aansluiten op proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
elkristo
Starter Plus
Starter Plus

ik heb een aantal vragen:
- Voor internet en televisie kom ik op 54€ per maand
De 8€ huur voor de digicorder komt daar nog bij?

- Internet en TV dat is dan een pack en het internet volume is dan onbeperkt?

- Momenteel ligt er geen telefoonaansluiting in ons huis. Er is wel een wachtbuis (waarin nu de telenet kabel ligt).
Onze oprit ligt in klinkertjes, hoe zit dat voor de aansluiting?
Wat moet er gebeuren?
Wat moeten we zelf doen en welke kosten komen daarbij?

- Krijg je ook een ipv6 adres bij poximus?

alvast bedankt.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

tegenwoordig stelt men bij proximus voor om een wachtbuis van 5cm diameter te voorzien met een smarttube kabel, op die manier ben je voorzien voor de toekomst want men kan er nadien glasvezel doorblazen...
1 nadeel volgens mij, je hebt maar 1 koperpaar, zelfs geen reserve... je zou dus al 2 smarttube kabels moeten trekken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Elkristo, je hebt waarschijnlijk internet comfort + TV die bedraagt € 53,95/maand huur decoder aan € 8/maand is reeds inbegrepen, je krijgt onbeperkt datavolume (eigenlijk 500 GB) + mobiel internet voor laptop en tablet met een data volume van 500 MB.
De modem Bbox2 of Bbox3 krijg je normaal gratis in bruikleen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

1 nadeel volgens mij, je hebt maar 1 koperpaar, zelfs geen reserve... je zou dus al 2 smarttube kabels moeten trekken...
Hoe groot is de kans dat een eventuele fout in de dropkabel zit? Mij lijken de meeste kabelfouten op de hoofdkabels (graafwerken) voor te komen. Natuurlijk ..zeg nooit nooit. Maar een fout voor de NTP is toch altijd voor rekening van belgacom dacht ik.

Overigens op zich een logische keuze om meer toekomstbestendige kabels te leggen . Maar ik zie de komende decennia geen FTTH komen :)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

laroyj schreef:tegenwoordig stelt men bij proximus voor om een wachtbuis van 5cm diameter te voorzien met een smarttube kabel, op die manier ben je voorzien voor de toekomst want men kan er nadien glasvezel doorblazen...
Smarttube bevat een gewone 2 paar kabel?
Laatst gewijzigd door Devilzown 30 nov 2014, 21:23, in totaal 1 gewijzigd.
Retroglide
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Is idd een gewone 2 paar kabel.
Denk zelf dat er een 6paar variant van bestaat. Maar daar ben ik niet zeker van.

En er komen ook veel fouten voor op invoerkabels.
Maar als die in een wachtbuis zitten heb je toch al dat stuk niet meer die slecht kan komen of beschadigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

elkristo schreef:Momenteel ligt er geen telefoonaansluiting in ons huis. Er is wel een wachtbuis (waarin nu de telenet kabel ligt). Onze oprit ligt in klinkertjes, hoe zit dat voor de aansluiting?
Alle informatie vind je in volgende brochure: http://www.govaerts.be/userfiles/userfi ... ube_nl.pdf
elkristo schreef:Wat moet er gebeuren?
Bovenstaande brochure eens lezen, let vooral op dat Proximus hun invoerkabel vlot door de wachtbuis moet kunnen trekken.
elkristo schreef:Wat moeten we zelf doen en welke kosten komen daarbij?
Alle voorbereidende werken op privé-domein. In jouw geval zal dit wellicht beperkt zijn tot het vinden van de energiebocht in de woning en het aanduiden van het uiteinde van de wachtbuis op de rooilijn.
Als de invoerkabel door de Proxmus-lasploeg vanaf de rooilijn vlot door de wachtbuis kan getrokken worden dan komen er geen extra kosten bij, als nieuwe abonnee kost de installatie natuurlijk wel 50 euro.
elkristo schreef:Krijg je ook een ipv6 adres bij poximus?
Ja.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1180 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kan je ook de wachtbuis van Eandis (gas) hergebruiken, of moet dat een nieuwe/lege buis zijn?

Ik heb vorig jaar mijn voortuin opengegraven om een wachtbuis (dia 130) voor Eandis in de grond te steken.
Zou Belgacom die buis ook willen gebruiken, of is dat verboden?
Of moet ik in die wachtbuis (dia 130) een andere buis steken (bv dia 100), zodat Belgacom in principe wel een propere wachtbuis heeft?
webside007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Bij Telenet kost een aansluiting 50 euro.
Bij Proximus 90 (!) euro; bijna het dubbele dus... . :roll:
Zie: http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html

raf1 schreef:
elkristo schreef:Momenteel ligt er geen telefoonaansluiting in ons huis. Er is wel een wachtbuis (waarin nu de telenet kabel ligt). Onze oprit ligt in klinkertjes, hoe zit dat voor de aansluiting?
Alle informatie vind je in volgende brochure: http://www.govaerts.be/userfiles/userfi ... ube_nl.pdf
elkristo schreef:Wat moet er gebeuren?
Bovenstaande brochure eens lezen, let vooral op dat Proximus hun invoerkabel vlot door de wachtbuis moet kunnen trekken.
elkristo schreef:Wat moeten we zelf doen en welke kosten komen daarbij?
Alle voorbereidende werken op privé-domein. In jouw geval zal dit wellicht beperkt zijn tot het vinden van de energiebocht in de woning en het aanduiden van het uiteinde van de wachtbuis op de rooilijn.
Als de invoerkabel door de Proxmus-lasploeg vanaf de rooilijn vlot door de wachtbuis kan getrokken worden dan komen er geen extra kosten bij, als nieuwe abonnee kost de installatie natuurlijk wel 50 euro.
elkristo schreef:Krijg je ook een ipv6 adres bij poximus?
Ja.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

heist_175 schreef:Kan je ook de wachtbuis van Eandis (gas) hergebruiken, of moet dat een nieuwe/lege buis zijn?
Geen probleem, zolang de Proximus-kabel maar goed gescheiden blijft van de elektriciteitsinvoerkabel!
webside007 schreef:Bij Proximus 90 (!) euro; bijna het dubbele dus...
Da's uitsluitend als je een invoerkabel laat leggen en geen Proximus-abonnement neemt.
Als je een abonnement neemt kost het niets extra. Dus minstens 50 euro goedkoper dan bij Telenet
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

apestaart schreef:Elkristo, je hebt waarschijnlijk internet comfort + TV die bedraagt € 53,95/maand huur decoder aan € 8/maand is reeds inbegrepen
Decoder is inderdaad inbegrepen.
Je kan ook kiezen om een decoder aan te schaffen, nieuw of tweedehands. Je abonnement wordt dan 8 euro/maand goedkoper.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Of als je niet echt behoefte hebt aan opnames op de harde schijf van je decoder en je genoegen kunt nemen met nPVR cloud opnames
(maar 30 dagen opvraagbaar en dan zijn ook geen serie opnames mogelijk, wel aflevering per aflevering is mogelijk in nPVR)
dan kan je de V5-mini decoder in huur overwegen (4€/maand)
elkristo
Starter Plus
Starter Plus

De graafwerken op het openbaar terein gebeuren door belgacom.
Mijn oprit is aan gelegd met klinkers en 40cm stabil, erg makkelijk zal dat niet zijn om een put te maken.
En hoe laten ze die achter? Zal waarschijnlijk klinkers zelf moeten terug leggen.
Nu. Dat zou wel moeten lukken.
Overstappen van telenet naar proximus zou ons meer dan 30€ per maand opbrengen
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

jackho schreef:Of als je niet echt behoefte hebt aan opnames op de harde schijf van je decoder en je genoegen kunt nemen met nPVR cloud opnames
(maar 30 dagen opvraagbaar en dan zijn ook geen serie opnames mogelijk, wel aflevering per aflevering is mogelijk in nPVR)
dan kan je de V5-mini decoder in huur overwegen (4€/maand)
Ik heb nu ook gekozen voor een V5-mini. Vooral dat die met RF werkt is een groot voordeel :) En de mini werkt gelukkig ook als enige decoder.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

De V5 afstandsbediening kan werken in RF mode zowel voor de V5 decoder alsook voor de V5-Mini decoder.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1180 keer
Recent bedankt: 6 keer

elkristo schreef:Mijn oprit
De voortuin open leggen?
elkristo
Starter Plus
Starter Plus

Kun je ergens zien wat de afstand is van je huis naar de dichtste node/aftakpunt?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”