Kan iemand mij bevestigen dat het aantal externe (dynamische) IP-adressen dat aan één abonnement toegewezen kan worden nog steeds 16 is?
Ik baseer mij op http://community.telenet.be/t5/Surfen/D ... 85#link_44 wat mij redelijk recente informatie lijkt, maar krijg de indruk geen IP-adres meer toegewezen te krijgen voor andere toestellen dan deze waarvoor ik het fixed IP-adres ingesteld heb.
Mocht het een verschil maken: zowel op een Business Fibernet XL als een Office Access Turbo lijkt het te falen.
Aantal externe IP-adressen
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 232 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Dat is dan een wijziging ten opzichte van vroeger.
Tot voor een maand kon ik naast het vast IP-adres nog een aantal dynamische IP-adressen toegewezen krijgen. Ik had zo een test-server draaien die rechtstreeks op het net hing zonder de corporate firewall te moeten passeren.
Kan je dit even verduidelijken door bv. een webkoppeling naar gegevens op de Telenet-website? Bedankt!
Tot voor een maand kon ik naast het vast IP-adres nog een aantal dynamische IP-adressen toegewezen krijgen. Ik had zo een test-server draaien die rechtstreeks op het net hing zonder de corporate firewall te moeten passeren.
Kan je dit even verduidelijken door bv. een webkoppeling naar gegevens op de Telenet-website? Bedankt!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Beweer jij nu dat Telenet door zijn voorraad IP adressen is? Waar haal je deze info?xayana schreef:Als er geen IPv4 adressen vrij zijn, gaan er ook geen toegekend kunnen worden hé.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
vanaf 4 krijg je er geen automatisch meer, toestellen laten aanstaan spanning van uw modem halen , paar minuutjes wachten en de spanning er terug op en je hebt een extra IP
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Telenet heeft er anders wel genoegxayana schreef:Is een assumptie. We weten allemaal dat IPv4 schaars zijn.

http://bgp.he.net/AS6848#_prefixes
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat zou best wel eens kunnen.laroyj schreef:vanaf 4 krijg je er geen automatisch meer, toestellen laten aanstaan spanning van uw modem halen , paar minuutjes wachten en de spanning er terug op en je hebt een extra IP
Ik zal het maandag proberen.
Waarop baseer je je voor deze informatie? Graag een bron...
Mijn bedoeling zou nl. zijn om standaard een extra (dynamisch) adres in gebruik te nemen.
[

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Enkele maanden geleden heb ik voor r2504 (iirc) die test nog gerund, en toen ben ik er nog in geslaagd om 5 of 6 routertjes een ip adres te kunnen doen krijgen.
[
Post made via mobile device ]
[

- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Daarom dat ik in mijn startpost ook schreef dat ik tot voor een maand of zo nog minstens één dynamisch IP-adres in gebruik had.
Ik probeer nu opnieuw maar de DHCP-discover wordt enkel voor mijn fixed IP beantwoord, niet meer voor andere devices.
[
Post made via mobile device ]
Ik probeer nu opnieuw maar de DHCP-discover wordt enkel voor mijn fixed IP beantwoord, niet meer voor andere devices.
[

- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Ondertussen heb ik de modem kunnen herstarten en krijg ik terug een dynamisch IP-adres toegewezen.
Ik heb bevestiging gekregen dat het inderdaad nodig is om de modem even van de spanning te halen om zo de dynamic leases (tot 16 toestellen) te wissen.
Ik heb bevestiging gekregen dat het inderdaad nodig is om de modem even van de spanning te halen om zo de dynamic leases (tot 16 toestellen) te wissen.
Computer(k)nul