Omdat er mij werd gevraagd een IVR systeem op te zetten, heb ik een computergesproken tekst opgenomen. Deze tekst (in mp3) klinkt prima op mijn laptop. Na omzetting naar WAV (PCM Encoded, 16 Bits, at 8000Hz) klinkt het nog steeds prima. Ik upload deze WAV file naar de server, en beluister dit (via System Recordings) : prima. Als ik dit koppel aan een telefoonnummer en dit telefoonnummer bel : vééél te snel afgespeeld. Vraag is...wat kan de oorzaak zijn?
Het originele bestand zoals geupload naar de server : https://www.dropbox.com/s/ctmp16xyct6vxsz/KrisTest2.wav
Hetzelfde bestand zoals Elastix het afspeelt : bel 09 394 94 03 (na het beluisteren van de file zal de telefoon automatisch dichtgelegd worden)
Alle hulp hierover is zeker welkom!
Elastix : geluidsbestanden worden te snel afgespeeld
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Geen idee of dit de oorzaak is...
Rond 20u merkte ik dat de datum/tijd van de server verkeerd was. Dus even "ntpdate ntp.telenet.be" ingetypt en daar was de juiste datum. Super...
Nu, 5 minuten geleden, merkte ik op dat de datum weer fout stond (om 23u was het 2u30 s nachts)!
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:01:46 ntpdate[6360]: step time server 195.130.132.18 offset -12839.874771 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:05:46 ntpdate[6822]: step time server 195.130.132.18 offset -248.141270 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:07:09 ntpdate[6983]: step time server 195.130.132.18 offset -90.584976 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:07:23 ntpdate[7005]: step time server 195.130.132.18 offset -15.453637 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:07:55 ntpdate[7057]: step time server 195.130.132.18 offset -33.596415 sec
De VOIP server is overigens een VM op een Xen server, mocht dit belangrijk zijn...
Rond 20u merkte ik dat de datum/tijd van de server verkeerd was. Dus even "ntpdate ntp.telenet.be" ingetypt en daar was de juiste datum. Super...
Nu, 5 minuten geleden, merkte ik op dat de datum weer fout stond (om 23u was het 2u30 s nachts)!
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:01:46 ntpdate[6360]: step time server 195.130.132.18 offset -12839.874771 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:05:46 ntpdate[6822]: step time server 195.130.132.18 offset -248.141270 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:07:09 ntpdate[6983]: step time server 195.130.132.18 offset -90.584976 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:07:23 ntpdate[7005]: step time server 195.130.132.18 offset -15.453637 sec
[root@voip ~]# ntpdate ntp.telenet.be
5 Sep 23:07:55 ntpdate[7057]: step time server 195.130.132.18 offset -33.596415 sec
De VOIP server is overigens een VM op een Xen server, mocht dit belangrijk zijn...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Geen idee, zeker niet omdat de wav goed is.
Ergens een pitch control?
Ergens een setting die een audio bestand in x aantal seconden wil afgespeeld hebben?
Ergens een pitch control?
Ergens een setting die een audio bestand in x aantal seconden wil afgespeeld hebben?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Pitch etc is er niet...ik heb een gevoel dat het te maken heeft met die CPU die raar doet...
Zie bovenstaand...
Zie bovenstaand...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2760
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Krisken pabxen zijn tijdsgevoelig, maar normaal moet dat ok te krijgen zijn, ik heb jaren asterisk gedraaid in vmware omgevingen waar de klok ed ok bleef.
Volgens mij heeft het te maken met clock / cpu ticks.
Volgens mij heeft het te maken met clock / cpu ticks.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Klopt, als je even zoekt naar xenserver time offset zie je vele mensen met dit probleem... Maar nooit een echte oplossing
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hmm volgens Elastix moet hij staan op 8000Hz.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Ik ken het systeem niet maar ga toch een vraagje stellen:
staat jou systeem toe een opname in stereo er in te pompen, want dat is je WAV bestandje toch ?
"Sommige" IVR systemen willen enkel dat je mono gebruikt, wat normaal is want telefonie is Mono ....
staat jou systeem toe een opname in stereo er in te pompen, want dat is je WAV bestandje toch ?
"Sommige" IVR systemen willen enkel dat je mono gebruikt, wat normaal is want telefonie is Mono ....
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dat is ook iets waar ik aan gedacht heb. Ik heb het ook al in mono geprobeerd, zonder succes...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Spreek eens een announcement in via een telefoon en kijk in welk bestandsformaat dit bewaard wordt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
@krisken volgens mij word het gewoon afgespeeld als ik bel ..... alleen er zijn delen van tussen wat precies klinkt als snel afspelen !
vb.: In plaats van ABCDEFGHIJKL te zingen is het ACFGJK dat er doorkomt !
Vroeger gebruikte ik de geluidsrecorder van Microsoft in windows XP om volledig aan te passen/converteren, in windows 7 bestaat
alleen nog opnemen zonder de toeters en bellen van vroeger !
Daar had je verschillende formaten in mono/8 kHz, maar enkel deze 2 lukte: PCM Wave, 16 Bit, 8 kHz, mono of CCITT Wave, A-law, 8 kHz, mono
Mijn IVR muziekjes van vroeger zijn allemaal: Audio Bitsnelheid 64 kbps mono, bij jou zie ik 128 kbps ....
weet niet of dit allemaal van invloed kan zijn ?
@VOiD ik was ook voorstander om direct in te spreken via een telefoontoestel, heb je dat gedoe niet met dat converteren ....
vb.: In plaats van ABCDEFGHIJKL te zingen is het ACFGJK dat er doorkomt !
Vroeger gebruikte ik de geluidsrecorder van Microsoft in windows XP om volledig aan te passen/converteren, in windows 7 bestaat
alleen nog opnemen zonder de toeters en bellen van vroeger !
Daar had je verschillende formaten in mono/8 kHz, maar enkel deze 2 lukte: PCM Wave, 16 Bit, 8 kHz, mono of CCITT Wave, A-law, 8 kHz, mono
Mijn IVR muziekjes van vroeger zijn allemaal: Audio Bitsnelheid 64 kbps mono, bij jou zie ik 128 kbps ....
weet niet of dit allemaal van invloed kan zijn ?
@VOiD ik was ook voorstander om direct in te spreken via een telefoontoestel, heb je dat gedoe niet met dat converteren ....