Om de registratie en facturatie van afgeleverde geneesmiddelen en parafarmaceutische middelen in een ziekenhuisapotheek te vereenvoudigen, ben ik op zoek naar een systeem met barcodes dat kort samengevat het volgende moet kunnen:
* één patiënt heeft één nummer. Eventueel heeft die patiênt een eigen barcode
* elk geneesmiddel in een zekere dosage heeft een unieke barcode
Voorschrift van arts voor patiënt xx komt binnen. Barcode kleeft eventueel op het voorschrift zodat de apotheker de patiënt op die manier kan identificeren.
Apotheker scant elk geneesmiddel dat hij klaarzet in en geeft het aantal afgeleverde units aan.
Indien geneesmiddelen terugkomen, dan scant hij elk geneesmiddel in dat terug komt en geeft het aantal teruggenomen units aan.
Het geheel komt op een lijst met daarop datum, nummer patiënt en elk geneesmiddel + aantal units dat afgeleverd is min diegene die teruggenomen zijn. de bedoeling is dat dit kan gebruikt worden voor facturatie.
Ik vermoed dat hier heel performante systemen bestaan, gelinkt aan facturatiesystemen maar dit is niet de bedoeling. Ik zoek een eenvoudig systeem dat eigenlijk het handmatige werk van opschrijven van de geneesmiddelen en aantal units kan vergemakkelijken.
Barcode lezer in ziekenhuisapotheek
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Het is me niet helemaal duidelijk wat je zoekt.
Een barcode scanner als hardwarematig device kan je makkelijk vinden.
Wat je vraagt van software is in sé zodanig basic dat het mij niet de moeite lijkt om hier een bestaand pakket voor te integreren - tenzij je impliciet allerlei extras zoekt.
Een barcode scanner als hardwarematig device kan je makkelijk vinden.
Wat je vraagt van software is in sé zodanig basic dat het mij niet de moeite lijkt om hier een bestaand pakket voor te integreren - tenzij je impliciet allerlei extras zoekt.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kijk eens op http://www.farmad.be/nl/software-1 of er iets tussenstaat dat min of meer overeenkomt met je eisen, al lijkt het pharma gedeelte eerder bijzaak en is het meer een stock hulpmiddel?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
De afdeling healthcare bij ons op het werkt maakt specifieke oplossingen voor ziekenhuizen, in het bijzonder voor jouw vraag zou dat C-Medication zijn. http://www.cegeka.com/benl/sector-solutions
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik ken cegeka wel goed, zijn ook actief in onze ziekenhuizen. Maar ik ken ook hun prijs, niemand ontwikkelt 'goedkope' oplossingen op maat.
Ik zoek een tijdelijke oplossing die niet te veel kost.
[
Post made via mobile device ]
Ik zoek een tijdelijke oplossing die niet te veel kost.
[

- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
Wij schrijven ook custom software, maar als kleine onderneming kunnen we dat aan shappelijke tarieven. Bovendien hebben wij grote ervaring in de farma sector, vooral in de apotheken. Als maatwerk een optie is mag je altijd even contact nemen om het verder te bekijken.