Beste allen,
Ik zit met mijn GSM op Mobistar (Internet on Mobile) op een Android toestel (HTC OneXplus). Mijn vriendin is Proximus, een business abonnement.
Gisteren hebben we toevallig ontdekt dat het af en toe (zo 1 op de 50 SMS'n) gebeurt dat ik een SMS stuur naar haar, maar zij die nooit ontvangt. Haar toestel (HTC Sensation) biept er niet voor en die SMS staat niet in haar lijst. Toch staat die SMS bij mij als 'afgeleverd', met een blauw vinkje dus in Handcent...
Haar HTC Sensation is een toestel dat ik zelf een tijdlang heb gebruikt, heb daar nooit problemen mee gehad. En zelf heb ik het met andere mensen nooit ervaren dat er SMS'n zomaar 'verdwenen'...
Iemand een idee of uitleg over dit fenomeen??
SMS van Mobistar naar Proximus komt niet aan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
gebeurt wel vaker bij Mobistar (en ook Telenet) dat er problemen zijn met zowel het verzenden als ontvangen van smsjes....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
En op wat baseer je dat? Ik merk hier echter vaak het omgekeerde. Proximus naar Proximus geeft tegenwoordig vaker issues, en met mijn internet on mobile sim komen alle sms'en altijd aan in beide richtingen. Er is lang geleden wel eens een issue geweest met hun sms centrales maar dat was door een kabelbreuk, en Proximus heeft ook al issues gehad met bijvoorbeeld data, zo was die even geleden vrij lang onbeschikbaar. En base... Als die een brand hebben in een centrale zoals nog niet zo lang geleden het geval was dan mag je gerust ook issues verwachten. Mobistar heeft op dat vlak niet meer of minder issues dan de anderen (los van Base misschien, waar er indien er iets voorvalt een grotere impact lijkt te zijn).
In mijn geval:
Proximus naar Proximus issues zijn tussen een Moto G 2014 met Lollipop en iPhone 6 Plus, en voornamelijk sms'en die leeg toekomen bij bij maar op de Moto G in standaard sms app in standaard tekst zijn verzonden.
Trouwens, toeval of niet, maar sinds Generation Connect niet meer 'bestaat' hebben we opmerkelijk meer 'probleempjes' in communicatie. Zo valt gesprek vrij regelmatig volledig uit terwijl ik dan een bandje te horen krijg dat de oproep onderbroken werd en later nog eens te proberen. Beiden hebben we nieuwe simkaarten, en het komt ook vooral voor op rustigere momenten en met goede dekking. Ikzelf heb bij Proximus een abonnement. Of het er iets mee te maken beeft valt niet met zekerheid te zeggen, maar dat er misschien een nog lagere prioriteit wordt gegeven aan niet meer verkrijgbare en dus outdated prepaid plannen.... Het lijkt niet onwaarschijnlijk.
[
Post made via mobile device ]
In mijn geval:
Proximus naar Proximus issues zijn tussen een Moto G 2014 met Lollipop en iPhone 6 Plus, en voornamelijk sms'en die leeg toekomen bij bij maar op de Moto G in standaard sms app in standaard tekst zijn verzonden.
Trouwens, toeval of niet, maar sinds Generation Connect niet meer 'bestaat' hebben we opmerkelijk meer 'probleempjes' in communicatie. Zo valt gesprek vrij regelmatig volledig uit terwijl ik dan een bandje te horen krijg dat de oproep onderbroken werd en later nog eens te proberen. Beiden hebben we nieuwe simkaarten, en het komt ook vooral voor op rustigere momenten en met goede dekking. Ikzelf heb bij Proximus een abonnement. Of het er iets mee te maken beeft valt niet met zekerheid te zeggen, maar dat er misschien een nog lagere prioriteit wordt gegeven aan niet meer verkrijgbare en dus outdated prepaid plannen.... Het lijkt niet onwaarschijnlijk.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Het vreemde is dat het alleen voorkomt bij mijn vriendin (da's dan ook één van de weinige proximus-klanten onder mijn contacten). Ik verstuur ook veel SMS'n naar andere netwerken, daar nooit gemerkt dat iets niet aankwam.
Bizar is wel dat ik wel een rapport als afgeleverd krijg, maar zij dus niks ontvangt...
Bizar is wel dat ik wel een rapport als afgeleverd krijg, maar zij dus niks ontvangt...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dan ligt het klaarblijkelijk tussen het verwerken bij Px en het afleveren op haar gsm eerder dan Mobistar gerelateerd. Heeft ze al eens een nieuwe simkaart aangevraagd? Het kan zijn dat een oudere simkaart dergelijke ongeregeldheden verooorzaakt.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
mijn vriendin is bij Mobistar en mijn zoon ( was) bij Telenet (king) , heb regelmatig problemen met de smsjes van mijn vriendin..ze komen achter, of komen niet, of ze kan er zelf geen verzendenn, soms niet naar andere netwerken, soms ook niet naar Mobistar ook, soms enkel naar Mobistar...
Mijn zoon is een fervent smser, 8000-10000/maand en met zijn King abonnement liepen er dagelijks enkele mis, om redden daarvan, na enkle maanden terug naar Base overgeschakeld...ik heb ook een B39 en Proximus via het werk, geen problemen mee..
Mijn zoon is een fervent smser, 8000-10000/maand en met zijn King abonnement liepen er dagelijks enkele mis, om redden daarvan, na enkle maanden terug naar Base overgeschakeld...ik heb ook een B39 en Proximus via het werk, geen problemen mee..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Zelfde probleem maar met MMS, dan open we een case bij Mobistar, is het 2 weken opgelost en dan is het probleem terug. Het feit dat ze het kunnen oplossen geeft duidelijk aan dat het bij hen ligt maarja we hebben het al opgegeven ondertussen. Ik probeer haar naar Base te krijgen of Proximus.
-
- Elite Poster
Heb hieromtrent de vorige x Proximus gecontacteerd... Het feit dat de SMS als 'afgeleverd' staat bij mij (Mobistar) maakt mij er zeker van dat ze wel degelijk verzonden zijn geweest... Het zou mogelijks aan de GSM zelf liggen volgens hen, maar 2 GSM's verder (toevallig hoor, een ondertussen ter ziele gegane Samsung, een HTC als tijdelijke vervanging en nu een gloednieuwe Huawei sinds een 2-tal weken...
En vandaag is het weer van datte, ik stuur deze voormiddag een paar SMS'n naar de vriendin, krijg ik rond de middag een sms van haar, of er iets scheelt omdat ik niks stuur... Zeker 4 SMS'n zijn niet aangekomen bij haar, maar staan bij mij wel als afgeleverd...
Dit komt verder nooit voor als ik naar andere mensen (waarvan wel de meeste Mobistar zijn) stuur...
Nog iemand deze miserie??
En vandaag is het weer van datte, ik stuur deze voormiddag een paar SMS'n naar de vriendin, krijg ik rond de middag een sms van haar, of er iets scheelt omdat ik niks stuur... Zeker 4 SMS'n zijn niet aangekomen bij haar, maar staan bij mij wel als afgeleverd...
Dit komt verder nooit voor als ik naar andere mensen (waarvan wel de meeste Mobistar zijn) stuur...
Nog iemand deze miserie??
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Karel,
heeft uw vriendin niet hetzelfde probleem als Krisken: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 24#p594724
De fout kan ook aan haar android gsm liggen.
heeft uw vriendin niet hetzelfde probleem als Krisken: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 24#p594724
De fout kan ook aan haar android gsm liggen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Wie is er van GSM veranderd? Jij of je vriendin?KRL100 schreef:Het zou mogelijks aan de GSM zelf liggen volgens hen, maar 2 GSM's verder (toevallig hoor, een ondertussen ter ziele gegane Samsung, een HTC als tijdelijke vervanging en nu een gloednieuwe Huawei sinds een 2-tal weken...
Het lijkt me duidelijk een probleem met de GSM van je vriendin indien ze nog steeds die HTC Sensation gebruikt. Maar alvorens we daarop verder zoeken, graag even mijn vragen beantwoorden.

-
- Elite Poster
Mijn vriendin is ondertussen van GSM veranderd, het probleem deed zich al voor met haar Samsung (die is gesneuveld), ook met die vervang HTC Sensation, en nu ook met die nieuwe Huawei P7. Soms dagen geen enkel probleem, gisteren dus echt het ene bericht na het andere dat niet aankwam...Kenw00t schreef:Wie is er van GSM veranderd? Jij of je vriendin?KRL100 schreef:Het zou mogelijks aan de GSM zelf liggen volgens hen, maar 2 GSM's verder (toevallig hoor, een ondertussen ter ziele gegane Samsung, een HTC als tijdelijke vervanging en nu een gloednieuwe Huawei sinds een 2-tal weken...
Het lijkt me duidelijk een probleem met de GSM van je vriendin indien ze nog steeds die HTC Sensation gebruikt. Maar alvorens we daarop verder zoeken, graag even mijn vragen beantwoorden.
We hebben gisteren die Ghost-SMS geïnstalleerd zoals in die andere thread werd voorgesteld, we kijken het weer even aan! THX MarkDm!