Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn BBOX 3. Het wifi signaal wordt altijd verbroken. Het is niet meer leuk om iets te zoeken op internet mails versturen en binnen halen moet in 2 a 3 keer. zelfs hier op het forum tijdens het rond zoeken naar de zelfde eventuele problemen lukt vrij moeilijk. schiet mij dus niet af als de vraag hier al eens is gesteld

Het begon ongeveer een maand of 4 terug. Wifi viel weg. De lampjes op Bbox van wifi en internet waren rood. Ik heb eens een test gedaan met een laptop van een collega en deze via UTP kabel aangesloten. Deze blijft internet hebben ook al brandt het lichtje rood. Oof het wifi signaal van een smartphone blijft werken.
Ik dacht dat het dus bij de netwerkkaart kwam van mijn laptop. Deze interne wifi kaart heb ik dan vervangen door een identieke kaart van een andere afbraak acer laptop.
Dit was voor een uur of 2 goed maar daarna terug uitvallen. Ik kocht dus een USB wifi kaart van 300MBps compatibel. Dit ging juist dezelfde weg op.
Daarom dacht ik misschien is het laptop zelf. Een virus of zo. gisteren laptop geformateerd. Terug hetzelfde.
Gisteren deed ik een test van vlak aan de Bbox. theoretische snelheid gaf aan. 300MBps ookla speedtest gaf bij bbox 26MBps signaal in living is theoretisch wat netwerk kaart geeft zwak 1MBps test op ookla speedtest is 3.5 MBps.
Nu is mijn vraag komt het uitvallen van het signaal omdat het te zwak is of zijn de problemen bij de Bbox3? Ik had een vorige Bbox 3 en deze had hetzelfde probleem.
Misschien een ganse productielijn die slecht is? Heeft iemand dit nog al voorgehad?
Laat iets weten.
Ps die bericht is in 2 keer moeten verzenden.