Hoe werkt een alarm dan precies met scarlet trio (fritz 7490).
Ik meende hier al ergens opgepikt te hebben dat analoog niet werkt en de fritz dus altijd van stroom voorzien moet zijn.
Klopt dit helemaal?
Hoe doet iedereen dit?
Scarlet + alarm.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Dit zou kunnen werken, maar is ook beetje afhankelijk van de gebruikte protocollen.
Het kan dus goed zijn dat iets werkt en 6 maand later niet meer. of dat het alarm meerdere pogingen moet doen om een bericht te versturen.
Het SIA protocol geeft bij telenet ook wel eens problemen, terwijl het oudere DTMF gebasseerde protocol contact-ID vaak beter werkt.
Verder is het inderdaad wel zo dat er geen noodvoeding op een scarlet modem zit.
De beste oplossing is tegenwoordig een Chiron GPRS / IP module ... behalve dan weer voor spraak meldingen, maar hier bestaan ook wel oplossingen voor.
Het kan dus goed zijn dat iets werkt en 6 maand later niet meer. of dat het alarm meerdere pogingen moet doen om een bericht te versturen.
Het SIA protocol geeft bij telenet ook wel eens problemen, terwijl het oudere DTMF gebasseerde protocol contact-ID vaak beter werkt.
Verder is het inderdaad wel zo dat er geen noodvoeding op een scarlet modem zit.
De beste oplossing is tegenwoordig een Chiron GPRS / IP module ... behalve dan weer voor spraak meldingen, maar hier bestaan ook wel oplossingen voor.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Die module alleen kost 400€.
Dan lijkt een ups alsnog een betere oplossing.
Dan lijkt een ups alsnog een betere oplossing.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Waarom steek je geen TCP/IP module? Kan je normaal op zowat elk systeem krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Welke meldingen wanneer moeten doorgegeven worden kan je normaal op elk deftig alarm instellen (bijvoorbeeld: power outage onmiddellijk melden).
- Heronic
- Elite Poster
Wat is het voordeel daarvan als je je wil wapenen tegen stroomuitval?Waarom steek je geen TCP/IP module? Kan je normaal op zowat elk systeem krijgen.
We zouden het voorlopig bij spraakmelding houden. Later wel via meldkamer.meldkamer of spraak melding ?
vergeet niet dat een alarm niet onmiddelijk stroom uitval doormeld, kleine upsjes durven het wel eens opgeven na 10 minuten ....
Die risco prosys (andere vast ook) zou een melding geven van zodra de stroom wegvalt en hij op zijn batterijen komt. Probleem is dat de fritz dan ook zonder stroom zit.Welke meldingen wanneer moeten doorgegeven worden kan je normaal op elk deftig alarm instellen (bijvoorbeeld: power outage onmiddellijk melden).
Wanneer de stroom dan iets langer zou uit liggen zou het alarm dus afgaan.
Vraag ik best nog eens goed na.
Wanneer we weten dat dit een probleem is kunnen we reageren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
een chiron module werkt bijvoorbeeld perfect voor meldkamer, maar is niet compatibel met spraak meldingen.
ook hebben sommige alarmen in spraak mode wel eens problemen voor het ontvangen van de bevestigingstoon, waardoor de zelfde melding meermaals verstuurd wordt.
GSM modules van het merk zelf ondersteunen dan weer beide ...
Welk alarm heb je eigenlijk ?
ook hebben sommige alarmen in spraak mode wel eens problemen voor het ontvangen van de bevestigingstoon, waardoor de zelfde melding meermaals verstuurd wordt.
GSM modules van het merk zelf ondersteunen dan weer beide ...
Welk alarm heb je eigenlijk ?
- Heronic
- Elite Poster
Het moet nog geplaatst worden. Vermoedelijk risco prosys (beslissing ergens volgende week)
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
tgoh... wat is je budget?
ik zou gaan voor een risco lightsys(2) of een jablotron 100
in beide gevallen zou ik dan ook de gsm + lan module nemen
- cloud connectivity
- lan primair kanaal, gsm/gprs als backup (stroomuitval = alarm werkt verder op batterij + backup gsm)
- beide systemen zijn redelijk gelijklopend en deftig van prijs
- beide bidirectioneel draadloze componenten (let op welke detectoren je koopt!)
ik zou gaan voor een risco lightsys(2) of een jablotron 100
in beide gevallen zou ik dan ook de gsm + lan module nemen
- cloud connectivity
- lan primair kanaal, gsm/gprs als backup (stroomuitval = alarm werkt verder op batterij + backup gsm)
- beide systemen zijn redelijk gelijklopend en deftig van prijs
- beide bidirectioneel draadloze componenten (let op welke detectoren je koopt!)