aankoop Decoder V5 op kapaza illegaal ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb een nagelnieuwe Decoder V5 (in verpakking) aangekocht op kapaza voor 80 € Gisteren kon ik hem ophalen via een kiala punt.
Na het thuiskomen neem ik de decoder in de woonkamer weg en zet de V5 in de plaats.
Ik heb 2 decoders waarvan 1 al aangekocht was. Het probleem was dat het beiden V4 waren en ik niet wist welke nu de gehuurde was en welke de mijne was.
Ik bel Proximus op en kom bij de technische dienst. Ik vertel hem dat ik op kapaza een nieuwe V5 heb aangekocht en dat ik graag zou weten welke decoder ik huur.
Hij weigerde dit te doen omdat dit illegaal was. De nieuwe decoder staat op een Lijn van Belgacom geregistreerd. Hij wilde niet meewerken aan zo'n praktijken. Hij begreep compleet mijn vraag niet. Na 3 minuten gesprek waarop ik als een crimineel verweten werd melde ik hem dat ik paf stond en dat ik het telefoongesprek ging opnemen.
Hierop verbrak hij onmiddellijk de verbinding.

Op dat moment belde ik onmiddellijk terug naar proximus waarop ik een vriendelijke vrouwelijke collega van hem aan de lijn kreeg. Ik deed mijn verhaal opnieuw (ook de aankoop van een decoder op kapaza) en ze vroeg mij om de decoder om te draaien en het S/N nummer af te lezen. Onmiddellijk wist ik welke de gehuurde was die ik kon binnenbrengen. Ik vroeg haar ook of ze kon zien met welke persoon ik gesproken had want ik wens klacht in te dienen. Ze zei me dat ze dit niet kon zien.
Dit gesprek met die persoon laat echt een slecht gevoel achter. We zijn een dag verder en nog ben ik er boos om. Ik werk bij een openbare dienstverlening en behandel ook klachten. Dus ik weet wat het is om ten dienste te staan van de klant en dit te doen op een VRIENDELIJKE manier. Hoe kan ik klacht indienen tegen de persoon waar ik eerst mee aan de lijn was ?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 53 keer

Stuur Eva hier een berichtje. Dit zal dan wel opgevolgd worden!
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Normaal krijg je (als je gekend bent bij Proximus) een email om te vragen hoe content je was van de oproep, daar kan je ook al een en ander in kwijt.
Een echte klacht, geen idee.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
hardyscript
Premium Member
Premium Member

ik heb dus geen mail ontvangen.

Misschien omdat mijn telefoontje aan Proximus met mijn GSM was.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Bij mij duurde dat laatst wel een 2-tal weken denk ik. Dat zullen ze doen zodat de meesten al bekoeld zijn. :?
Ik heb op de laatste call ook gezegd dat ik niet tevreden was.
Ze beloofden dat ze mij gingen terugbellen op een bepaald uur, nooit gebeurd. Is natuurlijk wel aan klassieker, maar toch...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Medlo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Is absoluut perfect mogelijk om een (al dan niet) 2e hands decoder te kopen .

De medewerker had wellicht geen zin om te werken ;)..

Normaal kan je zelf via 0800 99696 de oude decoder van de lijn verwijderen. (is automatisch systeem)

*edit* Verkeerd gelezen en zag dat je belde om het serienummer te kennen van je eigen decoder
hardyscript
Premium Member
Premium Member

@ Medlo

inderdaad via dat nummer mijn decoders later wissen in hun systeem en dan terug geregistreerd.

en de V5 werkt zonder problemen.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Hier hangt op de gehuurde decoder een sticker met RENTAL op staan.
Vermoedelijk zal het ook wel ergens op jouw toestel staan?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb al meermaals met de Belgacom (toen nog) klantendienst gebeld.
In bijna alle gevallen kreeg ik kort nadien (genre 2-5 minuten) een telefoon van een robot om 2 vragen te beantwoorden over tevredenheid.
In de gevallen dat ik uitgemaakt werd voor "zot" en "halve crimineel" heb ik ook geen telefoontje gehad om een rating te geven.
Ik had stellig de indruk dat de Belgacom-medewerker (of call-center mdw) dat zelf kunnen triggeren: om feedback te krijgen.

Ik heb nog maar 2 keer meegemaakt dat ik een slecht gevoel had na een gesprek: totaal doof voor het probleem en een andere keer maakte ze mij gewoon uit voor rotte vis.
Het ging toen over een klacht, een klacht indienen over hoe een klacht behandeld werd, leek me teveel van het goede :).

Alle andere keren meer en minder competente mensen aan de lijn gehad, maar globaal geen klagen over.
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Als die eerste medewerker niets logt in zijn systeem, zal het vrijwel onmogelijk zijn om die terug te vinden denk ik...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien heeft die medewerker je verkeerd begrepen en dacht hij dat er een huur-decoder verkocht werd?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dan nog heeft die medewerker niet meer te doen dan het standpunt duidelijk te maken en desnoods medewerking te weigeren. Insinuaties kunnen niet.

Wat is de wettelijke basis als consument om zulke gesprekken op te nemen? Moet je aan kennisgeving doen? En als dat zo is, mag je opnemen als de tegenpartij weigert toestemming te geven, wetende dat de tegenpartij ook opneemt? Mag de tegenpartij de opname weigeren als ze zelf ook opnemen, of is hun toestemming in dat geval impliciet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik neem altijd alle gesprekken op met de Helpdesk, zonder vragen. Eén druk op de knop op mijn fritzFon :)
Ik wacht wel altijd tot ik antwoord krijg, 15 min. wachtmuziek opnemen dient ook tot niets ...

Volgens mij mag jij altijd een gesprek opnemen, de opname gebruiken zonder toestemming zal wettelijk niet mogen.
Maar in geval van discussie (vb beloftes van kortingen of promoties), kan het wel helpen.
Ik vraag gewoonlijk ook hun naam (sommige geven zelfs ongevraagd hun belgacom-ID :))

PS. De meeste callcenters zeggen niet dat ze opnemen (dat moet niet), maar wel dat ze de opnames kunnen gebruiken voor kwaliteitsdoeleinden (dat moet waarschijnlijk wel).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Het is verboden gesprekken op te nemen waar je niet aan deel neemt.

Bedrijven vragen de toestemming om volledig "safe" te zitten. Waarom? Geen idee.
Maar er staat nergens dat je toestemming moet hebben voor het opnemen van gesprekken waar je zelf aan deel neemt.

Ik heb hier al eens een topic over gemaakt. Daar staan ook links naar de wet teksten.
Kan hem helaas niet meer vinden :s

@Phillipe welke instelling is dat? Heb ook fon en fritzbox.
Laatst gewijzigd door Heronic 16 okt 2014, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
hardyscript
Premium Member
Premium Member

indien ik een decoder koop van een verkoper op kapaza en deze is gehuurd door die verkoper. Ben ik dan verplicht om dat te weten ?

Over dat opnemen : Ik zei hem , ik sta paf van dit gesprek , ik ga dit opnemen en online plaatsen... Hierop verbrak hij de verbinding. Ik heb het gesprek dus niet opgenomen maar ging het zeker doen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Er hangen stickers op.
De verkoper moet de (koop)box vrijgeven voor verkoop.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
hardyscript
Premium Member
Premium Member

Na een harde reset moet je toch terug lijnnummer ingeven ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”