Pagina 1 van 1

Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 25 feb 2015, 12:40
door sky
Sinds gisteren problemen om met samsung smart hun op internet te geraken.
Je krijgt wel een ip nr van de je router maar bij de verificatie zegt hij dat er geen internet verbinding mogelijk is.

Samsung apps kan je wel downloaden, maar niet op internet.
Dat wil dus zeggen dat bv je netflix app niet meer werkt.
Ik begrijp niet dat nadat een app geinstalleerd is, ze eerst verbinding maken met de samsung servers om het één of andere te controleren of loggen.
Dat is toch niet echt volgens de regels van de kunst gemaakt als je het mij vraagt.
Blijkbaar zou het een wereldwijd probleem zijn vermits er meldingen zijn van Amerika tot in Rusland

http://www.myce.com/news/samsung-smart- ... age-75099/

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 25 feb 2015, 12:47
door selder
Ah hah, inderdaad, kameraad had ook problemen en ik had al gezegd dat ik vanavond even ging binnenspringen, maar dan ga ik het ook niet opgelost krijgen :)

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 25 feb 2015, 12:52
door sky
Had ik dit gisteren geweten had ikzelf geen 2uur liggen zoeken en proberen. :?

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 25 feb 2015, 12:57
door philippe_d
Both the Samsung and Sony downtime are caused by fact that the Smart TV platforms connect to central servers. Once they are down, the entire platform. Like the Samsung devices, also the Sony devices don’t provide clear error messages causing users to fiddle with their internet for hours or unnecessarily factory resetting their device.
Dat gebeurde inderdaad met mij tijdens een vorige Samsung Outage.
Met de nietszeggende boodschap "netwerk problemen" denk je dat je zelf een probleem hebt, je probeert zowat alles, tot een factory reset van de Smart Hub toe :-(
Dan mag je alle Apps ook nog eens opnieuw installeren ;)

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 25 feb 2015, 13:32
door Abusimbal

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 26 feb 2015, 07:45
door sky
Nog steeds geen oplossing van samsung, maar volgens een gebruiker zou het helpen om de dns van je tv aan te passen.

Bericht op tweakers.net
"Via http://www.isitdownrightnow.com/samsung.com.html er achter gekomen dat het aanpassen van de DNS naar 151.80.14.237 moet werken en het werkt weer. "
Zal het straks ook eens testen.

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 26 feb 2015, 10:33
door philippe_d
De oplossing was inderdaad om DNS tijdelijk in te stellen op 151.80.14.237
Dat is wel een veiligheidsrisico om zomaar een onbekend IP adres in te geven als DNS, maar blijkbaar heeft een slimme jongen zijn virtuele server tijdelijk beschikbaar gesteld met de fix (namelijk het resolven van http://www.samsung.com naar 23.66.247.46 ?)

Na het instellen van deze DNS werkte alles terug. Je krijgt ook een software update van de Smart Hub (waarschijnlijk een fix van het probleem), waarna je de DNS terug kan zetten op automatisch.

Toch een vreemd probleem.
Mogelijke verklaring: http://www.theregister.co.uk/2015/02/26 ... tv_outage/

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 26 feb 2015, 12:55
door svermassen
Heb dit ook voor.
Via twitter al snel het antwoord van server-toestanden.
Dat het specifiek iets van de SmartHub was had ik snel door toen ik de laatste firmware van de TV wel kon installeren :angel:
Dus maar niet forken en een tweet gestuurd.
Tips van hierboven deze avond eens proberen :-D
Heb wel nog een Android-box, maar daar werkt NetFlix niet op HD precies, kwaliteit lijkt SD.
Raar ...

Re: Samsung smart hub problemen

Geplaatst: 26 feb 2015, 14:19
door Abusimbal
Volgens bericht op tweakers zou het opgelost zijn.
http://tweakers.net/nieuws/101592/samsu ... ebben.html