Base wijzigt eenzijdig de facturatie naar electronisch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
EIgenlijk vind ik dit niet kunnen:
1. we krijgen al jaren onze base factuur op papier
Wat als zaak nuttig is, gezien dit in de boekhouding moet, dus iemand moet deze wel printen.
2. recent kreeg ik een bericht dat er een bedrag van 150 euro openstond, bleek een oude factuur te zijn die ik naar een verkeerde bestemmeling had overgemaakt
(ok eigen schuld)
3. kort nadien kreeg ik een brief, dat factureren tegenwoordig electronisch verstuurd worden via hun website (dus gedwongen opt-in) en dat je je via de klantenzone kan verzetten hiertegen, door de facturatie terug per post te laten verlopen
Uiteindelijk zie ik meer en meer bedrijven deze kost doen verschuiven naar de eindklant. Maar bij Base doen ze dit ongevraagd. Immers, de volgende factuur is uiteraard opnieuw per post, maar dit is weel een extra login wat ik moet bijhouden en steeds ergens op aanloggen. Op de factuur staat heel wat overhead en als je niet recto-verso kan printen (of de moeite doet dit manueel te doen) zijn dit toch al snel 10 blz.
1. we krijgen al jaren onze base factuur op papier
Wat als zaak nuttig is, gezien dit in de boekhouding moet, dus iemand moet deze wel printen.
2. recent kreeg ik een bericht dat er een bedrag van 150 euro openstond, bleek een oude factuur te zijn die ik naar een verkeerde bestemmeling had overgemaakt
(ok eigen schuld)
3. kort nadien kreeg ik een brief, dat factureren tegenwoordig electronisch verstuurd worden via hun website (dus gedwongen opt-in) en dat je je via de klantenzone kan verzetten hiertegen, door de facturatie terug per post te laten verlopen
Uiteindelijk zie ik meer en meer bedrijven deze kost doen verschuiven naar de eindklant. Maar bij Base doen ze dit ongevraagd. Immers, de volgende factuur is uiteraard opnieuw per post, maar dit is weel een extra login wat ik moet bijhouden en steeds ergens op aanloggen. Op de factuur staat heel wat overhead en als je niet recto-verso kan printen (of de moeite doet dit manueel te doen) zijn dit toch al snel 10 blz.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
jah dat zijn enorme kosten voor het bedrijf.
Meer en meer bedrijven doen dit, dit vind ik zelfs een goede zaak en goed voor het millieu.
Meer en meer bedrijven doen dit, dit vind ik zelfs een goede zaak en goed voor het millieu.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik krijg hier ondertussen niets meer binnen van papieren facturen, buiten 1. Het feit dat ze deze nu ook elektronisch maken kan ik alleen maar toejuichen. Ik hou al lang mijn facturen digitaal bij met de betalingsafdruk erbij. Ik ben dan ook geen held in al dat papierwerk ^^
Zelfs mijn uittreksels zijn elektronisch
Zelfs mijn uittreksels zijn elektronisch

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
het grootste probleem dat ik heb met digitaal/niet digitaal is de combinatie: je moet altijd wel ergens een factuur zoeken die toch nog met de post kwam,
of je bent er eentje aan het zoeken terwijl die dan weer wél via mail binnenkwam - of je moet ze nog zélf van de klantenruimte gaan afhalen ipv dat ze er via mail was...
eenvoudiger zou eigenlijk een soort "algemene zoomit" zijn waar alles in kon staan, maarbon
of je bent er eentje aan het zoeken terwijl die dan weer wél via mail binnenkwam - of je moet ze nog zélf van de klantenruimte gaan afhalen ipv dat ze er via mail was...
eenvoudiger zou eigenlijk een soort "algemene zoomit" zijn waar alles in kon staan, maarbon
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Alles in bijvoorbeeld zoomit zou inderdaad heel goed zijn. Dan zie je alles in een overzicht, maar niet iedereen gebruikt het.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb een particulier abonnement en moet dit tegenspreken.ub4b schreef:3. kort nadien kreeg ik een brief, dat factureren tegenwoordig electronisch verstuurd worden via hun website (dus gedwongen opt-in) en dat je je via de klantenzone kan verzetten hiertegen, door de facturatie terug per post te laten verlopen
Op mijn factuur van oktober stond dat ik "Papierstop" moest sms-sen naar Base om de factuur niet meer op papier te krijgen. Dat heb ik niet gedaan.
Op die van november stond dan dat binnenkort kosten zullen aangerekend worden voor de papieren factuur. Hoeveel kosten is nergens te vinden op de Base-website. Ik zal het wel te weten komen in januari zeker.
Van mij mag het electronisch, maar dan via Zoomit. Niets anders. Waarom elk zijn eigen systeem ?
Bij Zoomit moet ik niets overtypen of invullen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
Ik heb net even aangelogd bij Base om te kijken of de factuur van december er nog niet is. Jawel , en nu staat erop hoeveel de kosten zullen zijn:
Edit: klopt niet. Dit is voor een kopie van een oude factuur. Het eerste exemplaar blijft gratis.
9,99 € Da's wel de moeite. 't Is de prijs van een abonnement !BELANGRIJK BERICHT
Vanaf 01/01/2015 rekenen we 9,99 euro aan per bijkomend papieren exemplaar van een factuur die u aanvraagt voor een factuur die u reeds ontving in het verleden. Het eerste papieren exemplaar blijft, net als vandaag, gratis. Vergeet niet dat uw facturen van de laatste 24 maanden altijd gratis beschikbaar zijn in uw klantenzone op onze website. U kunt ze makkelijk in pdf-formaat afdrukken.
Edit: klopt niet. Dit is voor een kopie van een oude factuur. Het eerste exemplaar blijft gratis.
- proximusboyke
- Elite Poster
Dat is een bewuste keuze.
Base is goedkoop maar alle extras moeten betaald worden !
Ik weet niet of het nu nog zo is maar vroeger smkaart stuk of verloren was 10€
Ergens anders gratis maar zijn dan in het algemeen duurder, dus infeite onrechtstreeks betaal je het ook.
Ergens anders gratis maar zijn dan in het algemeen duurder, dus infeite onrechtstreeks betaal je het ook.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ik ben wel pro digitale facturen, maar ik zoek nog een inventarissysteem om deze overzichtelijk op te slaan op mijn schijf (en encrypted in de cloud). + Ik moet er toch nog aan wennen, ik zie ze dikwijls nog eens over het hoofd (gelukkig dat bvb Proximus eerst nog eens gratis een herinnering stuurt via sms).
-
- Elite Poster
Base goedkoop ? Heb hier 49 euro excl btw voor gesprekken naar Nederland (helaas zitten de meeste hifi leveranciers in NL en niet in BE), en dat gaat over 3 uur en 9 minuten (189 minuten).proximusboyke schreef:Dat is een bewuste keuze.
25 cent / minuut naar NL dat is afzetterij
Dus misschien: het onbeperkt bellen en de bijgeleverde data in de bundel is cheap, maar alles erbuiten is horrible duur
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Welk abo heb jij dan?
Als je zoveel belt naar NL, waarom niet via voip of dit abo : https://www.base.be/business/nl/soho/aa ... -gsms.html
Als je zoveel belt naar NL, waarom niet via voip of dit abo : https://www.base.be/business/nl/soho/aa ... -gsms.html
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
heb nu een pro connect
binnen België fantastisch, erbuiten horrible duur
binnen België fantastisch, erbuiten horrible duur
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik heb ook een pro connect. Zonder het dubbelchecked te hebben, hebben zij geen bundels voor mensen die veel naar het buitenland bellen? Anders oplossingen zoals sip/skype etc he?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
woensdag ook mijn telenet rekening voor de laatste keer op papier gehad, ook eenzijdig zonder communicatie veranderd , ben er ook niet akkoord mee..
Je kan te snel eens een mail wissen zonder dat je het beseft..moet zelf inkt en papier verbruiken om af te drukken want origineel moet in de boekhouding....
Heb al gehad dat soms de facturen tussen de spam geraken ook, bij ATOS durft dat wel al eens gebeuren, en wanneer je het niet in de gaten hebt, extra kosten..
Je moet maar regelmatig je account controleren is dan de boodschap, tja, ik heb meer te doen....
Vind het makkelijkst met de post..uit de enveloppe en op de stapel te betalen rekeningen en verwerken zonder meer...2 of 3 keer per maand betalingen uitvoeren..
Je kan te snel eens een mail wissen zonder dat je het beseft..moet zelf inkt en papier verbruiken om af te drukken want origineel moet in de boekhouding....
Heb al gehad dat soms de facturen tussen de spam geraken ook, bij ATOS durft dat wel al eens gebeuren, en wanneer je het niet in de gaten hebt, extra kosten..
Je moet maar regelmatig je account controleren is dan de boodschap, tja, ik heb meer te doen....
Vind het makkelijkst met de post..uit de enveloppe en op de stapel te betalen rekeningen en verwerken zonder meer...2 of 3 keer per maand betalingen uitvoeren..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- proximusboyke
- Elite Poster
Mensen die ze nog op papier willen, zouden er moeten voor betalen.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De omgekeerde wereld, toch?
Als ze perse e-facturen willen promoten, zouden ze dat:
Als ze perse e-facturen willen promoten, zouden ze dat:
- a) op vrijwillige basis moeten doen.
b) een korting geven aan zij die de papieren facturen niet meer willen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
Ik denk nu ook dat ze gewoon gedreigd hebben. De laatste maanden altijd maar berichten over kosten vanaf volgend jaar.
En nu op de laatste factuur staat de de eerste papieren factuur gratis is.
Knoop dat maar aan elkaar.
Gewoon zoveel mogelijk klanten "papierstop" doen sms-sen zeker. Dat is dan een 'vrijwillige' overstap.
Ook het feit dat je nergens kan vinden hoeveel die kosten zullen zijn bevestigt dat.
Korting geven kunnen ze moeilijk doen want Base-0 is al gratis. Meestal kost de postzegel meer dan ik verbruikt heb
En nu op de laatste factuur staat de de eerste papieren factuur gratis is.
Knoop dat maar aan elkaar.
Gewoon zoveel mogelijk klanten "papierstop" doen sms-sen zeker. Dat is dan een 'vrijwillige' overstap.
Ook het feit dat je nergens kan vinden hoeveel die kosten zullen zijn bevestigt dat.
Korting geven kunnen ze moeilijk doen want Base-0 is al gratis. Meestal kost de postzegel meer dan ik verbruikt heb

- proximusboyke
- Elite Poster
jawel philippe we zitten nu eenmaal in digitale wereld.
Al die miljoenen kosten is allemaal doorgerekend aan de klant.
Klant is nu eenmaal prijsbewuster gekomen !!!!
zie je ook in delhaize, vroeger had je op 2€ 1 plus punt en per herbruikbare zak 1 plus punt.
Sommigen hadden voor 2€ mee en 5 zakken dus 6 punten.
delhaize moet ook kosten drukken om mee te kunnen dus geen punten meer op zakken en gen punten meer op 365 merken telefoonkaarten enz
Al die miljoenen kosten is allemaal doorgerekend aan de klant.
zie je ook in delhaize, vroeger had je op 2€ 1 plus punt en per herbruikbare zak 1 plus punt.
Sommigen hadden voor 2€ mee en 5 zakken dus 6 punten.
delhaize moet ook kosten drukken om mee te kunnen dus geen punten meer op zakken en gen punten meer op 365 merken telefoonkaarten enz
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Heb dit twee weken geleden ook voorgehad. Je kan dit nog steeds terug veranderen in "Mijn Telenet".laroyj schreef:woensdag ook mijn telenet rekening voor de laatste keer op papier gehad, ook eenzijdig zonder communicatie veranderd , ben er ook niet akkoord mee..
- proximusboyke
- Elite Poster
ik denk alles bij elkaar toch een 0.75€ x miljoenen klanten, per maand .... per jaar .....
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
Van Telenet krijg ik het met Zoomit + email om er mij op attent te maken.
Dat is de goede methode. Alles gecentraliseerd via Zoomit.
Proximus is ook zo.
Dat is de goede methode. Alles gecentraliseerd via Zoomit.
Proximus is ook zo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Drukwerk voor grote bedrijven kost een stuk minder dan de standaard postzegel, die werken met volumekortingen. Sommige grote bedrijven werken ook volgens hun eigen frankeermachines en betalen ook veel minder. Begrijpelijk dat het een kost is die je als bedrijf niet wil maken, aan de andere kant moet je als bedrijf er ook voor open staan dat er mensen zijn die ook niets elektronisch kunnen betalen. Je legt immers de kost bij de klant. Aanschaf printer, printpapier, inkt,...
Ik heb voor alle dingen die niet via automatisch overschrijven werken ook liefst een papieren versie, de elektronische versie vergeet ik gewoon.
Ik heb voor alle dingen die niet via automatisch overschrijven werken ook liefst een papieren versie, de elektronische versie vergeet ik gewoon.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik eis ook altijd een papieren factuur.
Bij mobistar zijn ze enkele maanden geleden ook overgeschakeld, en je zou zogezegd (volgens de begeleidende brief) enkel met een aangetekend schrijven dit kunnen beletten. Effe van mijnen tak gaan maken in een mobistar winkel en daar wisten de verkopers me te zeggen dat je dit zelf makkelijk, via een speciaal nummer met keuzemenu, kon omzetten.
Spijtig wel dat na de overschakeling, ik enkel een papieren factuur krijg. Een optie om beiden te ontvangen was er blijkbaar niet.
Te duur zeker?
[
Post made via mobile device ]
Bij mobistar zijn ze enkele maanden geleden ook overgeschakeld, en je zou zogezegd (volgens de begeleidende brief) enkel met een aangetekend schrijven dit kunnen beletten. Effe van mijnen tak gaan maken in een mobistar winkel en daar wisten de verkopers me te zeggen dat je dit zelf makkelijk, via een speciaal nummer met keuzemenu, kon omzetten.
Spijtig wel dat na de overschakeling, ik enkel een papieren factuur krijg. Een optie om beiden te ontvangen was er blijkbaar niet.
Te duur zeker?

[

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 30 keer
Das wel natuurlijk niet goed voor de aandelen van de Post 
Maar ik heb ook liever e-facturen uiteindelijk scan ik toch alles in en maak ik een digitaal archief.
Ik heb mijn eigen systeem ontwikkeld zodat ik een mooi een overzicht kan krijgen in mijn facturen + link naar bankref.
Het nadeel is natuurlijk dat bedrijven soms hun eigen systeem daar voor opzetten, bv Dommel dan moet ik aanloggen bij hun website en dan de factuur downloaden, dat is hatelijk.
Wat ik ook wel doe voor de facturen die naar mijn email komen is een alias opzetten en dan deze automatisch labelen/categoriseren en verplaatsen naar een folder.
Hierdoor weet ik dat er enkel facturen + mededelingen en helaas ook reclame van dat bedrijf daar komt, zo moet je niet liggen zoeken naar berichten in je inbox.

Maar ik heb ook liever e-facturen uiteindelijk scan ik toch alles in en maak ik een digitaal archief.
Ik heb mijn eigen systeem ontwikkeld zodat ik een mooi een overzicht kan krijgen in mijn facturen + link naar bankref.
Het nadeel is natuurlijk dat bedrijven soms hun eigen systeem daar voor opzetten, bv Dommel dan moet ik aanloggen bij hun website en dan de factuur downloaden, dat is hatelijk.
Wat ik ook wel doe voor de facturen die naar mijn email komen is een alias opzetten en dan deze automatisch labelen/categoriseren en verplaatsen naar een folder.
Hierdoor weet ik dat er enkel facturen + mededelingen en helaas ook reclame van dat bedrijf daar komt, zo moet je niet liggen zoeken naar berichten in je inbox.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Natuurlijk wordt dit doorgerekend, daarvoor betaal ik mijn maandelijks abonnement.proximusboyke schreef:Al die miljoenen kosten is allemaal doorgerekend aan de klant.
En prijsbewuste klanten zullen heus wel opteren voor een e-factuur als ze hiervoor korting krijgen

Belgacom heeft onlangs zijn facturatie omgesteld naar maandelijks, was vroeger 2-maandelijks.
Ze moeten nu dus iedere maand 2.000.000 facturen versturen in plaats van 1.000.000 - Ik heb daar niet om gevraagd!
Eenzijdig beslissen om papieren facturen af te schaffen, is zeer klant onvriendelijk, en vind ik gewoon niet kunnen.
Zelfs niet in een digitale wereld"

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- proximusboyke
- Elite Poster
ik vind van niet philippe ;
je kan doen zoals base nu of zoals telenet gewoon de prijzen verhogen, ik kies dan voor het eerste.
je kan doen zoals base nu of zoals telenet gewoon de prijzen verhogen, ik kies dan voor het eerste.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Je kan ook de mensen die KIEZEN voor een e-factuur een korting geven, je zou eens moeten weten hoeveel mensen dan spontaan zouden intekenen.
Trouwens, de prijsverhoging van Telenet komt er heus niet door de papieren facturen, die zijn al jaren afgeschaft.
Trouwens, de prijsverhoging van Telenet komt er heus niet door de papieren facturen, die zijn al jaren afgeschaft.

- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
grappig eigenlijk... aan de ene kant roept iedereen altijd red de natuur enzo, maar als bedrijven dan de papierstapel willen verminderen,
roept iedereen weer van het dak dat ze niet akkoord zijn omdat ze nog papier willen...
persoonlijk vind ik digitaal het eenvoudigst, maar idd om het niet te vergeten moet het eigenlijk via zoomit.
1) je krijgt bericht dat je een factuur hebt (meermaals)
2) het is bij hun in een archief dat je kan opvragen
3) je kan zelf ook nog eens de factuur opslaan voor jezelf
4) het is eenvoudig te betalen, niets meer manueel ingeven
5) digitaal loop je (minder) het risico ineens een fake brief met ander rekeningnr te krijgen
en als je aankomt met "als je schijf crasht, ben je alles kwijt" ... sja, als je huis zou afbranden zijn de papieren ook in rook opgegaan
dus, imho, dat alles digitaal gemaakt wordt (althans, voor klanten met emailadres - klanten zonder moet je vanuit gaan dat ze geen internettoegang hebben), is een goede zaak.
alleen zou het platform uniform gemaakt moeten worden.
(reden dat niet alle bedrijven trouwens op zoomit zitten, is volgens mij simpelweg de kostprijs, dacht dat het wel vrij duur was omdat het een deel van de makers achter isabel(?) is
roept iedereen weer van het dak dat ze niet akkoord zijn omdat ze nog papier willen...
persoonlijk vind ik digitaal het eenvoudigst, maar idd om het niet te vergeten moet het eigenlijk via zoomit.
1) je krijgt bericht dat je een factuur hebt (meermaals)
2) het is bij hun in een archief dat je kan opvragen
3) je kan zelf ook nog eens de factuur opslaan voor jezelf
4) het is eenvoudig te betalen, niets meer manueel ingeven
5) digitaal loop je (minder) het risico ineens een fake brief met ander rekeningnr te krijgen
en als je aankomt met "als je schijf crasht, ben je alles kwijt" ... sja, als je huis zou afbranden zijn de papieren ook in rook opgegaan

dus, imho, dat alles digitaal gemaakt wordt (althans, voor klanten met emailadres - klanten zonder moet je vanuit gaan dat ze geen internettoegang hebben), is een goede zaak.
alleen zou het platform uniform gemaakt moeten worden.
(reden dat niet alle bedrijven trouwens op zoomit zitten, is volgens mij simpelweg de kostprijs, dacht dat het wel vrij duur was omdat het een deel van de makers achter isabel(?) is
- proximusboyke
- Elite Poster
avatar dat zijn nu eenmaal de mensen:-)
iedereen wil een PERFECTE gsm ontvangst maar niemand wil een gsmmast in zijn omgeving
iedereen wil een PERFECTE gsm ontvangst maar niemand wil een gsmmast in zijn omgeving

mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
1: voor boekhouding moet dit niet geprint worden, beste is boekhouding volledig elektronisch, kan je ook makkelijker overmaken aan de boekhouder.ub4b schreef:EIgenlijk vind ik dit niet kunnen:
1. we krijgen al jaren onze base factuur op papier, Wat als zaak nuttig is, gezien dit in de boekhouding moet, dus iemand moet deze wel printen.
3. Uiteindelijk zie ik meer en meer bedrijven deze kost doen verschuiven naar de eindklant. Op de factuur staat heel wat overhead en als je niet recto-verso kan printen (of de moeite doet dit manueel te doen) zijn dit toch al snel 10 blz.
2: kan zowel op papier of elektronisch gebeuren dus geen verschil
3: waarom nog een papieren versie uitprinten: dat is voor niets nodig, zeker geen 10 blz'n, je kan altijd alleen de samenvatting uitprinten.
-
- Starter
We hebben nooit een SMS papierstop naar base gestuurd. Nochtans hebben ze ons vanaf november geen papieren fakturen meer opgestuurd. Op die manier hebben we die van december niet betaald.Bij een baseshop zeggen ze ons dat we nu een boete krijgen omdat de laatste faktuur(dec) niet geregeld is
We moeten 2X ons maandabonnement betalen +4€.
Natuurlijk bellen we naar base en daar hebben we een idiote telefonist aan de lijn die ons zegt dat we in fout zijn. Wouden we papieren fakturen blijven krijgen dan hadden we SMS papierstop moeten sturen.....
Ik weet niet wat ik moet doen
We moeten 2X ons maandabonnement betalen +4€.
Natuurlijk bellen we naar base en daar hebben we een idiote telefonist aan de lijn die ons zegt dat we in fout zijn. Wouden we papieren fakturen blijven krijgen dan hadden we SMS papierstop moeten sturen.....
Ik weet niet wat ik moet doen
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik dacht dat SMS papierstop wil zeggen "geen papieren factuur" meer, maar idd als je geen factuur ontvangen hebt kan je ze moeilijk betalen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Je moet PAPIERSTART sturen:
Wil je je facturen toch graag op papier? Stuur een sms met de boodschap PAPIERSTART naar 1912. Ten laatste een maand na je aanvraag gaat je wijziging in. Wil je één bepaalde factuur toch nog op papier, dan kan je ze downloaden en zelf afprinten.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
tja 'k vind het ook geweldig tot die factuur in je ongewenste mail terecht komt om de één of andere rede en de provider ineens administratie kosten begint aan te rekenen. Zoals bv belgacom dat doet, ..proximusboyke schreef:jah dat zijn enorme kosten voor het bedrijf.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat begrijp ik nu eens niet. Mijn Proximus factuur komt niet terecht in de spammail.
En als ze eenmaal in die spammail terecht gekomen is, dan maak je toch een exception of zorg je dat het goed terecht komt? Dan is de kous af.
En als ze eenmaal in die spammail terecht gekomen is, dan maak je toch een exception of zorg je dat het goed terecht komt? Dan is de kous af.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Er kunnen diverse redenen zijn waarom een mail bij de ene wel en bij de andere niet in de spambox terecht komt. Bvb slecht ingestelde server, geen SPF, ... Zo kan het zijn dat als jij bij provider x zit er geen antispamfilter op zit, en bij mij juist een erg strenge. Dus het is helaas niet zo simpel altijd. Ook is het niet aan mij om ervoor te zorgen dat ik de factuur krijg, maar aan mijn leverancier. Ik heb alleen de verplichting om deze te betalen...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
de leverancier verstuurt ook de mail naar jou, als jij het zo nodig vindt om die telkens in jouw spamfolder te laten toekomen, zonder daar een oplossing voor te zoeken, tjah.
In jouw logica: als Bpost beslist om jouw post telkens te laten toekomen in de brievenbus van je buur, of helemaal niet, dan is het de fout van de provider? De wereld op zijn kop.
In jouw logica: als Bpost beslist om jouw post telkens te laten toekomen in de brievenbus van je buur, of helemaal niet, dan is het de fout van de provider? De wereld op zijn kop.