Sinds gisteren problemen om met samsung smart hun op internet te geraken.
Je krijgt wel een ip nr van de je router maar bij de verificatie zegt hij dat er geen internet verbinding mogelijk is.
Samsung apps kan je wel downloaden, maar niet op internet.
Dat wil dus zeggen dat bv je netflix app niet meer werkt.
Ik begrijp niet dat nadat een app geinstalleerd is, ze eerst verbinding maken met de samsung servers om het één of andere te controleren of loggen.
Dat is toch niet echt volgens de regels van de kunst gemaakt als je het mij vraagt.
Blijkbaar zou het een wereldwijd probleem zijn vermits er meldingen zijn van Amerika tot in Rusland
http://www.myce.com/news/samsung-smart- ... age-75099/
Samsung smart hub problemen
- selder
- Moderator
- Berichten: 6620
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ah hah, inderdaad, kameraad had ook problemen en ik had al gezegd dat ik vanavond even ging binnenspringen, maar dan ga ik het ook niet opgelost krijgen 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat gebeurde inderdaad met mij tijdens een vorige Samsung Outage.Both the Samsung and Sony downtime are caused by fact that the Smart TV platforms connect to central servers. Once they are down, the entire platform. Like the Samsung devices, also the Sony devices don’t provide clear error messages causing users to fiddle with their internet for hours or unnecessarily factory resetting their device.
Met de nietszeggende boodschap "netwerk problemen" denk je dat je zelf een probleem hebt, je probeert zowat alles, tot een factory reset van de Smart Hub toe

Dan mag je alle Apps ook nog eens opnieuw installeren

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Elite Poster
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Nog steeds geen oplossing van samsung, maar volgens een gebruiker zou het helpen om de dns van je tv aan te passen.
Bericht op tweakers.net
"Via http://www.isitdownrightnow.com/samsung.com.html er achter gekomen dat het aanpassen van de DNS naar 151.80.14.237 moet werken en het werkt weer. "
Zal het straks ook eens testen.
Bericht op tweakers.net
"Via http://www.isitdownrightnow.com/samsung.com.html er achter gekomen dat het aanpassen van de DNS naar 151.80.14.237 moet werken en het werkt weer. "
Zal het straks ook eens testen.
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De oplossing was inderdaad om DNS tijdelijk in te stellen op 151.80.14.237
Dat is wel een veiligheidsrisico om zomaar een onbekend IP adres in te geven als DNS, maar blijkbaar heeft een slimme jongen zijn virtuele server tijdelijk beschikbaar gesteld met de fix (namelijk het resolven van http://www.samsung.com naar 23.66.247.46 ?)
Na het instellen van deze DNS werkte alles terug. Je krijgt ook een software update van de Smart Hub (waarschijnlijk een fix van het probleem), waarna je de DNS terug kan zetten op automatisch.
Toch een vreemd probleem.
Mogelijke verklaring: http://www.theregister.co.uk/2015/02/26 ... tv_outage/
Dat is wel een veiligheidsrisico om zomaar een onbekend IP adres in te geven als DNS, maar blijkbaar heeft een slimme jongen zijn virtuele server tijdelijk beschikbaar gesteld met de fix (namelijk het resolven van http://www.samsung.com naar 23.66.247.46 ?)
Na het instellen van deze DNS werkte alles terug. Je krijgt ook een software update van de Smart Hub (waarschijnlijk een fix van het probleem), waarna je de DNS terug kan zetten op automatisch.
Toch een vreemd probleem.
Mogelijke verklaring: http://www.theregister.co.uk/2015/02/26 ... tv_outage/
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 2302
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Heb dit ook voor.
Via twitter al snel het antwoord van server-toestanden.
Dat het specifiek iets van de SmartHub was had ik snel door toen ik de laatste firmware van de TV wel kon installeren
Dus maar niet forken en een tweet gestuurd.
Tips van hierboven deze avond eens proberen
Heb wel nog een Android-box, maar daar werkt NetFlix niet op HD precies, kwaliteit lijkt SD.
Raar ...
Via twitter al snel het antwoord van server-toestanden.
Dat het specifiek iets van de SmartHub was had ik snel door toen ik de laatste firmware van de TV wel kon installeren

Dus maar niet forken en een tweet gestuurd.
Tips van hierboven deze avond eens proberen

Heb wel nog een Android-box, maar daar werkt NetFlix niet op HD precies, kwaliteit lijkt SD.
Raar ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Volgens bericht op tweakers zou het opgelost zijn.
http://tweakers.net/nieuws/101592/samsu ... ebben.html
http://tweakers.net/nieuws/101592/samsu ... ebben.html
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3