eigen modem gebruiken?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ShaiNeSioM
Starter
Starter

Ik heb een Fritz!Box 7113 en volgens Dommel is deze versleten als alle controleledjes beginnen te knipperen. Dommel stelt voor om bij hen een nieuwe modem te kopen, een Fritz!Box 7360.

Ik vroeg me af of zo’n Fritz!Box gecertificeerd en al voorgeconfigureerd is door Dommel of ik gewoon zelf een geschikte modem/router naar keuze kan kopen en zelf configureren?

Ik kan deze vraag ook stellen aan Dommel zelf, maar ik heb liever een objectiever antwoord.
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik had altijd mijn eigen linksys modem gebruikt zonder problemen, voor ik overgeschakeld was naar netline. Gewoon de instellingen even aanpassen met dommel gegevens. Maar voor netline heb je wel een modem nodig van dommel als je het telefoonlijn wilt gebruiken natuurlijk.
Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 3 keer

ShaiNeSioM schreef:Ik vroeg me af of zo’n Fritz!Box gecertificeerd en al geconfigureerd is door Dommel of ik gewoon zelf een geschikte modem/router naar keuze kan kopen en zelf configureren?
De Fritz!Box 7360 is gecertificeerd door Proximus en is dus klaar voor nieuwe technologieën zoals VDSL2 waarmee je snelheden boven de 50 Mbps kan halen.
Deze modem heb je zeker nodig als je in de toekomst Dommel Netline + Speedpack wil nemen.

Voor cityconnect lite/netconnect start kan je eender welke ADSL(2+)-modem gebruiken.

Voor Dommel Cityline/Netline zonder speedpack kan je ook eender welke ADSL(2+)-modem gebruiken, maar het telefoniegedeelte kan je niet zelf configureren als je de SIP-gegevens niet kent: meer technische info in dit topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=40308
ShaiNeSioM
Starter
Starter

Ik heb een adsl2+ cityline abonnement, dus internet en telefonie samen. Ik dacht er aan om een TP-Link AC750 (http://nl.tp-link.com/products/details/?model=Archer+D2) te kopen die veel meer functionaliteit heeft én goedkoper is dan de Fritz!Box 7360.

Als ik het goed begrepen heb zal internet geen probleem mogen zijn, maar heb ik wel de SIP-gegevens nodig om te kunnen telefoneren?
Ik begrijp hier ook uit dat Dommel deze SIP-gegevens niet zomaar zal geven als ik er om vraag?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”