Aanpassen settings Wifi-bridge

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
kimme
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi allen!

Even een in principe simpel op te lossen vraagje:

Hardware:

Telenet Modem
2 Digicorders, 1 via powerline, 1 via wifi bridge van Belgacom

Probleem:

Digicorders zien elkaar niet om elkanders opnames af te spelen.

Sinds:

De DGC in de living is via powerline verbonden en die heeft sowieso geen problemen qua connectie. Hij krijgt ook het juiste (10.xxx) IP binnen en INHOME IP is 192.168.0.xxx.
In de veranda was mijn DGC verbonden via een oude Wifi Bridge van Belgacom ( die witte halve manen). Alles werkte, maar wegens de trage connectie van de bridge schokte alles regelmatig.
Nu heb ik van mijn overbuur de nieuwste wifibridges (technicolor tg233) gekregen toen hij weg ging bij BGC. De bridge werkt en is supersnel wanneer ik er een speedtest op doe maar toch zien de boxen elkaar niet. Bij nazicht van de IP's zie ik dat het IP zelf ook correct is (10.xxx) maar de INHOME IP is 192.168.1.xxx.
Ik geraak spijtig genoeg niet in de configuratiepage van de tg233 waardoor ik het IP daar niet van kan veranderen naar 192.168.0.xxx.

Vraag:

1) Is er iemand die weet hoe ik de IP van de tg233 kan veranderen? Of iemand die een andere oplossing weet voor dit probleem.
Ik dacht zelf al om de iprange van mijn Telenet-modem te veranderen naar 192.168.1.xxx maar aangezien ik met een aparte router werk voor mijn LAN is dit geen optie aangezien die anders op hetzelfde adres zit.
2) Kan ik die TG233 "dualband" gebruiken en dus de LAN-poort van de ontvanger gebruiken voor mijn Digicorder te verbinden en het WiFi-signaal gebruiken om bvb mijn PS3/Raspberry PI van sneller Wifi te voorzien?

Aangezien dit zowel gedeeltelijk over Telenet- als BGC-hardware gaat zal ik dit ook even bij BGC posten.

Alvast bedankt!

[Mod Edit] slotje (dubbele post)
graag reacties posten in http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=44111
Laatst gewijzigd door philippe_d 19 feb 2015, 20:46, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”