Goeiemorgen,
De kinderkamer hier heeft een eigen tv met decoder. Maar om de kerk een beetje in het midden te houden willen we als ouders wel duidelijke afspraken maken wanneer de kinders tv mogen zien. Ik had gedacht aan een smart energy plug van de aldi http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=43576 Kan je makkelijk vanuit bijv. de keuken de stroom opzetten voor tv e.d.
Maar kan het eigenlijk geen kwaad dat de decoder plots zonder stroom valt? Een tv toestel vermoed ik dat niet veel kwaad kan. Maar een wii en decoder is volgens mij toch gevoeliger door de harde schijf. De decoder zomaar laten opstaan vind ik ook zonde, we doen al veel moeite om te besparen en zuinig kan je dat beestje niet echt noemen
Elk goed idee is welkom.
Veilig uitschakelen decoder/wii/tv
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier zit er reeds enkele jaren een schakelklok voor de decoder.
Tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Best er wel voor zorgen dat je niet naar TV kijkt of iets aan het opnemen bent, wanneer je de spanning eraf haalt...
Decoder is hier een v4.
Tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Best er wel voor zorgen dat je niet naar TV kijkt of iets aan het opnemen bent, wanneer je de spanning eraf haalt...
Decoder is hier een v4.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Aangezien er gewoon geen aan/uit knop meer op die dingen staat (althans niet bij TN) bestaat er geen "correcte" manier om ze uit te schakelen.
Je kan dus alléén maar hopen dat het filesysteem van die dingen nooit corrupt geraakt.
Je kan dus alléén maar hopen dat het filesysteem van die dingen nooit corrupt geraakt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Gewoon uw tv zonder stroom zetten is toch al genoeg dan.
Een DC gebruikt nu toch ook niet zoveel stroom in standby?
Geen beeld -> geen tv kijken of wii spelen.
Een DC gebruikt nu toch ook niet zoveel stroom in standby?
Geen beeld -> geen tv kijken of wii spelen.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik denk ook dat alleen de tv de beste oplossing is. Decoder v3 verbruikt hier in standby toch nog 16watt. Zijn toch twee spaarlampen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Ah, je hebt een BBOX?
Een digicorder van telenet kan je in slimme energiestand laten gaan, zo verbruikt die slechts 0.5 tot 1W.
Een digicorder van telenet kan je in slimme energiestand laten gaan, zo verbruikt die slechts 0.5 tot 1W.