tp link router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
juul1000
Starter
Starter

ik heb een tplink router td-w8980 ik wil hem aansluiten aan mijn sagem box met de bedoeling gewoon de router te gebruiken en snel draadloos internet

ik ben er uren mee bezig geweest het lukt gewoon niet heeft iemand er ervaring mee hoe ik dit aan de praat moet krijgen?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Probeer eerst eens de TP-Link volledig te resetten naar factory settings.

Dan koppel je een pc bekabeld liefst aan een van de 4 gele poorten. Dan surf je naar 192.168.1.1 in je browser. Dan geef je admin als login en paswoord in.
Nu configureer je best je wifi zoals je wilt. SSID(naam)/paswoord/channel/ etc... (zowel voor 2.4 als voor 5GHz). Neem liefst WPA of WPA2. WEP is niet aan te raden als beveiliging.
Nu komt de belangrijkste stap.
Ga naar network en lan settings. Ip adres best eentje net buiten de range van je sagem box. Dus als een van je apparaten een 192.168.1.x (met x ergens tussen 1 en 100 bijvoorbeeld) dan pak je voor je lan settings 192.168.1.254 (of iets anders ipv 254 dat niet in je range ligt van je sagem en max 254 is)
Wat verder naar onder staat normaal DHCP server. Die zet je af. (disable) (belangrijk) Slaag de settings op. Koppel de tp link van je computer en van de stroom. Steek die terug in de stroom, maar verbind nu een van de gele poorten met een poort in de sagem.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Heeft een sagem standaard ook 2 poorten voor ip tv ? zoals een b-box2 ?
Afbeelding
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 231 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

De Sagem heeft 2 TV-poorten (die je ergens diep verborgen kan omschakelen), maar wat bovenstaande vraag in deze draad doet is mij niet duidelijk.
Computer(k)nul
juul1000
Starter
Starter

ik ben super gelukkig ik heb gedaan wat je gezegt hebt en het werkt gewoon
het is simpel als je het weet maar je moet het weten
ik heb nu nieuwe lanpoorten om te gebruiken en ook draadloos
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Sinna schreef:De Sagem heeft 2 TV-poorten (die je ergens diep verborgen kan omschakelen), maar wat bovenstaande vraag in deze draad doet is mij niet duidelijk.
De vraag was of die standaard aan of uit staan, want als hij het dan daar op instak werkte het zeker niet ...
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

petzl schreef:
Sinna schreef:De Sagem heeft 2 TV-poorten (die je ergens diep verborgen kan omschakelen), maar wat bovenstaande vraag in deze draad doet is mij niet duidelijk.
De vraag was of die standaard aan of uit staan, want als hij het dan daar op instak werkte het zeker niet ...
Als hij er uren mee bezig is vermoed ik dat hij dat ook al wel had geprobeerd. En als je even zoekt op dat model dan blijkt dat een ADSL router te zijn en dan is de enige manier om dat werkend te krijgen in je netwerk de DHCP server af te zetten. Dan is het in TV poorten steken nogal ver gezocht.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”