Ik vraag me af of hier nog gebruikers zijn van DVDFab.
Ik slaag er maar niet in om DVDs van de gekende tekenfilms (Toy Story, Shrek, etc...) perfect te rippen. Elke rip heeft altijd wat hickups, en die staan altijd op dezelfde plek, ongeacht met welke drive, PC of output formaat ik rip. Studio 100 DVDs daarentegen rippen allemaal perfect. DVDFab support heeft al verschillende suggesties gegeven, maar niets werkt. Ze zeggen ook dat ik de enige ben die zoiets gemeld heeft.
Ik zou dus iemand willen vinden met wie ik eens eenzelfde DVD kan rippen om te zien of er een verschillende outcome is.
Nog DVDFab gebruikers ?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Wat versta je onder rippen: kopieëren van DVD naar HD, of van een DVD9 naar DVD5 (of menu's slopen, of...)?
kopiëren: DVD Decrypter
omzetten: DVD Shrink
kopiëren: DVD Decrypter
omzetten: DVD Shrink
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik versta daaronder wat DVDFab ook rippen noemt, dus maw op HDD zetten en converteren. Het vreemde overigens is dat copiëren (ook met DVDFab) wel gewoon probleemloos werkt. Nog vreemder is dat het rippen van de copy hetzelfde probleem oplevert, zelfs als die DVD geresized werd om op DVD5 te passen. Vooral dat laatste krijg ik kop noch staart aan.
Ik zoek voorlopig geen alternatieven, aangezien DVDFab betalende software is, en die voor het overige eigenlijk perfect werkt. Heb vroeger (vóór DVDFab) al gewerkt met AnyDVD, AutoGK, Handbrake, DVD Decrypter, DVD Shrink, etc... en vond het toch allemaal maar knoeien. Natuurlijk stom dat ik eerst de hele Studio 100 collectie geript heb en dus pas achteraf op dat probleem stootte
.
Ik zoek voorlopig geen alternatieven, aangezien DVDFab betalende software is, en die voor het overige eigenlijk perfect werkt. Heb vroeger (vóór DVDFab) al gewerkt met AnyDVD, AutoGK, Handbrake, DVD Decrypter, DVD Shrink, etc... en vond het toch allemaal maar knoeien. Natuurlijk stom dat ik eerst de hele Studio 100 collectie geript heb en dus pas achteraf op dat probleem stootte

-
- Elite Poster
Is te lang geleden. Is het niet zo dat je met DVD Decrypter nog andere tools nodig hebt om bvb te converteren naar XVID of MP4 ? Hoedanook bleek DVDFab ideaal omdat je met 1 enkele tool eigenlijk zowat alles kon.
Ondertussen nog eens wat gegoogled, en het lijkt er eigenlijk heel hard op dat het met een specifieke Copy Protection van Disney te maken heeft. Ik lees van tal van problemen met verschillende ripper tools met Disney DVDs. Heb al aan support de vraag gesteld of ze voor Disney DVDs specifieke per-DVD knowledge/parameters gebruiken om correcte rips te krijgen. Als dat zo is, zou het wel eens goed kunnen zijn dat de BE/NL uitgaven gewoon anders beveiligd zijn en daardoor problemen opleveren.
EDIT: hier nog zo een thread : http://club.myce.com/f62/disney-movie-brave-330133/ , en vooral de laatste post lijkt te bevestigen dat rip software verschillende edities van sommige DVDs expliciet moet ondersteunen: "As is quite common these days there are different variants of the protection on different editions but it will all be sorted pretty quickly.". Verklaart ook direct waarom er constant updates zijn van DVDFab.
Ondertussen nog eens wat gegoogled, en het lijkt er eigenlijk heel hard op dat het met een specifieke Copy Protection van Disney te maken heeft. Ik lees van tal van problemen met verschillende ripper tools met Disney DVDs. Heb al aan support de vraag gesteld of ze voor Disney DVDs specifieke per-DVD knowledge/parameters gebruiken om correcte rips te krijgen. Als dat zo is, zou het wel eens goed kunnen zijn dat de BE/NL uitgaven gewoon anders beveiligd zijn en daardoor problemen opleveren.
EDIT: hier nog zo een thread : http://club.myce.com/f62/disney-movie-brave-330133/ , en vooral de laatste post lijkt te bevestigen dat rip software verschillende edities van sommige DVDs expliciet moet ondersteunen: "As is quite common these days there are different variants of the protection on different editions but it will all be sorted pretty quickly.". Verklaart ook direct waarom er constant updates zijn van DVDFab.
-
- Elite Poster
Toch nog eens met DVD Decrypter geprobeerd en een gelijkaardig probleem. Wanneer ik de VOB bestanden afspeel van de gedecrypteerde image, krijg ik vreemde glitches op net dezelfde plaatsen.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
En AnyDVD? Heb je dat al geprobeerd?
Die brengen constant updates uit, ik zou er dus vanuit gaan dat ze nieuwe DRM-achtige prullen met zo'n updates kunnen blijven omzeilen?
Overigens, heb je al gezocht of je uw DVD kan downloaden?
Geen idee trouwens of je een film mag downloaden die je al gekocht hebt
Die brengen constant updates uit, ik zou er dus vanuit gaan dat ze nieuwe DRM-achtige prullen met zo'n updates kunnen blijven omzeilen?
Overigens, heb je al gezocht of je uw DVD kan downloaden?
Geen idee trouwens of je een film mag downloaden die je al gekocht hebt

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik heb zelfs enkele films liggen die ik gewoon niet geript kan krijgen... de meeste programma's blijven eindeloos hangen op bepaalde plaatsen van de disk.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Misschien wel... maar het geeft maar aan dat de eerlijke consument die netjes films koopt weeral de dupe is van DRM.Tim H. schreef:is het dan niet gemakkelijker om die films te downloaden ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
DVDFab heeft inderdaad problemen met Disney DVD's. Gebruik daarom MacX DVD Ripper Pro (voor OSX gebruikers) en gebruik MacX DVD Ripper Pro for Windows als je een PC gebruiker bent. Dit programma haalt er de Disney X-project DRM uit.
http://www.macxdvd.com/macx-dvd-ripper-pro-for-windows/
http://www.macxdvd.com/macx-dvd-ripper-pro-for-windows/
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Ok, zal het eens proberen. Anders zal het uiteindelijk toch maar downloaden worden.
Trouwens net eens Frozen geprobeerd en nu merk ik voor het eerst dat ook de DVD copy lichtjes glitcht op dezelfde plek waar de rip ook duidelijk glitcht. Is wel gewoon op PC afgespeeld. Straks eens op de PS3 proberen want in het verleden nog nooit problemen ondervonden met copies van Disney DVDs, enkel met de rips (wat op zich ook al vreemd is). Is m.i. trouwens ook niet Project-X gerelateerd want dat is enkel op relatief recente DVDs (o.a. Frozen), terwijl ik het ook voor heb met (Disney) DVDs van 10 jaar oud. EDIT: vreemd genoeg zijn er met de copy dus inderdaad totaal geen problemen wanneer ik die op de PS3 afspeel.
Sowieso nog nooit voorgehad dat DVDFab een DVD niet kan rippen (al heb ik dus nog maar enkel met kinder-DVDs geprobeerd).
Trouwens net eens Frozen geprobeerd en nu merk ik voor het eerst dat ook de DVD copy lichtjes glitcht op dezelfde plek waar de rip ook duidelijk glitcht. Is wel gewoon op PC afgespeeld. Straks eens op de PS3 proberen want in het verleden nog nooit problemen ondervonden met copies van Disney DVDs, enkel met de rips (wat op zich ook al vreemd is). Is m.i. trouwens ook niet Project-X gerelateerd want dat is enkel op relatief recente DVDs (o.a. Frozen), terwijl ik het ook voor heb met (Disney) DVDs van 10 jaar oud. EDIT: vreemd genoeg zijn er met de copy dus inderdaad totaal geen problemen wanneer ik die op de PS3 afspeel.
Sowieso nog nooit voorgehad dat DVDFab een DVD niet kan rippen (al heb ik dus nog maar enkel met kinder-DVDs geprobeerd).
-
- Elite Poster
Heb nog eens verder naar die copy van Frozen gekeken. Speelt dus perfect af op PS3, maar glitcht wanneer ik die met DVD-ROM afspeel.
Wanneer ik de eerste VOB via Media Player Classic probeer af te spelen, merk ik alleszins dat er iets vreemd aan de hand is (tenzij het normaal is voor VOBs). De duur die MPC aangeeft klopt niet met de daadwerkelijke duur van het filmfragment. Blijkbaar zijn de eerste 54" enkel af te spelen als je de VOB vanaf het begin afspeelt. Zet je de time-marker in MPC op bvb 1" speelt hij eigenlijk af vanaf 55". Ongetwijfeld geen toeval dat de glitch die ik heb op 54" zit.
Dus blijkbaar wordt er op Disney DVDs geprutst met de content van VOB files en heeft DVDFab daar vreemd genoeg geen last mee bij het copiëren (zelfs al wordt er gedownsized om op DVD5 te passen), maar wél als je de DVD probeert te rippen...
Wanneer ik de eerste VOB via Media Player Classic probeer af te spelen, merk ik alleszins dat er iets vreemd aan de hand is (tenzij het normaal is voor VOBs). De duur die MPC aangeeft klopt niet met de daadwerkelijke duur van het filmfragment. Blijkbaar zijn de eerste 54" enkel af te spelen als je de VOB vanaf het begin afspeelt. Zet je de time-marker in MPC op bvb 1" speelt hij eigenlijk af vanaf 55". Ongetwijfeld geen toeval dat de glitch die ik heb op 54" zit.
Dus blijkbaar wordt er op Disney DVDs geprutst met de content van VOB files en heeft DVDFab daar vreemd genoeg geen last mee bij het copiëren (zelfs al wordt er gedownsized om op DVD5 te passen), maar wél als je de DVD probeert te rippen...