ik heb een aantal vragen:
- Voor internet en televisie kom ik op 54€ per maand
De 8€ huur voor de digicorder komt daar nog bij?
- Internet en TV dat is dan een pack en het internet volume is dan onbeperkt?
- Momenteel ligt er geen telefoonaansluiting in ons huis. Er is wel een wachtbuis (waarin nu de telenet kabel ligt).
Onze oprit ligt in klinkertjes, hoe zit dat voor de aansluiting?
Wat moet er gebeuren?
Wat moeten we zelf doen en welke kosten komen daarbij?
- Krijg je ook een ipv6 adres bij poximus?
alvast bedankt.
aansluiten op proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
tegenwoordig stelt men bij proximus voor om een wachtbuis van 5cm diameter te voorzien met een smarttube kabel, op die manier ben je voorzien voor de toekomst want men kan er nadien glasvezel doorblazen...
1 nadeel volgens mij, je hebt maar 1 koperpaar, zelfs geen reserve... je zou dus al 2 smarttube kabels moeten trekken...
1 nadeel volgens mij, je hebt maar 1 koperpaar, zelfs geen reserve... je zou dus al 2 smarttube kabels moeten trekken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Elkristo, je hebt waarschijnlijk internet comfort + TV die bedraagt € 53,95/maand huur decoder aan € 8/maand is reeds inbegrepen, je krijgt onbeperkt datavolume (eigenlijk 500 GB) + mobiel internet voor laptop en tablet met een data volume van 500 MB.
De modem Bbox2 of Bbox3 krijg je normaal gratis in bruikleen.
De modem Bbox2 of Bbox3 krijg je normaal gratis in bruikleen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
Hoe groot is de kans dat een eventuele fout in de dropkabel zit? Mij lijken de meeste kabelfouten op de hoofdkabels (graafwerken) voor te komen. Natuurlijk ..zeg nooit nooit. Maar een fout voor de NTP is toch altijd voor rekening van belgacom dacht ik.1 nadeel volgens mij, je hebt maar 1 koperpaar, zelfs geen reserve... je zou dus al 2 smarttube kabels moeten trekken...
Overigens op zich een logische keuze om meer toekomstbestendige kabels te leggen . Maar ik zie de komende decennia geen FTTH komen

VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Smarttube bevat een gewone 2 paar kabel?laroyj schreef:tegenwoordig stelt men bij proximus voor om een wachtbuis van 5cm diameter te voorzien met een smarttube kabel, op die manier ben je voorzien voor de toekomst want men kan er nadien glasvezel doorblazen...
Laatst gewijzigd door Devilzown 30 nov 2014, 21:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 14 keer
Is idd een gewone 2 paar kabel.
Denk zelf dat er een 6paar variant van bestaat. Maar daar ben ik niet zeker van.
En er komen ook veel fouten voor op invoerkabels.
Maar als die in een wachtbuis zitten heb je toch al dat stuk niet meer die slecht kan komen of beschadigd.
Denk zelf dat er een 6paar variant van bestaat. Maar daar ben ik niet zeker van.
En er komen ook veel fouten voor op invoerkabels.
Maar als die in een wachtbuis zitten heb je toch al dat stuk niet meer die slecht kan komen of beschadigd.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Alle informatie vind je in volgende brochure: http://www.govaerts.be/userfiles/userfi ... ube_nl.pdfelkristo schreef:Momenteel ligt er geen telefoonaansluiting in ons huis. Er is wel een wachtbuis (waarin nu de telenet kabel ligt). Onze oprit ligt in klinkertjes, hoe zit dat voor de aansluiting?
Bovenstaande brochure eens lezen, let vooral op dat Proximus hun invoerkabel vlot door de wachtbuis moet kunnen trekken.elkristo schreef:Wat moet er gebeuren?
Alle voorbereidende werken op privé-domein. In jouw geval zal dit wellicht beperkt zijn tot het vinden van de energiebocht in de woning en het aanduiden van het uiteinde van de wachtbuis op de rooilijn.elkristo schreef:Wat moeten we zelf doen en welke kosten komen daarbij?
Als de invoerkabel door de Proxmus-lasploeg vanaf de rooilijn vlot door de wachtbuis kan getrokken worden dan komen er geen extra kosten bij, als nieuwe abonnee kost de installatie natuurlijk wel 50 euro.
Ja.elkristo schreef:Krijg je ook een ipv6 adres bij poximus?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1180 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Kan je ook de wachtbuis van Eandis (gas) hergebruiken, of moet dat een nieuwe/lege buis zijn?
Ik heb vorig jaar mijn voortuin opengegraven om een wachtbuis (dia 130) voor Eandis in de grond te steken.
Zou Belgacom die buis ook willen gebruiken, of is dat verboden?
Of moet ik in die wachtbuis (dia 130) een andere buis steken (bv dia 100), zodat Belgacom in principe wel een propere wachtbuis heeft?
Ik heb vorig jaar mijn voortuin opengegraven om een wachtbuis (dia 130) voor Eandis in de grond te steken.
Zou Belgacom die buis ook willen gebruiken, of is dat verboden?
Of moet ik in die wachtbuis (dia 130) een andere buis steken (bv dia 100), zodat Belgacom in principe wel een propere wachtbuis heeft?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Bij Telenet kost een aansluiting 50 euro.
Bij Proximus 90 (!) euro; bijna het dubbele dus... .
Zie: http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html
Bij Proximus 90 (!) euro; bijna het dubbele dus... .

Zie: http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html
raf1 schreef:Alle informatie vind je in volgende brochure: http://www.govaerts.be/userfiles/userfi ... ube_nl.pdfelkristo schreef:Momenteel ligt er geen telefoonaansluiting in ons huis. Er is wel een wachtbuis (waarin nu de telenet kabel ligt). Onze oprit ligt in klinkertjes, hoe zit dat voor de aansluiting?
Bovenstaande brochure eens lezen, let vooral op dat Proximus hun invoerkabel vlot door de wachtbuis moet kunnen trekken.elkristo schreef:Wat moet er gebeuren?
Alle voorbereidende werken op privé-domein. In jouw geval zal dit wellicht beperkt zijn tot het vinden van de energiebocht in de woning en het aanduiden van het uiteinde van de wachtbuis op de rooilijn.elkristo schreef:Wat moeten we zelf doen en welke kosten komen daarbij?
Als de invoerkabel door de Proxmus-lasploeg vanaf de rooilijn vlot door de wachtbuis kan getrokken worden dan komen er geen extra kosten bij, als nieuwe abonnee kost de installatie natuurlijk wel 50 euro.
Ja.elkristo schreef:Krijg je ook een ipv6 adres bij poximus?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Geen probleem, zolang de Proximus-kabel maar goed gescheiden blijft van de elektriciteitsinvoerkabel!heist_175 schreef:Kan je ook de wachtbuis van Eandis (gas) hergebruiken, of moet dat een nieuwe/lege buis zijn?
Da's uitsluitend als je een invoerkabel laat leggen en geen Proximus-abonnement neemt.webside007 schreef:Bij Proximus 90 (!) euro; bijna het dubbele dus...
Als je een abonnement neemt kost het niets extra. Dus minstens 50 euro goedkoper dan bij Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Decoder is inderdaad inbegrepen.apestaart schreef:Elkristo, je hebt waarschijnlijk internet comfort + TV die bedraagt € 53,95/maand huur decoder aan € 8/maand is reeds inbegrepen
Je kan ook kiezen om een decoder aan te schaffen, nieuw of tweedehands. Je abonnement wordt dan 8 euro/maand goedkoper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Of als je niet echt behoefte hebt aan opnames op de harde schijf van je decoder en je genoegen kunt nemen met nPVR cloud opnames
(maar 30 dagen opvraagbaar en dan zijn ook geen serie opnames mogelijk, wel aflevering per aflevering is mogelijk in nPVR)
dan kan je de V5-mini decoder in huur overwegen (4€/maand)
(maar 30 dagen opvraagbaar en dan zijn ook geen serie opnames mogelijk, wel aflevering per aflevering is mogelijk in nPVR)
De graafwerken op het openbaar terein gebeuren door belgacom.
Mijn oprit is aan gelegd met klinkers en 40cm stabil, erg makkelijk zal dat niet zijn om een put te maken.
En hoe laten ze die achter? Zal waarschijnlijk klinkers zelf moeten terug leggen.
Nu. Dat zou wel moeten lukken.
Overstappen van telenet naar proximus zou ons meer dan 30€ per maand opbrengen
Mijn oprit is aan gelegd met klinkers en 40cm stabil, erg makkelijk zal dat niet zijn om een put te maken.
En hoe laten ze die achter? Zal waarschijnlijk klinkers zelf moeten terug leggen.
Nu. Dat zou wel moeten lukken.
Overstappen van telenet naar proximus zou ons meer dan 30€ per maand opbrengen
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb nu ook gekozen voor een V5-mini. Vooral dat die met RF werkt is een groot voordeeljackho schreef:Of als je niet echt behoefte hebt aan opnames op de harde schijf van je decoder en je genoegen kunt nemen met nPVR cloud opnames