Van internet overal start met telefoon, naar start zonder vaste lijn.
Sinds die verandering krijg ik geen ipv6 adres meer.
De bbox3s gaf voor de verandering 62/9 als reachable line rate en nu 58/2.
Wel heeft Proximus bij de overschakeling abusievelijk alles afgekoppelt en na een paar uur weer geactiveerd , echter met n andere login.
In huis is niets verandert.
Heeft iemand hier op het forum een verklaring voor deze veranderde waarden?
ipv6
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Bij een correcte overgang van internet overal start met telefoon, naar start zonder vaste lijn krijg je normaal geen nieuwe Internet logon, alleen een nieuwe lijn identificatie (fictief telefoonnummer).
De toegang tot IPv6 wordt bijgehouden op login, vandaar dat je met de nieuwe login IPv6 verloren bent.
Normaal gezien zal Proximus jou opnieuw IPv6 geven, gezien je een B-box3 gebruikt, en deze setting op jouw nieuwe login bewaren.
Misschien een paar dagen geduld, en af en toe eens een PPPoE reconnect uitvoeren?
Indien niet: Helpdesk bellen (ze moeten gewoon ergens een "tik" zetten bij IPv6 op jouw login).
De toegang tot IPv6 wordt bijgehouden op login, vandaar dat je met de nieuwe login IPv6 verloren bent.
Normaal gezien zal Proximus jou opnieuw IPv6 geven, gezien je een B-box3 gebruikt, en deze setting op jouw nieuwe login bewaren.
Misschien een paar dagen geduld, en af en toe eens een PPPoE reconnect uitvoeren?
Indien niet: Helpdesk bellen (ze moeten gewoon ergens een "tik" zetten bij IPv6 op jouw login).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
Bedankt Philippe.
Het is al sinds 14 oktober.
Heb toen ons nummer naar weepee geporteerd met de duidelijke vraag om internet te behouden.
Wat de oorzaak was van de volledige afsluiting kan ik niet achterhalen ,weepee of proximus.
Nieuwe login was vrij vervelend ,want alles moest overgezet, maar proximus zag geen mogelijkheid de oude login weer te gebruiken.
Helpdesk zegt dat het toeval is of je n ipv6 adres krijgt.
Heb al meerdere malen de bbox3 herstart of n nieuwe ppoe sessie geforceerd.
Acter de bbox3 n fritz 7390 die ieder nacht reconnecteerd en ook geen ipv6 adres meer krijgt.
Dat de reachable line rate is verandert is toch ook vreemd.
Het is al sinds 14 oktober.
Heb toen ons nummer naar weepee geporteerd met de duidelijke vraag om internet te behouden.
Wat de oorzaak was van de volledige afsluiting kan ik niet achterhalen ,weepee of proximus.
Nieuwe login was vrij vervelend ,want alles moest overgezet, maar proximus zag geen mogelijkheid de oude login weer te gebruiken.
Helpdesk zegt dat het toeval is of je n ipv6 adres krijgt.
Heb al meerdere malen de bbox3 herstart of n nieuwe ppoe sessie geforceerd.
Acter de bbox3 n fritz 7390 die ieder nacht reconnecteerd en ook geen ipv6 adres meer krijgt.
Dat de reachable line rate is verandert is toch ook vreemd.
-
- Moderator
Het is een pijnlijke vaststelling, maar de meeste portaties van telefoon, met behoud van internet lopen verkeerd af.franjo schreef:Heb toen ons nummer naar weepee geporteerd met de duidelijke vraag om internet te behouden.
Tenzij je zelf de nodige acties neemt (vb Belgacom contacteren van zodra je de portatie aanvraag hebt verstuurd, en uitleggen dat he absoluut internet wil behouden).
Bools**t.franjo schreef:Helpdesk zegt dat het toeval is of je n ipv6 adres krijgt.
Gewoon terugbellen en aandringen tot je iemand vindt die er wel verstand van heeft

Ze hebben jou een nieuwe plaats op de ROP/KVD gegeven. Blijkbaar zijn niet alle plaatsen gelijkfranjo schreef:Dat de reachable line rate is verandert is toch ook vreemd.

Beetje geduld: met vectoring krijg je terug je 70/6 ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
Wijs geworden door dit forum heb ik n dag voor de portatie telfonies bij Proximus geinformeerd. Ik wilde ons nieuwe lijnnummer al kennen. De dame van de klantenservice kon niets over de portatie in het systeem vinden , mij werd verzekerd dat het hoogstens een paar minuutjes ondebreking zouden zijn.philippe_d schreef:Het is een pijnlijke vaststelling, maar de meeste portaties van telefoon, met behoud van internet lopen verkeerd af.
Tenzij je zelf de nodige acties neemt (vb Belgacom contacteren van zodra je de portatie aanvraag hebt verstuurd, en uitleggen dat he absoluut internet wil behouden).
Ik denk dat de portatie te snel is gegaan. Op donderdag 9 oktober heb ik de portatie aangevraagd en n uur later was de bevestiging dat het dinsdag 14 oktober zou gebeuren.
Sinds 9 september vdsl en nog nooit sneller dan 20/2. Aals ik op de proximus site voor ons lijnnummer de maximum snelheid opvraag komt er ook rond de 20/2 uit
Toch maar weer eens met de helpdesk gaan bellen.
-
- Moderator
Ja, natuurlijk (als je router zelf een PPPoE sessie heeft).silencer schreef:Kun je ipv6 ook al gebruiken op je router (pfsense in mn geval), ik heb een bbox2 staan ?
- ofwel moet je eventjes een B-box3 gebruiken, tot IPv6 op jouw lijn ge-activeerd is. Dit wordt op login bijgehouden: als je dan de b-box3 niet meer gebruikt, blijft IPv6 toch aktief (vb op de FritzBox).
- ofwel moet je de Helpdesk overtuigen om Ipv6 te activeren op jouw login.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
zucht... 2 jaar later en nog steeds geen verbetering.philippe_d schreef:Bools**t.franjo schreef:Helpdesk zegt dat het toeval is of je n ipv6 adres krijgt.
Gewoon terugbellen en aandringen tot je iemand vindt die er wel verstand van heeft.
na vorige maand onterecht te zijn afgesloten na een portatie (as usual dus), ook geen ipv6 meer gekregen...
ondertussen toch al een dikke maand verder en nog steeds noppes.
bel je naar de helpdesk, kies je voor TECHNISCH... krijg je dit:
1) "ik ga het bij de experts navragen" - muziekje - stilte (ongetwijfeld van mute) - verbinding verbroken
2) "daar geven wij geen support op, dit is technisch, je moet bij de gewone klantendienst zijn" - verbinding verbroken
lijkt me logisch... een technische vraag als iets dat je aan de verkoopstertjes moet vragen... *sigh*