Hey iedereen,
Ik vroeg mij af of dat het normaal is dat er periodieke disconnects optreden van mijn telenet verbinding. Dit gebeurt niet vaak, slechts 1 keer om de paar dagen, en duurt dan zeer kort (1-2 min). Een 'troubleshooting' via windows leert me dat 'de verbinding tussen de modem en het internet verbroken is'. Het komt vaak voor tijdens het spelen van online games (bvb dota) en is dan niet echt nefast voor het spel (want teammates kunnen pauzeren) maar is toch niet echt aangenaam. Het komt ook daarbuiten voor, en het tijdstip varieert (soms rond 1-2u 's nachts, soms 3u in de namiddag, soms 's avonds, etc).
Mijn set-up: Telenet modem/router => Powerline => Router => Multipele pc's + AP.
De router staat in de DMZ op mijn.telenet . De opstelling is redelijk ingewikkeld maar er liggen nauwelijks wachtbuizen voor ethernet (oud huis) en de wifi geraakt amper de kelder (waar de HGW staat) uit, daarmee.
Nu de vraag is dus: Is dit normaal? En indien ja, kan ik hier iets aan doen om de 'timing' te controleren (bvb een getimed stopcontact dat elke nacht een reboot forceert). En indien niet normaal, heeft iemand een goede tool om dit wat beter in kaart te brengen?
Alvast bedankt voor het lezen...
Periodieke disconnect
Ik heb iets gelijkaardig aan de hand, modem verbreekt connectie periodiek tussen 12 & 15u om de paar dagen, ook regelmatig tijdens online gaming (Guild Wars 2) maar ook als pc gewoon opstaat en niks doet of als ik er op aan het werken ben. Reeds 2x techniekers van telenet over de vloer gehad, heeft heel de installatie nagekeken en alles bleek in orde. Het is geen ramp maar gewoon redelijk ververlend.