Stopcontact met Infrarood

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik ben al een paar dagen op zoek naar een stekkerblok die ik kan bedien met een IR signaal.

Ik zoek dus geen stopcontact met een oogje dat zelf codes uitstuurt maar een stekker met IR leerfunctie die ik zelf een bepaalde code kan leren om bijgevolg uit of aan te schakelen.

Ik wil namelijk kunnen bedienen met een Logitech Harmony remote.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Zo iets dus :
http://www.keukenaccessoiresshop.nl/Kli ... t=default1

Ik denk wel dat die met een teach-in functie heel moeilijk te vinden zijn. Het zal makkelijker zijn om de IR code van de bijgeleverde remote in te lezen en in te stellen op je logitech harmony denk ik.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Das ook een idee natuurlijk :)
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

De link van solid-killer lijkt toch erg hard op van die 433MHz RF-stopcontactjes hoor. Dat rode rondje is veremoedelijk een status-led ipv een ir-ontvanger.
Ik geloof dat je eerder dit zoekt: http://www.econo.nl/zero-watt-ir-stopcontact
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Ik apprecieer jullie zoekwerk maar die zero watt heeft bvb geen leerfunctie, die was ik zelf ook al tegen gekomen..

Graag enkel reacties die betrekking hebben op hetgeen waarnaar ik op zoek ben, thanks :lol:
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Is het niet de bedoeling dat jouw Harmony de code die de, wellicht bijgeleverde, afstandsbediening van de zero-watt aanleert en dus op zijn beurt de zero-watt kan bedienen? Enfin, zo heb ik het altijd gedaan met mijn xsight touch voor de toestellen die niet in de database staan.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Press the green “learn standby” button for 3 seconds. The PC Energy Saving Mains Socket will then
learn automatically the standby characteristics of the connected devices. This sequence of learning
will be indicated by a fast blinking (approx. 2 times per second) of the red operating button.
When the learning process is finished the PC Energy Saving Mains Socket automatically switches
into disconnecting mode. This mode will be indicated by slow blinking (approx. 1 time per second)
of the operating button. The connected devices will be cut-off from mains power after one minute
in disconnecting mode. Thanks to intelligent Zero Watt Technology the PC Energy Saving Mains
Socket disconnects itself from the mains and does not waste any electricity (0 Watt).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de meeste van die stopcontacten werken idd op 433Mhz op verschillende kanalen, wanneer je pech hebt en je buur heeft ook zoiets in huis kunnen je elkaars toestellen uitschakelen, heb ik ook aan de lijve ondervonden en ik woon nochtans in een alleenstaande woning, echter op de plaats waar ik dit gebruik in living of slaapkalmer tot dichtbijzijnd bij mijn buur is iets minder dan 10 m....
De vraag ging over infrarood...maar dan moeten ze elkaar natuurlijk wel zien..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”