Houdt u errekeningmeedat de toegang tot uw online-account dreigtteverlopen. Om de toegang tot uw online- account actieftehouden, vragenwij u dangelieveomzosnelmogelijk in teloggen. Wijblijvenvernieuwen en werkenaan de verbetering van onze service en dienstverlening.Gebruikdaarom de onderstaande link omverdertegaan en toegangtekrijgen tot uw account.
Nadat u gebruikheeftgemaakt van de bovenstaande link zaler door één van onzemedewerkersnog contact met u wordenopgenomenom het geheleprocestevoltooien. Wanneer het geheleprocesgereed is zult u weeralsvanoudsgebruikkunnenmaken van uwHomebank.
Onzedienstverleningdraaitomvertrouwen en het dienen van uwbelang. Daaropkunt u alsklantvertrouwen.
Wijwillen u alvastbedankenvooruwmedewerking.
Met vriendelijkegroet,
Klantenservicebpost bank Belgie
Ja, dit is een letterlijke copy/paste...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ze hebben niet eens geld voor een toetsenbord met correct werkende spatieknop.
Hun doelwitten worden zo slim dat ze niet reageren ofwel zijn ze al blut
was vandeweek ook in het nieuws, dit soort zaken...
en ik blijf het niet snappen:
- de url lijkt er niet op (en zeg niet dat oudere/leken het niet zien: ze moeten zelf klikken en "shopkhanhchau" klinkt niet echt als "bpost")
- kom je op de site, heb je bij bpost https en groene balk, de fake is http en geen groene balk (kunnen oudere/leken eventueel nog naast kijken)
- op de bpost site krijg je mooi het kader met de challenge etc om in te loggen, bij de fake moet je ineens vanalles invullen wat nooit gevraagd werd + wat de bank zowiezo weet
ergens kan ik erin komen als het quasi perfect nagemaakt is dat mensen er nog voor vallen, maar zo'n duidelijke fakes?
sja, misschien verdienen sommige mensen het dan wel een klein beetje...
had hier nooit die kliklink gezet, wie weet trappen er toch in...
maar soit :
Gerapporteerde webvervalsing!
De webpagina op shopkhanhchau.com is gerapporteerd als een vervalsing en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Webvervalsingen zijn ontworpen om gebruikers te misleiden en persoonlijke of financiële gegevens te laten delen door bronnen die u misschien vertrouwt na te bootsen.
Het invoeren van persoonlijke gegevens op deze pagina kan leiden tot diefstal van identiteitsgegevens of andere fraude.
Deze mail van "Record bank' komt uit Brazilië .
En in foutloos Nederlands:
Van: Record Bank [mailto:[email protected]] Verzonden: donderdag 19 februari 2015 9:21 Aan: undisclosed-recipients: Onderwerp: Je aandacht is nodig
Beste Record Bank-klant,
Houdt u er rekening mee dat de toegang tot uw online-account dreigt te verlopen. Om de toegang tot uw online- account actief te houden, vragen wij u dan gelieve om zo snel mogelijk in te loggen. Wij blijven vernieuwen en werken aan de verbetering van onze service en dienstverlening. Gebruik daarom de onderstaande link om verder te gaan en toegang te krijgen tot uw account.
Klik hier (Let op: ondervindt u problemen met het klikken van de link, verplaats dan de mail van uw SPAM naar uw Postvak In)
Nadat u gebruik heeft gemaakt van de bovenstaande link zal er door één van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zult u weer als vanouds gebruik kunnen maken van uw Homebank.
Onze dienstverlening draait om vertrouwen en het dienen van uw belang. Daarop kunt u als klant vertrouwen.
Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Klantcontact Record Bank België
Foutloos Nederlands????
Als ik dit lees "vragen wij u dan gelieve om zo snel mogelijk in te loggen" dan weet ik al meer dan genoeg.
En deze ook nog "met het klikken van de link". Voor wie het niet doorheeft, het moet zijn "aanklikken".