Er zijn vele van die android-tv/google-TV toestellen te koop, iets zoals deze, http://eud.dx.com/category/android-hd-players-191 . Het probleem is dat ik slechte ervaringen heb met andere androidtoestellen van obscure fabrikanten die wanneer je dan apps gaat installeren die niet compatibel zijn met je toestel. Maar dat merk je pas bij de poging tot installatie. Of dan blijkt dat het toestel geroot is en de app daarom niet wil werken.
Is er een manier om op voorhand redelijk zeker te kunnen zijn of een bepaalde app gaat op zo'n no-name toestel? Ik denk dan vooral aan lokale apps zoals Yelo TV of Stievie
Hoe weten of een app compactibel zal zijn met android-box
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Indirect is het wel af te leiden. Wat voor chipset zit er in? De firmware is meestal vrij identiek voor dezelfde chipsets (die ook in telefoons en tablets gebruikt worden). Zit er de google apps/ play store bij? Zonder kan je het al vergeten, of je moet gaan sideloaden.
Heeft firmware x of device y problemen met apps die denken dat het een geroot device is? Dat kan ook al problemen opleveren met yelo (in het verleden toch, misschien nu niet meer).
Voor de rest kan je zoeken op fora of mensen het al werkend hebben draaien.
Ik zou zoeken op:
1) heeft het een play store out of the box
2) wordt het aanzien als een geroot device in bepaalde apps of niet (makkelijk te vinden op het internet)
3)populariteit, hoe populairder op het internet/fora hoe beter het device (meestal) is.
Heeft firmware x of device y problemen met apps die denken dat het een geroot device is? Dat kan ook al problemen opleveren met yelo (in het verleden toch, misschien nu niet meer).
Voor de rest kan je zoeken op fora of mensen het al werkend hebben draaien.
Ik zou zoeken op:
1) heeft het een play store out of the box
2) wordt het aanzien als een geroot device in bepaalde apps of niet (makkelijk te vinden op het internet)
3)populariteit, hoe populairder op het internet/fora hoe beter het device (meestal) is.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Spijtig genoeg werkt populariteit het best in de engelse wereld, voor toestanden als yelo en andere specifieke vlaamse apps kan dat tegenvallen bij minder bekende toestelletjes.
[
Post made via mobile device ]
[