Chromebook ervaringen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Wie heeft er ervaring met chromebook?

Ik overweeg me een chromebook aan te schaffen doch zit met een aantal vragen.
Kan men met lokaal opgeslagen Word of Exel dokumenten werken als er geen internetverbinding is?
Als er internetverbinding is worden blijkbaar alle dokumenten gesynchroniseerd met google drive: kan men beletten dat delicate bestanden naar google drive gaan? Accountgegevens worden soms wel eens gehacked.
Kan men werken met bestanden die op een nas-server staan? Met linux lukt me dat, met android niet.
Men moet blijkbaar altijd ingelogd zijn in de google account. Houdt dat in dat kleine kinderen in-app aankopen kunnen doen in spelletjes?
Welke apps zijn er beschikbaar? Is dit vergelijkbaar met de android app store?
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Geen chromebook gebruikers hier?
Nog wat rondgeneusd en ik ga er maar afblijven: kan bijna niet autonoom zonder internetverbinding werken en volledig gebonden aan google.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Kan men met lokaal opgeslagen Word of Exel dokumenten werken als er geen internetverbinding is?
Ja, dit zou kunnen met de recentere versies.
Als er internetverbinding is worden blijkbaar alle dokumenten gesynchroniseerd met google drive: kan men beletten dat delicate bestanden naar google drive gaan? Accountgegevens worden soms wel eens gehacked.
Gaat eigenlijk tegen de filosofie in. Bij het nemen van een andere chromebook is het de bedoeling dat je na inloggen hetzelfde hebt/ gewoon kan doorwerken. Loopt zowat allemaal via de chrome browser.
Accountgegevens worden soms wel eens gehacked
.
Ik hoop dat het daarmee toch wel meevalt. En als er iemand dan toch toegang heeft vraag ik me af welk belang die heeft met documenten..tenzij je wel heel kritieke documenten hebt.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

telkens ik inlog op een nieuw apparaat stuurt google mij een sms met code, volgens mij is dat een pak veiliger dan enkel een sterk wachtwoord te gebruiken.

https://www.google.com/landing/2step/
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Ik had al langer een Chromebook voor eens in de zetel te surfen. Maar sinds de iPad er is werd die hier niet meer voor gebruikt...

Tot ik besefte wat ik met mijn vaste PC eigenlijk allemaal doe. Mijn Chromebook is sinds vrijdag mijn desktop vervanger geworden, met extern scherm enzo. De PC houd ik nog wel voor te printen of om de Tomtom te updaten, zo'n zaken.
Al mijn andere PC activiteiten kunnen perfect op de Chromebook. Het hangt er maar vanaf wat je allemaal wil doen...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Op een Chromebook kan je ook Ubuntu erbij installeren, extra geheugen krijg je met een extra kaartje of usb stick.
http://www.cnet.com/how-to/how-to-run-b ... hromebook/
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Hello,

Bij Amazon is er nu een 100 euro korting bij Asus Chromebook. Is dit een goede keuze? Betere keuzes?

Is er zen Chromebook met een 4G sim?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”