meer gebruiken, en dus de account uit je B-box verwijderen, of disabelen.
Inkomende gesprekken kan je eventueel laten doorsturen naar een ander nummer, of een GSM.
Zet ook de remote access van je Scarlet modem uit.
Op die manier kan er zeker vanaf jouw aansluiting niet meer uitgebeld worden. Als je dan nog gesprekken hebt, kan Scarlet niet beweren dat deze "via de fysieke verbinding tot stand gekomen" zijn.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zorg dan wel dat je kan bewijzen op welke dag en om welk uur je het account hebt gedisabled, anders sta je nog nergens.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter
Als bijvoorbeeld mijn VOIP adapter is gehackt dan zal ik in logs van Pbxes en Voipstunt "Afrikaanse" gesprekken zien.Deze zin begrijp ik niet. In welke logs kan je de "Afrikanse" gesprekken zien ?
Ik heb logs van Pbxes en Voipstunt. En in deze logs zijn er geen "Afrikaanse" gesprekken. Daar zijn alleen onze "normale" gesprekken.
Ondertussen heb ik terug overstapt naar vorige provider en andere modem gekocht.Zorg dan wel dat je kan bewijzen op welke dag en om welk uur je het account hebt gedisabled, anders sta je nog nergens.