Apple bereidt de start van haar online muziekdienst iTunes in Europa voor. Volgende week maandag organiseert het computerbedrijf een persconferentie over de online muziekwinkel. Kenners gaan ervan uit dat dezelfde dag iTunes in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland van start zal gaan, of dat tenminste de startdatum zal gegeven worden.
Hoewel Apple’s iTunes in de Verenigde Staten duidelijk marktleider is, zal het Europees debuut van de muziekdienst een stuk moeilijker zijn voor de computergigant. Apple zal in Europa moeten opboksen tegen OD2 van Microsoft, een muziekdienst waar onder meer MSN en Coca-Cola gebruik van maken. Ook Napster lanceerde nog heel recent haar nieuwe muziekdienst Roxio in Groot-Brittannië. En Sony wil ook tegen eind juni haar muziekdienst Connect online hebben.
In de VS alleen al heeft Aplle meer dan 70 miljoen liedjes verkocht op een jaar tijd, tegen een prijs van 99 dollarcent per stuk. Daarmee is iTunes in de VS duidelijk succesvoller dan zijn concurrenten.
De uitbouw van het muziekprogramma van Apple in Europa werd door onderhandelingen met de muzieksector en consumentendiensten altijd uitgesteld.
Bron : Het Laatste Nieuws
Europese iTunes mogeiljk volgende week van start
Mijn vraag:"Wie gebruikt dat nu???"
Alé ja, ik kan mij niet inbeelden dat de standaard leecher-Belg gaat zeggen: "Hey nu ga ik mij eens betalend een liedje downloaden." terwijl zijn kazaa open staat.
Alé ja, ik kan mij niet inbeelden dat de standaard leecher-Belg gaat zeggen: "Hey nu ga ik mij eens betalend een liedje downloaden." terwijl zijn kazaa open staat.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Hetzelfde soort mens waarschijnlijk als CD's bij de CD-boer gaat kopen?
Ze zijn schaars, maar ze bestaan hoor
Van het moment dat m'n MP3-speler AAC-files kan afspelen wil ik dat wel overwegen, maar tot dan ...
DRM, mij goed, maar dan wel in een formaat dat iets meer gebruikt wordt eh.
Ze zijn schaars, maar ze bestaan hoor

Van het moment dat m'n MP3-speler AAC-files kan afspelen wil ik dat wel overwegen, maar tot dan ...
DRM, mij goed, maar dan wel in een formaat dat iets meer gebruikt wordt eh.