Hij kwam - zie bijlage - dit tegen als telefoonstekker. Ik had het nog nooit gezien, ik wilde het jullie niet onthouden

waarom zou dat niet gaan half antwerpen die proximus heeft staat vaak op zoon kabels en nog erger als ze gewoon en roodwit hebbenapestaart schreef:Voor telefoon zou dat misschien nog gaan en dan nog, maar voor internet en digitale televisie zeker niet dus moet er zeker een andere stopcontcact komen en waarschijnlijk de leidingen ook laten aanpassen.
Het gaat om een VVT 3 draads, de rode draad is de aardingsdraad voor specifieke gevallen in de tijd van mechanische centrale (Lex) !heist_175 schreef: Hij zei dat hij een blauw/witte kabel had (aangesloten op die RTT doos) en dan een niet gebruikt rood draadje.
Er is niets anders. Enkel maar dat. Als er een payphone was, eventueel met accessoires, dan is die al lang weg. Ik heb in de ronde opening van de aansluiting geschenen met het licht van m'n smartphone, maar kon niets zien. Dit hoekje lijkt ook herschilderd in recentere jaren, waarmee eventuele littekens ook uit het zicht verdwenen zullen zijn. Ik zal dus als substituut een meer gedetailleerde beschrijving van de omgeving geven.
Zou idd goed kunnen. Ik had niet meteen gedacht aan het scenario van een "RTT-branded" bordje enkel maar voor kabeldoorvoer, hedendaags zou dat gewoon iets generiek zijn, maar dat was natuurlijk een andere tijd toen.Joe de Mannen schreef: 13 aug 2024, 04:08 Dat gaatje lijkt me meer een kabeldoorvoer dan een stekker. Als het om een publiek toegankelijke ruimte gaat lijkt het mij ook logisch dat er geen stekker zat.
J.
Dat is een oude rosace in bakkeliet, vroeger bestond de vijfpolige stopcontact niet en was dat de standaard.payphoneuser schreef: 12 aug 2024, 21:56 Heb je een foto van het ruimer geheel? Als je vermoedt dat er een payphone was ben ik uiteraard geïnteresseerd![]()
Ik heb deze aansluiting zelf ook al gezien, maar ken verder geen details. @bssoft kan ons ongetwijfeld verder helpen.
Van 1930 tot 1972 ... verschillende RTT logo's waar je de letters RTT kon in lezen.Joe de Mannen schreef: 13 aug 2024, 06:22 De kans zit erin dat de voet dezelfde is dan bij een stekkerdoos maar dat er verschillende fronten op passen, zodat men een "standaard" telefoonaansluiting kon maken en dan afhankelijk van de omgeving een ander front erop, dan zou er dus nog wel een aansluiting in zitten.
edit: hier vind je wat logo's door de tijd: https://logos.fandom.com/wiki/Belgacom
J.