Daar ik graag mijn italk wil behouden maar toch compatibel wens te blijven met de huidige toegepaste technieken zoals vectoring enz. Heb ik als residentiële gebruiker een voor de professionele gebruikers bestemde bbox3(obox3) aangeschaft omdat deze wel VoIp zou ondersteunen(aanwezige FXS poorten).
Het type dat ik hiervoor heb is Technicolor TG789Bvn.
Na het uitvoeren van een factory reset werd de modem aangesloten, er volgde een automatische firmwareupdate en na enige minuten en een paar keer herstarten gaven de verschillende led's aan dat zowel internet, tv als VoIp ok waren(allemaal blauw).
Na controle blijkt inderdaad internet en televisie perfect te werken, doch op de telefoon krijg ik enkel een pulserende kiestoon. Wanneer ik via een andere lijn probeer op te bellen naar de Italk lijn krijg ik het gewoon belsignaal doch aan de kant van de Italk gebeuurt er niets. Na controle van de log in de obox3 zie ik wel gemiste oproepen gelogd staan.
Uit contactopname met Belgacom blijkt dat alles er "normaal" uitziet bij hen, de lijn is zeer goed, de automatische registratie van de Italk is ok en de lijn is "up". Ook detecteren ze niets verkeerd aan de modemzijde.
De enige mogelijke verklaring volgens hen zou zijn dat de aansluiting op de modem defect is.(enkel dat want de gemiste gesprekken worden wel gelogd in de modem...) of mijn telefoontoestellen niet compatibel zouden zijn(deze werkten tot eergisteren perfect op de platte zwarte sagem modem.)
Graag had ik enige feedback gekregen van de op het forum aanwezige techniekers of zij ook al dergelijk toestanden hebben meegemaakt of mij kunnen helpen om dit probleem op te lossen...mocht iemand eventueel bereid zijn om een obox3 eens uit te lenen zodat ik met een andere kan testen zou dit ook al kunnen helpen.(ik woon te Dendermonde)
alvast op voorhand dank voor de eventuele hulp/feedback
Wim
Italk en professionele bbox3 (obox3) probleem!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Probleem opgelost....of beter gezegd plotseling schijnt alles wel goed te werken. Dus de juiste toedracht waarom het eerst niet ging weet ik niet maar ik kan bij deze bevestigen dat nu alles correct werkt.
Dit punt mag dus afgesloten worden.
Dit punt mag dus afgesloten worden.