Kan het nog sneller?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ChineseTakeAwayDude
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2014, 21:26

Ik heb een Internet Comfort Overal icm met ProximusTV.

Op de site staat er dat ik 30Mb download zou moeten hebben en 4 Mb upload.

Op mijn bbox2 vind ik het volgende:

VDSL line status SHOWTIME
Wireless Enabled
Downstream line rate 25080 kbps
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
Upstream line rate 2048 kbps
Downstream Training Margin 22.4 dB

En dit is hetgeen ik haal via Speedtest:

Afbeelding

Kan ik hiervoor terecht bij de technische dienst? Of heb ik geen recht tot klagen? :-D
Ik bedoel maar, het wordt het dubbele beloofd. Ik betaal er ook voor, maar krijg blijkbaar maar de helft.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zet de wireless eens uit en verbind de computer met een netwerkkabel, je zal meteen ook ongeveer 25 Mbps hebben.
De maximumsnelheid voor jouw adres vind je hier: http://proximus.be/internetsnelheid

Als de resultaten op bovenstaande link niet overeenkomen met de werkelijkheid dan heb je reden om te klagen bij Proximus.
ChineseTakeAwayDude
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2014, 21:26

Dat is hetgeen ik zou moeten halen volgens de link:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 61,3 Mbps download - 3,7 Mbps upload

Min.: 27,5 Mbps download - 3,7 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 61,3 Mbps download - 3,7 Mbps upload

Min.: 27,5 Mbps download - 3,7 Mbps upload

Waar kan ik dan terecht? Gewoon naar de technische dienst bellen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Met die informatie kan je concluderen dat er iets mis is met je huidige installatie. Hoogstwaarschijnlijk is de binnenhuisbekabeling niet conform. Lees de installatiegids van de Bbox2 nog eens grondig door en controleer of alles correct is aangesloten. http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... -box-2.pdf
Als je vaste telefonie hebt, controleer dan grondig of de VDSL2-splitter voor de modem aanwezig is en elk telefoontoestel correct is aangesloten van begin tot eind. Ongebruikte telefonie-bekabeling moet je steeds volledig afkoppelen!

Daarna kan je contact opnemen met Proximus, ofwel zelf een automatische lijntest opstarten: http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”