Ik wil mij tv en blurayspeler verbinden met het internet.
Ze hebben beide enkel de optie om dat via ethernetkabel te doen en er is geen mogelijkheid om een ethernetkabel naar mijn telenet modem te leggen, dus moet dit draadloos.
Ik heb Telenet Basic Internet en nog een oude Scarlet Modem (Sagem 3464) en deze wil ik gebruiken als bridge (?)
Ik heb hier vanalles gevonden op userbase waar ik eigenlijk niet mee vooruit kom. Ik ben een complete 'noob' op dit vlak, dus vraag ik heel concreet:
1. Vooraleer ik verder zoek: kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om de Sagem als wireless bridge te gebruiken op mijn Telenet Internet?
2. En zo ja, hoe moet ik dit concreet instellen (op Sagem en eventueel Telenet)
Elk antwoord, ook "Nee niet mogelijk", kan mij helpen.
Alvast bedankt.
Sagem 3464 als bridge op Telenet wireless internet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik denk dat het antwoord inderdaad "nee, niet mogelijk is".
Een oude Sagem kan met wel als access point / switch gebruiken, maar niet als een Wireless client instellen.
Er zijn routers die dat wel kunnen, zelfs een oude Linksys met DD-WRT kan je op die manier een 2de leven geven ...
Een oude Sagem kan met wel als access point / switch gebruiken, maar niet als een Wireless client instellen.
Er zijn routers die dat wel kunnen, zelfs een oude Linksys met DD-WRT kan je op die manier een 2de leven geven ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Een access point zendt een draadloos netwerk uit (bvb. 'Netwerk van Jos') dat een client (zoals een smartphone, tablet, laptop,...) kan opvangen.