Eigenlijk vond ik geen enkel subforum correct om dit te posten dus maar in het "algemene" digi-tv deel.
Momenteel hebben we analoge tv (TN). Niettegenstaande zowel telefoon (raw copper internet/tel EDPnet) en kabel binnenkomt in de meterkast is daar geen enkel aansluitpunt. De kabels lopen ononderbroken naar de living.
Toen ik een tijd geleden ergens moest kijken of er een TVsignaal aanwezig was heb ik met een kleine TV met DVB-C/T tuner perfect een digitaal signaal gekregen van Eén, Canvas... Hier lukt het echter niet om een digitaal signaal te ontvangen, ook het analoge signaal is de laatste tijd slechter geworden.
Aangezien we binnenkort willen overstappen naar een grotere TV (40-46") en HD zoeken we een goede oplossing voor het TV probleem.
BGC-TV lijkt uitgesloten, we willen EDPnet niet kwijt voor internet.
Mobistar werd in het oog gehouden maar lijkt nu toch te ver af te zijn (uitstel/afstel..)
TN zou ik liever niet meer hebben maar TV met een kaartje kan nog net.
Satelliet is een optie maar daar is RTBf niet beschikbaar.
De meeste TVs hebben maar 1 tuner en iets opnemen waar je naar kijkt lijkt mij zinloos. TV's met 2 tuners zitten in een hoge prijsklasse dus is een TV + PVR misschien een oplossing? Ik zie bij Coolblue echter dat PVRs niet langer aangeboden worden (op andere sites nog wel).
Nu de vragen:
Ik ga er van uit dat TN toch moet zorgen voor een deftig signaal zodat TV met een kaartje werkt. VRT zou toch sowieso digitaal moeten werken als de TV aangesloten wordt op het punt waar de coax binnen komt? (Het aansluitpunt is van het oude radio/TV type)
TV wordt waarschijnlijk Samsung maar twin tuner modellen zijn zover ik kan vinden 3D modellen met serieus prijskaartje. Het kan dus goedkoper wat betreft TV met dan als extra een PVR (met kaartje?).
Suggesties? Ervaringen? pitfalls?
Alvast bedankt.
Digi Tv + PVR
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Suggestie... neem gewoon Digitale TV van TN en koop je Digicorder... je zal prima kwaliteit hebben, de zenders die je wil, eenvoudig kunnen opnemen, ... en op het einde van de rit goedkoper af zijn dan de alternatieven die je aan het bekijken bent.
PVR voor Digitale TV kan trouwens niet... tenzij je tevreden bent met de 10 of 11 zenders.
PVR voor Digitale TV kan trouwens niet... tenzij je tevreden bent met de 10 of 11 zenders.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
RTBF is beschikbaar in het abonnement TV Vlaanderen Basic+ van 22,90 euro/maand. Sommige programma's zijn gratis beschikbaar via de zender TV5 Monde FBS en via http://www.rtbf.be/video/on4bam schreef:Satelliet is een optie maar daar is RTBf niet beschikbaar.
Ja, maar misschien is jouw Telenet-aansluiting toch niet helemaal technisch in orde. Het aansluitpunt eens openmaken, coaxkabel opschuren en heraansluiten kan wonderen doen. Het coaxsnoer en de connectoren controleer je best ook eens.on4bam schreef:Ik ga er van uit dat TN toch moet zorgen voor een deftig signaal zodat TV met een kaartje werkt. VRT zou toch sowieso digitaal moeten werken als de TV aangesloten wordt op het punt waar de coax binnen komt? (Het aansluitpunt is van het oude radio/TV type)
Als het signaal slecht blijft zal je verder moeten zoeken of inderdaad een interventie bij Telenet aanvragen.
Telenet en een eigen PVR-systeem heeft zo z'n beperkingen: een CI+-module kan slechts één versleuteld kanaal tegelijkertijd openen. VTM en Vier tegelijkertijd opnemen of bekijken zal dus niet lukken. (Behalve als je twee CI+-modules koopt en een tv/pvr met twee sleuven hebt.)on4bam schreef:De meeste TVs hebben maar 1 tuner en iets opnemen waar je naar kijkt lijkt mij zinloos. TV's met 2 tuners zitten in een hoge prijsklasse dus is een TV + PVR misschien een oplossing? Ik zie bij Coolblue echter dat PVRs niet langer aangeboden worden (op andere sites nog wel).
Probeer eerst het analoge tv-signaal terug in orde te krijgen door je binnenbekabeling grondig na te kijken. Daarna pas kan je andere beslissingen nemen.on4bam schreef:Suggesties? Ervaringen? pitfalls?