Veranderen van televisie-operator wordt eenvoudiger

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Veranderen van operator voor digitale televisie wordt in de toekomst even eenvoudig als veranderen van gsm-operator. Minister van Digitale Agenda Alexander De Croo (Open VLD) werkt aan een wet die ervoor zorgt dat de nieuwe operator alle administratie op zich neemt.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141217_01434265
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

En wat betekent dit concreet? Dat is echt niet duidelijk.
Dat de nieuwe provider je contract voor jou opzegt?
Dat de nieuwe provider de decoder voor jou terug binnen brengt?
Klinkt meer als een middel om de klachten van overige providers te sussen dan om echt de concurrentie aan te wakkeren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het lijk me zeer interessant. Nu loopt vaak de overgang in de soep, krijg je extra kosten aangerekend, vergeten ze je de korting te geven tot je uren aan de lijn hebt gehangen, etc...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Het lijk me zeer interessant.
Ik begrijp je enthousiasme totaal niet... dit is gewoon waardeloos !

Administratie rond een overstap is peanuts in vergelijking met de (mentale) stap die klanten moeten zetten om een andere technologie in huis te halen.

Of gaat onze minister ook bij je komen graven en boren om nieuwe kabels in huis te brengen :bang:
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1015
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

3 verschillende technologieën voor tv: kabel, ip tv, satteliet. Hoe in godsnaam gaan ze dit vereenvoudigen als je wil overschakelen zonder dat de technologie mogelijk is bij je thuis? Lijkt mij vooral extra klachten te gaan opleveren. En wat gaan ze idd doen met de apparatuur die je van je vorige provider huurde? De technieker van de nieuwe provider moet die meenemen en terug opsturen naar Proximus/Telenet/Scarlet/TV Vlaanderen?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

welke concurentie?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16424
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Een flutminister die een flutportefeuille heeft gekregen en dan maar, vooral niet gehinderd door enige kennis, allerlei onzin begint te braken.

De mindset bij de mensen ga je niet veranderen door een maatregel (wat de maatregel concreet inhoud is dus een raadsel).
Mensen vergelijken gewoon niet. De grote baas van Oostende heeft vergelijken van energieleverancier er bij de mensen ingeramd, maar met TV zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Ik ken veel mensen die een pokke duur Telenet abonnement hebben (pokkeduur zoals in €76 per maand) en enkel naar VTM kijken en hun mails lezen met aftandse pc op die internetverbinding.
Gaat deze minister die mensen ook naar de ambtenaren van de gemeente sturen om de vergelijking te doen?

Wetende dat Belgacom in politieke kringen vooral als "rood & franstalig" gezien wordt en Telenet vooral steun bij CDV*/oVLD krijgt.
Mensen wegjagen bij Telenet is vloeken in de kerk hé :).

Als deze flutminister met zijn flutportefeuille echt iets wil doen, enkele suggesties:
- BIPT echt vrije waakhond laten zijn (België is daarvoor al op de vingers getikt door Europa)
- openstelling kabel en scherpe groothandelstarieven
- 4de GSM licentie opnieuw veilen, Telenet doet er toch niets mee + boete voor Telenet omdat ze er niets mee gedaan hebben
- facturatie nog meer standardiseren (zoals in de energiebranche), zodat Telenet niet wegkomt met 1 keer per jaar €200 aan kabeldistributiekosten aan te rekenen en verder een iets lagere aboprijs aan te rekenen. Buiten de installatie- en/of opstartkosten, moet de kost van het abonnement per maand verrekend worden.
- ondersteuning van vernieuwende initiatieven zoals Bhaalu of WeePeeTV
Of blijft digitale agenda zoals mi(ni)ster quicky&dirty: een uitpuilende twitteraccount vol gezever en nonsense?

*Vandenbrande: wat we zelf doen, doen we beter
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”