Bankafschriften

Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

DeStandaard 18/02/2015
‘Finance? Daar wist ik geen zak van’
18 FEBRUARI 2015 | Joris Luyendijk - © NRC Handelsblad
‘Ik ga je nu vertellen hoe het zit.’ Joris Luyendijk leefde twee jaar in de Londense City. Met zijn blog en columns gaf hij een inkijk in de financiële wereld. Maar daarvoor moest hij heel wat obstakels overwinnen.
(...)
Een IT’er zei dat hij printjes maakte van al zijn bankafschriften, want ik wilde niet weten wat een puinhoop de IT is bij veel banken. Dan vroeg ik via Twitter, Facebook en een apart artikeltje op de site: doen meer IT’ers dat? ‘Oh yes we do’, was het antwoord. ‘En als jij iedere dag zag wat wij zien, zou je hetzelfde doen.’ Online leent zich beter dan papier voor zo’n onderzoekende toon, waarschijnlijk omdat je als lezer instinctief aanvoelt dat pixels minder definitief zijn dan inkt.
(...)
:)

Ik heb ook voor een bank gewerkt, ik print ook al mijn bankafschriften af.
Lokaal save as PDF + print.

-> de blog
-> Joris Luyendijk heeft ook een aantal goede (vind ik) boeken over het Midden-Oosten en de islam
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Da's dezelfde reden waarom ik Doccle en Zoomit niet... vertrouw. Waar ik geen controle over heb (infrastructuur-technisch) kan ik enkel maar van uitgaan dat hetgene dat geboden wordt op best-effort basis is.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Mijn vader was ook zo IT'er bij een bank, alles op papier en overal kaften.
Ik zelf heb het graag op mijn scherm en heb enkel PDF's. Het liefst heb ik mijn facturen via mail.

Zoomit en Doccle is net altijd te weinig van wat ik er uit wil. Daarom bouw ik mijn eigen tools en doe ik mijn eigen backups.
Ook het grappige is dat Doccle geen two factor authentication heeft, terwijl toch zaken als bank en ziekenfonds aan gelinkt kunnen worden.
Laatst gewijzigd door 8balljunkie 20 feb 2015, 16:03, in totaal 1 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik verkies ook op papier en digitaal enkel op men eigen systemen. Met facturen doe ik het ook op die manier. Ik noem het een gezond achterdochtig zijn :).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

liefst heb ik dat ze me een pdf sturen, dan zit het ineens mijn mailbox, die ik zelf beheer.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

same here, liefst PDF in m'n mailbox.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”