Raad opnames tv

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
slenderbender
Starter
Starter

Beste leden.
Ik kom hier met enkele vragen, want zie het bos door de bomen niet meer.

Wat zoek ik juist, wel, voornamelijk tv uitzendingen kunnen opnemen en opslaan op pc.

Ik heb al zoveel gegoogled dat ik niet weet welke weg in te slaan.

Er is een dreambox, maar werkt dat enkel op schotelantenne, of ook met kabel?
Kan ik daarmee opnemen en daarna overzetten op pc?

Dan zijn er stand alone schotelantennes, wat zijn binnen deze de mogelijkheden?

We zitten hier aan een Telenet gekoppeld en kan dus al mijn programma's die
ik opneem niet overzetten.
Heb al twee maal een stuk gelopen HD gehad en alles kwijt gespeeld wat ik
ook maar wilde bewaren.

Zoek een degelijke, betaalbare, oplossing om wat wordt uitgezonden op te nemen.

Ik las , maar geloof niet dat datgene kan werken (laat het aan jullie kenners
over ), dat je met een WD My Book AV-TV vanaf
TV kan opnemen en daarna op je pc kan overzetten??
http://www.wdc.com/nl/company/pressroom ... 64beaca33b

Zie jullie advies graag tegemoet.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Cable receiver met CI+ daar steek je het telenet met een kaartje combinatie module/kaart in en je hangt een usb stick of externe usb schijf aan het toestel..
Achteraf kan je je stick of schijf loskoppelen en aan je pc hangen om je opnames over te zetten...
2 nadeel gezien je geen interactiviteit hebt werkt de EPG maar 48u voorruit en je hebt maar 1 tuner erin....
De op Linux gebaseerde toestellen kunnen meerdere tuners aan boord hebben maar hebben dan weer (nog) geen CI+ interface..

Ofwel moet je via de digibox scart via een adapter naar usb,( toestelletjes die ze verkopen voor videocassettes over te zetten ) opnemen naar pc,
maar dat is dan analog en moet volledig manueel gedaan worden..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
slenderbender
Starter
Starter

Kan je deze "Cable receiver met CI+ daar steek je het telenet met een kaartje combinatie module/kaart in en je hangt een usb stick of externe usb schijf aan het toestel.." eens dieper toelichten want ben niet vertrouwd met afkortingen, types, merken, etc....
Bedankt alvast.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:Cable receiver met CI+ daar steek je het telenet met een kaartje combinatie module/kaart in en je hangt een usb stick of externe usb schijf aan het toestel.. Achteraf kan je je stick of schijf loskoppelen en aan je pc hangen om je opnames over te zetten...
Opletten met dergelijke uitspraken want dit is NIET CONFORM de CI+ standaard... en mag/zal dus normaal NIET werken.

Dat er "duistere" toestellen op de markt zijn waarmee het wel (mogelijks tijdelijk) lukt is een andere discussie.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

ik heb nu toch al een toestel of 8 getest en het werkte overal, op sommige kon er idd gekozen worden voor al dan niet versleutelde opnames...

de CI+ standaard laat veel dingen toe, maar daarom wordt het nog niet altijd gebruikt, op bepaalde TV's kan je ook opnemen, hoogstwaarschijnlijk zitten daar enkle gecertificeerde bij...
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

We zullen dan maar zwijgen van het toestel dat je aan mij hebt verkocht zeker? Geen beeld, freezes... En aangezien het online is gekocht heb ik 14 dagen recht op "niet goed geld terug garantie" - wettelijk zo voorzien, en dat weiger je.

Ik heb lang gezwegen, maar nu is 't er uit. Niet kopen van deze gast, hij grijpt namelijk elke gelegenheid aan om zijn toestel aan te prijzen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
slenderbender
Starter
Starter

Graag on topic blijven aub.
Ondertussen een en ander gevonden.

Heb een Samsung Smart tv, en heb allshare geinstalleerd.
Wat blijkt, na verkenning van deze software, ik kan de bestanden van mijn telenet benaderen en zelfs opslaan op pc.
Maar......
Ondanks het een AVI bestand is kan ik het niet afspelen, wss door een codering.
Kan ik hier iets mee doen om het toch te kunnen bekijken??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

slenderbender schreef:Kan ik hier iets mee doen om het toch te kunnen bekijken??
Nee, dit is net de beveiliging die wordt afgedwongen (en normaal ook zo zal zijn in het voorstel hierboven).

Tenzij met "duistere" hardware (te kopen op eigen risico) ga je hier geen oplossing voor vinden !
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik blijf ontopic, ik beaamde onrechtstreeks wat r2504 schreef, namelijk dat je moet oppassen met zo'n toestellen. En in dit geval deugt het dus niet... Het gaat hier over een "opticum HD ax c501".
Laatst gewijzigd door ygeffens 04 maa 2015, 13:14, in totaal 2 gewijzigd.
slenderbender
Starter
Starter

En welke "duistere" hardware is er dan voorhanden?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

of Netflix in huis halen, waardoor de noodzaak om veel op te nemen grotendeels vervalt...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

slenderbender schreef: Ondanks het een AVI bestand is kan ik het niet afspelen, wss door een codering.
Kan ik hier iets mee doen om het toch te kunnen bekijken??
Dat gaat niet lukken, anders was ik ook die weg ingeslagen.
Ik geloof zelfs (maar ben niet zeker) dat je (afhankelijk van de tv/merk) die files ook alleen maar kunt afspelen op de tv waarop het is opgenomen. Afspelen op een identieke TV zou niet lukken. Anders had dat nog ene optie geweest voor mensen met een vakantiewoning. Thuis opnames maken, en ze zo meenemen.

Er zijn wel HDMI stekkers die de copyprotection van een kabel afhalen. Namen van die dingen ga ik hier niet noemen wegens (op het randje af?) niet legaal, goedkoop zijn ze echter niet.

EDIT: ondertussen nog even verder gezocht hierop, en dat is op te lossen door sommige HDMI splitters. Er zouden er zijn die HDCP er afhalen.

De bewuste HDMI stekker kan je dan steken in een Matrox MXO2 (wat wel legaal is), en zo kan je opnames maken/bewerken.
http://www.matrox.com/video/media/pdf/p ... models.pdf

Alleen is dat een heeel dure oplossing.
Laatst gewijzigd door ygeffens 04 maa 2015, 13:37, in totaal 1 gewijzigd.
slenderbender
Starter
Starter

Heb Netflix, maar daarvan kan ik ook niets opslaan.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

@ygeffens alle toestellen die ik tot op heden heb verkocht werken perfect ook jou toestel werd voor verzending nog getest, normaal zitten de digitale kanalen van telenet overal gelijk zou niet weten waarom de kanalenlijst die ik erin gezet heb niet zou werken, er zaten kanalen dubbel in ivm de test geweest op 514 Mhz ea kanalen die dan zouden komen te vervallen, op die manier had je zeker alle kanalen.
Bij de test overall beeld en GEEN freezes...ik heb er U een kanalenlijst bijgegeven met frequentie, symbolrate en QAM, op die manier kan U indien nodig een nieuwe scan doen, best per frequentie afzonderlijk.
Net zoals bij sateliet doet ook Telenet soms aanpassingen op zijn netwerk, met een Digibox, net zoals met een officiele TVV satelietontvanger merk je daar niks van...gebruik je daarentegen een ander niet gecertificeerd toestel moet je dan al eens en kanalenscan doen...

Ik heb U meermaals voorgesteld toestel terug te sturen en U zou een nieuw toestel krijgen, echter dat wil U niet, U wil uw geld terug U baserend op de internetverkoop.

Enerzijds heb ik geen webshop, hebt U dus niet via internet gekocht, U kocht per mail, anderzijds beweerd U dat u overal uw materialen in de groothandel koopt, dus bent U geen particulier maar zelfstandige en geldt die 14 dagen ook al niet en ten 3de en dit is het belangrijkste :
Wanneer U het toestel elders in de winkel of online koopt kan u het via Telenet in principe niet of gedeeltelijk gebruiken omdat hij dan maar enkele of geen enkele zender vind...
Maw alle parameters moeten aangepast worden, ik ben enkele weken zoet geweest met de research en aanpassingen (software) aan verschillende toestellen, om ze werkend te krijgen om te kunnen gebruiken met telenet met een kaartje, dat zijn idd maar settings en parameters , maar zoek maar, het loopt niet van een leiien dakje..
Ik heb U niet enkel een toestel verkocht maar een toestel met aangepaste firmware(gewijzigde parameters), deze twee zijn gekoppeld aan elkaar voor de goede werking van het toestel...

Software mag U nooit retourneren wanneer U er gebruik heeft van gemaakt !!!!

Ik weet ook niet wat U evt zelf nog proberen aanpassen hebt in de settings.....

Het zou makkelijk zijn U weg te steken achter dat regeltje van die 14d retour...bij mij een werkend toestel kopen, software uitlezen, opslaan , toestel terug en dan goedkoper eenzelfde toestel kopen en mijn aangepaste software erop, sorry Yves maar die vlieger gaat niet op !
Er zijn hier anderen die ook zaken met mij gedaan hebben en die weten dat ik alles oplos , en men er nooit bedrogen uitkomt !

Trouwens voor de opnames kan je kiezen versleuteld of niet, eventjes de moeite nemen ,de handleiding of menu's door te nemen...

Ik ben zeker dat toestel perfect is buiten gegaan en nodig je nogmaals uit het terug te sturen en U ontvangt van mij een nieuw ander toestel...ik heb niks te verbergen, er is niks mis met het toestel !
Laatst gewijzigd door laroyj 04 maa 2015, 14:49, in totaal 7 gewijzigd.
radiometeor.be
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan opnemen op pc op voorwaarde dat de tv-aanbieder de tv-uitzendingen onversleuteld uitzendt(Free To Air, afgekort FTA) ofwel op voorwaarde dat de tv-aanbieder een losse smartcard volgens de CI standaard(géén CI+) ter beschikking stelt waarmee versleutelde zenders kunnen worden ontsleuteld.

Ik geef een overzichtje van de Vlaamse situatie:

1) Telenet: opname op pc mogelijk van:
- digitale FTA-kanalen: Eén, Eén HD, Canvas, Canvas HD, Ketnet, ActuaTV, CNN, BBC World News, Arte Belgique, France 3, CNBC Europe, TV5 Monde FBS, TVE
- alle analoge kanalen: http://zenders.be

2) Proximus TV, Scarlet TV, Snow: opname op pc niet rechtstreeks mogelijk, eventueel afspelen op decoder en via SCART of HDMI gelijktijdig opnemen

3) TV Vlaanderen: opname op pc mogelijk van alle kanalen uit het TV Vlaanderen-pakket en honderden buitenlandse FTA-kanalen, zelfs aan te vullen met buitenlandse betaalpakketten en bijhorende smartcards

Met Telenet kan je dus bovenstaande kanalen opnemen met een Samsung Smart tv in combinatie met een externe harde schijf zoals de WD My Book AV-TV.

Wil je meer kanalen in betere kwaliteit kunnen opnemen, dan zal je voor satelliettelevisie met het TV Vlaanderen-pakket moeten kiezen. Je kan dan inderdaad best voor een enigma2-ontvanger kiezen zoals Dreambox, Xtrend of VU+. In bepaalde enigma2-ontvangers kan je ook een kabeltuner steken, maar de bovenstaande Telenet-beperkingen blijven natuurlijk bestaan.

Als je van Telenet overstapt naar satelliet-tv kan ik als ervaringsdeskundige hier advies geven, maar reken toch op een éénmalige kost van een 300 á 500 euro voor alle benodigde apparatuur afhankelijk ook van welke (buitenlandse) kanalen je allemaal wil ontvangen en (tegelijkertijd) wil opnemen.
slenderbender schreef:Dan zijn er stand alone schotelantennes, wat zijn binnen deze de mogelijkheden?
Wat bedoel je precies met standalone?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

je kan alle kanalen waarvoor je een abonnement hebt bij Telenet opnemen op een cablereceiver samen met Telenet met een kaartje....
...op een pc werkt dit idd niet omdat jet het telenetkaartje niet kan koppelen met je pc...:(
radiometeor.be
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Enkel die kanalen die ook verkrijgbaar zijn op je CI+ kaartje.
Bij telenet heb je namelijk een 2de abonnement nodig.
Heb je bvb Play of Play more, voor op je digiboxen/digicorders, dan zal je nogmaals hetzelfde abonnement moeten nemen op "tv met een kaartje". Wil je dus zenders opnemen die in 1 van deze pakketten zitten, dan ben je respectievelijk dus 20 of 50 euro kwijt/maand (als je ook alles op een digicorder wil).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

dat klopt...basic heb je enkel het basispakket bij Telenet met een kaartje...de eerste 2 weken van je abonnement werkt echter alles en dan is het gedaan en moet je bijbetalen...

Bij de Digibox kan je tot 4 toestellen gaan met een PlayMore abonnement, bij tv met een kaartje is het per toestel, omdat dit natuurlijk meeneembaar is en niet gelinkt aan een fysisch adres...
radiometeor.be
slenderbender
Starter
Starter

Met Telenet kan je dus bovenstaande kanalen opnemen met een Samsung Smart tv in combinatie met een externe harde schijf zoals de WD My Book AV-TV.

"dit lijkt me dus de meest logische oplossing, en ook goedkoopste?
En ook al wordt de WD dmv een USB met de tv verbonden, ik neem dan nog alles op in HD?
Tevens kan ik dus alle beschikbare kanalen van Telenet opnemen en daarna bewaren op mijn pc?"
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

bewerken met uw pc weet ik niet...normal gezien is het zo dat de opnames via usb gemaakt op een tv toestel ook enkel via dat toestel kunnen bekeken worden, soms is het zelfs zo dat na het verwijderen van de usb schijf uit je tv de opnames niet meer te bekijken vallen...

dus je WD aan je tv hangen en loskoppelen om aan je pc hangen om te bewerken zal volgens mij niet lukken :(

Hoe dat system van die special WD tv schijf werkt weet ik niet, mss wordt er bedoeld dat de inhoud van de opnames op die schij verder kan gestreamd worden via DLNA of wifi ?
radiometeor.be
wied
Elite Poster
Elite Poster

slenderbender schreef:Heb Netflix, maar daarvan kan ik ook niets opslaan.
waarom zou je, alles blijft toch beschikbaar op hun servers!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Gisteren gelezen dat tegenwoordig in Nederland (en dat zal niet zo'n groot verschil zijn met Vlaanderen) gemiddeld een TV om de 6 jaar vervangen wordt, dus dan kan je 6 jaar op dat ene TV toestel genieten van je opnames.
'k Weet niet of dat nu zoveel beter is dan dat het op één bepaalde digicorder staat.
Je gaat rapper een digicorder van TV toestel veranderen dan dat je je TV gaat meesleuren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

...en wanneer je meerdere digiboxen in huis hebt kan je op die ander ook naar uw gemaakte opnames kijken :)
radiometeor.be
slenderbender
Starter
Starter

Ik hou nu eenmaal van kookprogramma's zoals op Njamtv en Vitaya, BBC, en veel sport, voetbal, atletiek, MMA.
En net datgene wil ik voor altijd ergens bewaren.
Daar is op zich toch niets mis mee?
Begrijp dan ook niet dat anno 2015 dit probleem nog bestaat, simpelweg iets opnemen en bewaren op een HD.....
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

...mag geen reklame maken voor mezelf maar het kan met mijn toestel ook al wordt hier beweerd dat men voor mij moet opletten...
voor wat betreft canvas/Ketnet/Op12 kan je ook altijd een DVB-T ontvanger kopen voor max 50 euro en daar opnemen op een usb stick en dat kan je op uw pc zetten,
maar niet zo veel kookprogramma's en een beetje sport...via sateliet kan het ook allemaal, zelfs met een goedkope SAB van 79 euro...en allemaal legal...

Mijn toestel is ook gewoon met PVR functie, waarom zou het Mogen via DVB-T, sateliet en niet via Telenet, ik maak de opnames toch zelf voor mezelf...
radiometeor.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Op dvb-t zitten alleen openbare kanalen in digitale maar slechte kwaliteit. Aangezien de VRT met hoofdzakelijk openbare middelen werkt is het ook logisch m.i. dat je dat signaal onbeperkt kan opnemen ...
Ze zouden het wel eens in HD mogen aanbieden trouwens :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

wied schreef:
slenderbender schreef:Heb Netflix, maar daarvan kan ik ook niets opslaan.
waarom zou je, alles blijft toch beschikbaar op hun servers!
Niet overdrijven hé. Er verdwijnen ook maandelijks films en series van Netflix.
Je herbekijkt een film of serie toch meestal niet jaarlijks. Maar na een paar jaar denk je, dat is lang geleden, dat wil ik nog wel eens zien.
Of dat dan nog op netflix zal staan, daar heb je het raden naar.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster

natuurlijk heb je gelijk, maar er komen ook regelmatig dingen bij! En met netflix heb ik steeds voldoende keuze om nieuwe films/series te ontdekken...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

fredo66 schreef:Op dvb-t zitten alleen openbare kanalen in digitale maar slechte kwaliteit. Aangezien de VRT met hoofdzakelijk openbare middelen werkt is het ook logisch m.i. dat je dat signaal onbeperkt kan opnemen ...
Ze zouden het wel eens in HD mogen aanbieden trouwens :-(
De VRT is net geen probleem, bij Telenet kun je die (niet met hun toestel natuurlijk) gewoon onversleuteld opnemen.
Ik neem dagelijks zaken op van de VRT, en bewaar die tot ik ze bekeken heb, en dat kan lang duren (het oudste dat ik hier nog staan heb is van november 2013).
Werkt perfect, en ook in HD.
Het zijn de andere zenders die een probleem zijn.
Wat mij betreft mochten ze al lang gedaan hebben zoals bij UPC, gewoon een ruim onversleuteld basisaanbod (ik weet niet of ze daar de HD zenders ook onversleuteld hebben).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Na veel omwegen ben ik op deze kaart uit gekomen.

http://www.ebay.ch/itm/Original-Alphacr ... 2c97b408af

Het is een CI Cam waarin je een CI+ kaartje zou moeten kunnen plaatsen. De cam zou moeten werken met TV's die CI ondersteunen, en niet persee CI+. Idem voor losse receivers, je zou een enigma2 receiver met DVB-C tuner moeten kunnen gebruiken.

Links tijdens het zoeken:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archiv ... 32306.html
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bil ... ci--p30590 (google translate is aangewezen, mocht je zweeds niet perfect zijn)
http://lmgtfy.com/?q=mascom+alphacrypt+classic+cam
https://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&p=201684
http://be.hardware.info/reviews/5397/2/ ... ver-tuners
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1287489/13

Heeft iemand zo'n CAM liggen (omwille van gebruik in een SAT tuner bvb) en heeft die een Telenet kaart (kan ken je iemand die er 1 heeft), dan zou het wel leuk zijn om het te kunnen testen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

die module dat zal niet werken een CI+ kaartje werkt enkel in een CI+ module, anders krijg je gewoon een foutmelding dat de kaart niet te lezen valt...reeds geprobeerd..
Tevens is de kaart van telenet gepaird met de CI+ module, je kan ze dus ook niet in een andere module gebruiken, dat was in de tijd van de kaartjes in de digiboxen ook zo..

Die modules worden geprogrammeerd om gebruikt te worden voor sateliet voor verschillende coderingen en kaarten ZONDER pairing...
radiometeor.be
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

*zucht* tis eigenlijk erg geworden, dat we van "steek een cassette in de VCR en druk op record" gekomen zijn tot dit soort hack en slash oplossingen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer

Ik vind de vooruitgang geweldig ivm vroeger: meteen digitaal op je Nas opnemen, restreamen, kijken via je rooted Android device, meldingen van je telefooncentrale op je TV,... ongelofelijk wat allemaal kan :)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

sommige dingen kunnen, je moet enkel weten hoe, en niet alles wordt aan de grote klok gehangen, sommige dingen hou je soms ook beter voor jezelf of het liedje blijft niet duren.. ze snoeren je de mond of er komt een patch...
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”