Fritzbox 7490 Scarlet Telefonie Instabiliteit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Hallo,

Ik draai momenteel OS 6.20 om nummerweergave te hebben met Scarlet. Dit werkt, maar soms als de telefoon in gebruik is herstart de modem.

Dit is niet zo prettig aangezien ik dan geen internet meer heb en tevens niet bereikbaar ben op de telefoon.

Is er een manier om dit op te lossen ?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

BertG3

Ter info: ik heb gevraagd of ik eventueel mijn nummer van Scarlet Trio kan porteren naar OVH zonder nog een actief nummer te hebben. Dit is niet mogelijk. Hieronder het antwoord:

Bedankt voor het contacteren van de Scarlet klantendienst, wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

Helaas bieden wij geen pakket aan met Internet en Televisie dus als u besluit met uw telefonie naar een andere aanbieder te gaan vervalt uw TRIO abonnement.
Het telefoonnummer en uw abonnement zijn aan elkaar verbonden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Een workaround is het volgende: je neemt een nieuw telefoonnummer bij Scarlet en je porteert je oud nummer naar OVH.
Voor de prijs van de nummerweergave van Scarlet heb je een abonnement bij OVH. Kost dus evenveel.
(Nummerweergave is niet meer nodig bij Scarlet, op die lijn komt niets binnen).
Je configureert de Fritzbox dat noodnummers via Scarlet gaan, want dat werkt niet goed bij OVH.

En je kan de white-list firmware gebruiken op de Fritzbox. Alles zal werken.
Best eerst informeren hoeveel een nummerswitch kost bij Scarlet. Vroeger bij Belgacom was dat nog 20 of 30 €.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”