BBOX3 vs. Apple Airport Express probleem
Geplaatst: 17 feb 2015, 22:43
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een Apple Airport Express aan te sluiten op een BBOX3? Ik heb dit al ettelijke keren geprobeerd en het wil maar niet lukken. Bij de configuratie blijkt alles te lukken tot op het laatste punt, dan krijg ik bericht dat het onmogelijk is de Airport te configureren.
Het probleem is dat de BBOX3 geen sterk genoeg signaal uitstuurd om tot in de living te geraken. Dus ik wil hardwired een Airport Express in de living zetten om zo mijn wifibereik te vergroten.
Ik dacht eerst dat de Airport defect was maar als ik deze test bij iemand anders (die welliswaar bij Telenet zit) dan kan ik de Airport binnen de 3 minuten configureren en ik zit op het netwerk . Dit toestel werk dus perfect.
Als ik bel naar de helpdesk van Proximus krijg ik een droog antwoord: “onze excuses maar wij kunnen geen ondersteuning geven op toestellen die niet van ons zijn.” Daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen terwijl het probleem duidelijk bij de BBOX ligt daar ik op een Telenetmodem perfect kan aansluiten.
Proximus verplicht me dus eigenlijk om over te stappen naar de concurrentie aangezien ze weigeren me te helpen met iets waarvan het probleem duidelijk bij hen ligt.
Ik ben echter al jaren trouwe klant van Proximus en wil de Airport echt wel aan de praat krijgen. Wie heeft er advies? Ik ben toch niet de enige in heel België die een Airport wil gebruiken in combinatie met een BBOX?!?!
Een gefrustreerde Proximus-klant…
Heeft er iemand ervaring met een Apple Airport Express aan te sluiten op een BBOX3? Ik heb dit al ettelijke keren geprobeerd en het wil maar niet lukken. Bij de configuratie blijkt alles te lukken tot op het laatste punt, dan krijg ik bericht dat het onmogelijk is de Airport te configureren.
Het probleem is dat de BBOX3 geen sterk genoeg signaal uitstuurd om tot in de living te geraken. Dus ik wil hardwired een Airport Express in de living zetten om zo mijn wifibereik te vergroten.
Ik dacht eerst dat de Airport defect was maar als ik deze test bij iemand anders (die welliswaar bij Telenet zit) dan kan ik de Airport binnen de 3 minuten configureren en ik zit op het netwerk . Dit toestel werk dus perfect.
Als ik bel naar de helpdesk van Proximus krijg ik een droog antwoord: “onze excuses maar wij kunnen geen ondersteuning geven op toestellen die niet van ons zijn.” Daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen terwijl het probleem duidelijk bij de BBOX ligt daar ik op een Telenetmodem perfect kan aansluiten.
Proximus verplicht me dus eigenlijk om over te stappen naar de concurrentie aangezien ze weigeren me te helpen met iets waarvan het probleem duidelijk bij hen ligt.
Ik ben echter al jaren trouwe klant van Proximus en wil de Airport echt wel aan de praat krijgen. Wie heeft er advies? Ik ben toch niet de enige in heel België die een Airport wil gebruiken in combinatie met een BBOX?!?!
Een gefrustreerde Proximus-klant…