Ik heb een FreePBX setup met hieraan een aantal telefoons, alsook een softphone op een PC welke allen in een aparte VLAN zitten.
FreePBX - server VLAN
Toestellen - VoIP VLAN
PC - PC VLAN
De VLAN's hebben volledige routing naar elkaar en er is dus geen NAT.
De toestellen kunnen zonder problemen onderling bellen (via FreePBX), echter als ik bel tussen de softphone en een toestel dan gaat dit wel over maar heb ik geen audio en na enkele seconden wordt de verbinding gewoon verbroken ?
FreePBX - geen audio tussen VLAN's
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als er full routering is en geen firewalling tussen de VLANs waarom zou dit dan de oorzaak zijn ? Als je een softphone gebruikt in dezelfde VLAN als de telefoons, werkt het dan wel ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als de softphone in dezelfde VLAN zit werkt het wel.
Ondertussen heb ik de oorzaak gevonden denk ik (moet het nog eens terug disablen om te verifieren)... in Asterisk SIP settings had ik enkel de IP range van de VoIP VLAN gezet onder "Local networks".
Ondertussen heb ik de oorzaak gevonden denk ik (moet het nog eens terug disablen om te verifieren)... in Asterisk SIP settings had ik enkel de IP range van de VoIP VLAN gezet onder "Local networks".