Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een Apple Airport Express aan te sluiten op een BBOX3? Ik heb dit al ettelijke keren geprobeerd en het wil maar niet lukken. Bij de configuratie blijkt alles te lukken tot op het laatste punt, dan krijg ik bericht dat het onmogelijk is de Airport te configureren.
Het probleem is dat de BBOX3 geen sterk genoeg signaal uitstuurd om tot in de living te geraken. Dus ik wil hardwired een Airport Express in de living zetten om zo mijn wifibereik te vergroten.
Ik dacht eerst dat de Airport defect was maar als ik deze test bij iemand anders (die welliswaar bij Telenet zit) dan kan ik de Airport binnen de 3 minuten configureren en ik zit op het netwerk . Dit toestel werk dus perfect.
Als ik bel naar de helpdesk van Proximus krijg ik een droog antwoord: “onze excuses maar wij kunnen geen ondersteuning geven op toestellen die niet van ons zijn.” Daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen terwijl het probleem duidelijk bij de BBOX ligt daar ik op een Telenetmodem perfect kan aansluiten.
Proximus verplicht me dus eigenlijk om over te stappen naar de concurrentie aangezien ze weigeren me te helpen met iets waarvan het probleem duidelijk bij hen ligt.
Ik ben echter al jaren trouwe klant van Proximus en wil de Airport echt wel aan de praat krijgen. Wie heeft er advies? Ik ben toch niet de enige in heel België die een Airport wil gebruiken in combinatie met een BBOX?!?!
Een gefrustreerde Proximus-klant…
BBOX3 vs. Apple Airport Express probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Kan je niet gewoon de DHCP-server van de Apple-router uitschakelen en de b-box 3 verbinden met één van de LAN-poorten (niet de WAN-poort) van de Apple-router? Het is dus wel belangrijk dat de DHCP-server is uitgeschakeld, anders gaat de Apple-router ook IP-adressen beginnen uitdelen (wat de taak is van de b-box 3) en zal dit voor netwerkstoringen zorgen.
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik ben Proximus klant en Airport gebruiker
Je moet he Airport in Brugmodus zetten, dan werkt alles!

Je moet he Airport in Brugmodus zetten, dan werkt alles!

Provider: Mobile Vikings Fiber 1000/500
Modem/Router: Unifi Cloud Gateway Max PPOE
Switch: UniFi 24p + 24p POE 150W
Wifi: Unifi AP Wifi 6
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Unifi Cloud Gateway Max PPOE
Switch: UniFi 24p + 24p POE 150W
Wifi: Unifi AP Wifi 6
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Mac Mini - M1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Plug&play:
1.verbind alle ethernet kabels die je wil gebruiken
2."airport utility" software moet op een computer staan die (met kabel natuurlijk)
verbonden is me de Airport Extreme router
3.power on de Airport Extreme router
4.nu gaat alles automatisch, ik heb zelfs geen IP adres moeten ingeven
• Default gaat hij in Bridged mode staan en laat NAT en DHCP over aan de Bbox.
• Interface met de airport extreme router is niet via webinterface
maar weer met die Airport Utility soft, die is ook als app beschikbaar op de iPad.
• Nu kan ik mijn netwerk beheren via iPad
1.verbind alle ethernet kabels die je wil gebruiken
2."airport utility" software moet op een computer staan die (met kabel natuurlijk)
verbonden is me de Airport Extreme router
3.power on de Airport Extreme router
4.nu gaat alles automatisch, ik heb zelfs geen IP adres moeten ingeven
• Default gaat hij in Bridged mode staan en laat NAT en DHCP over aan de Bbox.
• Interface met de airport extreme router is niet via webinterface
maar weer met die Airport Utility soft, die is ook als app beschikbaar op de iPad.
• Nu kan ik mijn netwerk beheren via iPad
Bedankt voor de reacties allemaal, echter...
Als ik de Airport Express (niet Extreme) aan mijn PC (niet apple) hang dan kan de Airport Utility software de Airport niet vinden. Met iPad lukt het wel om aan te loggen maar daarmee kan ik de DHCP niet uitschakelen. Terug, bij dat ander netwerk van Telenet kan ik wel de DHCP uitschakelen. Daar staat er dan wel een iMac en geen PC.
Help
Als ik de Airport Express (niet Extreme) aan mijn PC (niet apple) hang dan kan de Airport Utility software de Airport niet vinden. Met iPad lukt het wel om aan te loggen maar daarmee kan ik de DHCP niet uitschakelen. Terug, bij dat ander netwerk van Telenet kan ik wel de DHCP uitschakelen. Daar staat er dan wel een iMac en geen PC.
Help