Ongevraagd digicorder in self starter pakket

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Het begint weeral goed blijkbaar na 10 jaar geleden van telenet afgestapt te zijn (met uitzondering van kabeltv).

Zaterdag een telefoontje gepleegd om kabel tv om te zetten in digitale tv met een nieuwe medewerker (nederlander) en deze keer werd niet eens mijn identiteitskaart nr gevraagd? Ik overliep samen met hem de gewenste wijzigingen als bevestiging omdat ik al niet graag iets telefonisch regel:
- abonnement wordt digitaal, prijs blijft dus hetzelfde op jaarbasis;
- eenmalig activatiekost €50;
- er wordt geen HD digibox of digicorder geregeld aangezien ik deze zelf ergens ging kopen;
- ik moet enkel nog het self starter pakket afhalen aangezien geen installatie door installateur of dergelijke (ik wist niet eens wat hier in zit?)

Vandaag passeren we dus aan telenet center om dat self starter pakket af te halen, wat blijkt zit daar een digicorder bij die aangeduid staat als aangekocht dus gaan we €250 moeten opleggen terwijl ik telefonisch duidelijk heb vermeld geen van beiden nodig te hebben. Ze zei dat ze hem niet zomaar terug kon nemen en ik terug moest bellen om dat zelf te regelen.

Iemand tips hieromtrent? Ik ga sowieso straks bellen maar misschien heeft er hier iemand hetzelfde probleem gehad en is er ergens een manier om deze nog makkelijker op te lossen...
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Heb je het pakket meegenomen of in zijn geheel geweigerd? Het gaat sowieso om verkoop op afstand (je hebt dus bedenktijd, behalve wss voor opgeleverde diensten).
Niet besteld is niet betalen natuurlijk en aangezien de "gesprekken opgenomen kunnen worden om u beter te dienen" kan je rustig voet bij stuk houden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Volgens mij had je ook niet moeten bellen om een omzetting naar digitaal abonnement. Daar dient namelijk toch niets voor te gebeuren (indien u reeds bestaande telenet modem hebt) lijkt me. Gewoon eigen digibox/digicorder kopen en telenet bellen om te activeren (waarna ze u ook 50 euro activatie aanrekenen indien eerste decoder).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het betreft hier verkoop op afstand(telefonisch) dus kan je alles kosteloos annuleren. Je kunt best dus alles volledig annuleren en terugbrengen.

Als je van plan bent om een tweedehands toestel aan te sluiten op de kabel:
STAP 1: koop het toestel en sluit het thuis aan op de kabel
STAP 2: test het toestel uit, zap wat rond door de digitale kanalen, Eén en Canvas zouden sowieso beeld en klank moeten geven zonder het toestel bij Telenet te registreren en activeren
STAP 3: indien je VTM wil kijken en VTM zwart beeld geeft: bel naar Telenet en geef het serienummer van het tweedehands toestel door, er zal 50 euro activeringskost aangerekend worden
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Provider

Spijtig dat ik niet eerder wist dat het zo gemakkelijker kon. Persoon zei zaterdag dat ik nog het self starter pakket moest afhalen terwijl ik nog zei geen digibox of digicorder nodig te hebben maar dat pakket is dus zo'n decoder zelf ...

Ik was verplicht hem mee te nemen omdat deze reeds ingescand was en facturering ervan nog zou volgen. Ik heb net gebeld, ik mag deze terugbrengen en ze moeten hem direct binnen nemen waarop de administratie het zou opvolgen.

Onze huidige versterker in de garage hangt er al een jaar of 10 toen we ook nog internet hadden, moet hier nog iets aan gedaan worden (vernieuwen/etc) om digitale tv optimaal te gebruiken? Staan hier 4 tv's maar enkel 1 wordt aangesloten voor digitaal. (Er hangt hier nergens zo'n telenet modem meer zoals bovenstaande persoon vermeld)

Merci!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eerst testen of Eén HD beeld geeft. Pas als je vaststelt dat er een probleem is, kan je Telenet bellen. Elke Telenet-versterker voldoet.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

JoskeVermeulen schreef:Ik was verplicht hem mee te nemen omdat deze reeds ingescand was en facturering ervan nog zou volgen.
Rare redenering ... "moeten" meepakken. Bij mij was die blijven staan (en niets aftekenen natuurlijk). Dat ze het zelf uitvechten tussen TN en de winkel. Ik neem bij bakker of slager ook niets mee dat ik niet besteld heb maar door hun fout bij mijn bestelling geplaatst is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Provider

Liever het zekere voor het onzekere. Als hij reeds ingescand is, wat heb ik dan als bewijs als er 250 op de afrekening komt voor iets dat ik niet heb? Gemakkelijkste optie is dus meenemen ipv achteraf nog dergelijke instanties (test-aankoop/etc) te contacteren en zo maar blijven wachten tot het opgelost raakt.

De telefoon gesprekken worden opgenomen (zogezegd) maar wat er in de winkel verbaal gebeurt niet, nu weet de administratie tenminste dat ze het moeten opvolgen.
Laatst gewijzigd door JoskeVermeulen 13 aug 2014, 14:29, in totaal 2 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

JoskeVermeulen schreef:Spijtig dat ik niet eerder wist dat het zo gemakkelijker kon. Persoon zei zaterdag dat ik nog het self starter pakket moest afhalen terwijl ik nog zei geen digibox of digicorder nodig te hebben maar dat pakket is dus zo'n decoder zelf ...

Ik was verplicht hem mee te nemen omdat deze reeds ingescand was en facturering ervan nog zou volgen. Ik heb net gebeld, ik mag deze terugbrengen en ze moeten hem direct binnen nemen waarop de administratie het zou opvolgen.

Onze huidige versterker in de garage hangt er al een jaar of 10 toen we ook nog internet hadden, moet hier nog iets aan gedaan worden (vernieuwen/etc) om digitale tv optimaal te gebruiken? Staan hier 4 tv's maar enkel 1 wordt aangesloten voor digitaal. (Er hangt hier nergens zo'n telenet modem meer zoals bovenstaande persoon vermeld)

Merci!
Telenet modem is niet echt nodig tenzij je interactiviteit wilt (films huren, etc) of nieuwe yelo tv en tablet toestanden.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

JoskeVermeulen schreef:Liever het zekere voor het onzekere. Als hij reeds ingescand is, wat heb ik dan als bewijs als er 250 op de afrekening komt voor iets dat ik niet heb?

De telefoon gesprekken worden opgenomen (zogezegd) maar wat er in de winkel verbaal gebeurt niet, nu weet de administratie tenminste dat ze het moeten opvolgen.
Altijd papier laten opmaken en aftekenen als je decoder terug hebt gegeven.
Hier met Belgacom aan de hand gehad dat ze mij gewoon de nieuwprijs van een teruggebrachte decoder aanrekenden bij afsluiten abonnement.
Zonder dit afgetekend papier had ik hem zeker moeten betalen, want ze vonden hem blijkbaar nergens meer terug.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Pro tip: als ge wat tegenwringt is het mogelijk dat ze u dat toestel schenken.

Ik heb ooit eens per ongeluk online een Digicorder gekocht (moest eigenlijk een Digibox zijn, actie indertijd). Toen de installateur bij me thuis stond en toen ik door had dat ik een fout begaan had (had zelf Digicorder aangevinkt), meteen gemeld en gezegd dat de zaak niet door ging en dat hij dan maar mocht vertrekken (met excuses). De brave man vervolgens naar Telenet gebeld en ze hebben me toen die Digicorder verkocht aan de prijs van een Digibox (50€, geloof ik). Heb nog wel 3 maand moeten bellen nadien, omdat er alsnog de volledige prijs aangerekend is, ondanks de telefonische belofte tijdens installatie, maar het is uiteindelijk goed gekomen. :wink:
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”