'k Ga voetballer worden...Alle spelers en clubs uit het Belgische eersteklassevoetbal krijgen jaarlijks 88,5 miljoen euro aan belasting- en RSZ-voordelen, een stijging van 32 procent ten opzichte van drie jaar geleden. Dat blijkt uit de jaarrekeningen van de clubs van het seizoen 2012-2013. Zo schrijft Het Belang van Limburg vandaag.
Profsporters genieten een speciale fiscale regeling. Bij een normale werknemer wordt 38 procent bijdrage voor de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) afgehouden van het loon. Bij profsporters is dat begrensd op 785 euro per maand. Een topspeler die 40.000 euro per maand verdient, krijgt zo een presentje van 14.500 euro per maand. In de volledige eerste klasse gaat het om 48,5 miljoen euro.
Ook op het vlak van bedrijfsvoorheffing genieten de sportclubs van een aanzienlijk voordeel. Gemiddeld stort een werkgever 40 procent van het loon van zijn werknemers door naar de schatkist. Sportclubs mogen 80 procent van die bedrijfsvoorheffing voor zichzelf houden. Dit komt in de volledige eerste klasse neer op 40 miljoen euro. Uit de jaarrekeningen blijkt ook dat het gemiddelde brutoloon gestabiliseerd is op 252.000 euro per jaar.
Eerste klasse krijgt 88 miljoen euro van fiscus
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
'als hij maar geen voetballer wordt' krijgt toch een ietwat wrange smaak 
J.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
sorry ge zijt te oud kriske... uw beste jaren zijn voorbij 

de koe zegt boe
- krisken
- userbase crew
Ge zou nog verschieten van mij vrees ik. Als er geen volk op dat plein staat en geen keeper in t doel sjot ik er hem wel in 

Telefonie = EDPnet + OVH
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Maar liever dat nog dan het bord voor zijn kop van de zakenman want daar wordt ie alleen maar slechter van!Joe de Mannen schreef:'als hij maar geen voetballer wordt' krijgt toch een ietwat wrange smaak
J.

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
In uw eigen goal dan waarschijnlijk.krisken schreef:Ge zou nog verschieten van mij vrees ik. Als er geen volk op dat plein staat en geen keeper in t doel sjot ik er hem wel in

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- krisken
- userbase crew
Een doel is een doel, dat ze het onnodig ingewikkeld maken door er twee op dat veld te zetten is niet mijn probleem! 

Telefonie = EDPnet + OVH
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
http://www.bbc.com/news/magazine-25852634
Elk jaar wk in denemarken!
Elk jaar wk in denemarken!
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Nu weten we waarom de politici steeds goed ontvangen worden op iedere voetbalwedstrijd
Laten ze in Belgie eens beginnen met iedereen op dezelfde manier te belasten maarja dat zal wel een sprookje zijn zeker...
Laten ze in Belgie eens beginnen met iedereen op dezelfde manier te belasten maarja dat zal wel een sprookje zijn zeker...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 121 keer
Inderdaad kloof tussen arm en rijk word alleen maar groter.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik vraag me dan wel af of dit een regeling is enkel voor profvoetballers of voor alle profsporters in het algemeen. In het artikel spreekt men over profsporters, maar de focus ervan ligt wel op de voetballers. Een beetje tendentieus omdat de grootverdieners natuurlijk in het voetbal rondlopen. Maar als ik het goed begrijp geldt dit systeem dus ook voor basketballers, atleten,...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 49 keer
1 woord: SCHANDE. 88 miljoen euro in de zakken van een mensen die 0,0 bijbrengen aan de maatschappij.
Als ze dat cijfervoorbeeld nu eens bij elke maandelijkse loonfiche van een gewone arbeider of bediende bijvoegen, dan denk ik niet dat er nog veel volk in "profvoetbal" geïnteresseerd zal zijn. Ik ben al langer afgehaakt. De voetbalwereld is een decadent wereldje dat zichzelf in stand probeert te houden (en daar nog in slaagt ook
).
Als ze dat cijfervoorbeeld nu eens bij elke maandelijkse loonfiche van een gewone arbeider of bediende bijvoegen, dan denk ik niet dat er nog veel volk in "profvoetbal" geïnteresseerd zal zijn. Ik ben al langer afgehaakt. De voetbalwereld is een decadent wereldje dat zichzelf in stand probeert te houden (en daar nog in slaagt ook

- krisken
- userbase crew
Hoezo ze brengen niks aan bij de maatschappij? Juist wel : geef het volk brood en spelen en ze doen wat je wilt 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Tja, als je rijk genoeg bent om elders te gaan, zoals grote bedrijven of topmensen, dan gelden de regels ineens niet meer, want je zou wel ns kunnen dreigen te vertrekken, en dan krijgen ze niks meer. Zij die dit niet kunnen worden dan uitgezuigd, en hoe meer mensen ontsnappen, hoe meer de rest moet compenseren.
We zouden die geldverspilling veel beter aan wetenschap geven; tegen een balleke stampen kan dit toch echt niet waard zijn.
[
Post made via mobile device ]
We zouden die geldverspilling veel beter aan wetenschap geven; tegen een balleke stampen kan dit toch echt niet waard zijn.
[

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Worden andere sporten uberhaupt wel zo goed betaald als voetbal, tennis of wielrennen?Maglor schreef:Ik vraag me dan wel af of dit een regeling is enkel voor profvoetballers of voor alle profsporters in het algemeen. In het artikel spreekt men over profsporters, maar de focus ervan ligt wel op de voetballers. Een beetje tendentieus omdat de grootverdieners natuurlijk in het voetbal rondlopen. Maar als ik het goed begrijp geldt dit systeem dus ook voor basketballers, atleten,...
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Ze krijgen dit voordeel omdat ze zogezegd slechts een korte carrière hebben, wel "topsporters" kunnen toch ook na hun carrière voor 1.600euro per maand aan de kassa van de colruyt gaan staan?
Dus afschaffen die onzin !
Dus afschaffen die onzin !
-
- Premium Member
Met geld dat ze verdienen tijdens hun voetbalperiode kunnen ze toch degelijk beleggen en nadien daar gerust verder als supplement van leven
Maarja ze leven op zeer grote voet met veel weelde en op einde van hun voetbal periode zijn ze soms echte armoedezaaiers
Maarja ze leven op zeer grote voet met veel weelde en op einde van hun voetbal periode zijn ze soms echte armoedezaaiers
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
Compensatie voor een korte loopbaan kan ik begrijpen maar niet als je miljoenen verdient hé en wat de grote inkomens betreft, in het tennis bvb zal dat voor hooguit de top 100 van de wereld tellen, de rest, die halen er nooit uit wat ze erin hebben gestoken. (al hebben ze dat risico zelf genomen en er zelf voor gekozen, uiteraard) en zoals steeds: velen zijn geroepen, weinigen uitverkoren 
Een systeem zoals de verlofdagen bij burgemeesters lijkt me eerlijker: als je burgemeester bent krijg je verlofdagen op je werk, afhankelijk van het aantal inwoners van de gemeente, maar op een bepaald moment krijg je plots geen verlof meer, omdat men er vanaf een bepaald inwonersaantal van uit gaat dat je geen andere job meer kan doen.
J.

Een systeem zoals de verlofdagen bij burgemeesters lijkt me eerlijker: als je burgemeester bent krijg je verlofdagen op je werk, afhankelijk van het aantal inwoners van de gemeente, maar op een bepaald moment krijg je plots geen verlof meer, omdat men er vanaf een bepaald inwonersaantal van uit gaat dat je geen andere job meer kan doen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
Ah kijk, als we die mensen in België willen houden, moeten we er iets voor doen. Voor jeh et weet zijn ze anders allemaal naar Monacco verhuisd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Ze zouden eigenlijk gewoon de standaardbelastingen moeten heffen en een basisbedrag van aftrekken (1000 euro ofzo) dan geef je de niet directe topatleten nog altijd wat voordeel, maar mis je geen miljoenen aan de toppers. Of is hetgene wat ik zeg nu echt absurd?
- krisken
- userbase crew
Tja bepaalde topmensen verdienen evenveel en worden wel volledig belast. Dat de Colruytgroep meer belastingen moet betalen dan de kruidenier om de hoek lijkt me ook logisch. Dus waarom is dit anders?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
En dan klagen die eerste klasse nog dat ze niet rond geraken met hun inkomsten en bijkomende steun nodig hebben van de overheid
En dit terwijl hun spelers rond rijden met dure wagens meestal nog op kosten van de clubs en zo de ogen uitsteken van de jongeren die met hard werken met moeite een kleine wagen kunnen aankopen
En dit terwijl hun spelers rond rijden met dure wagens meestal nog op kosten van de clubs en zo de ogen uitsteken van de jongeren die met hard werken met moeite een kleine wagen kunnen aankopen
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Of ze nu daar wonen en niks bijbrengen in de maatschappij of hier, ik zie het verschil niet echt.Goztow schreef:Ah kijk, als we die mensen in België willen houden, moeten we er iets voor doen. Voor jeh et weet zijn ze anders allemaal naar Monacco verhuisd.
Schandalig, dat ze enorm veel verdienen wist ik maar van die gigantische belastingvoordelen moest ik toch even slikken

- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Afschaffen heel die handel...
Waarom moet ik betalen voor een film waar geen kat naar kijkt?
Waarom moet ik betalen voor een roeier die 1 keer in de vier jaar geen medaille haalt ?
Waarom moet ik betalen voor een opera waar geen kat voor komt opdagen ?
Investeer in innovatie & werkgelegenheid, en laat die bedrijven dan maar beslissen of ze die foliekes willen sponsoren of niet.
Waarom moet ik betalen voor een film waar geen kat naar kijkt?
Waarom moet ik betalen voor een roeier die 1 keer in de vier jaar geen medaille haalt ?
Waarom moet ik betalen voor een opera waar geen kat voor komt opdagen ?
Investeer in innovatie & werkgelegenheid, en laat die bedrijven dan maar beslissen of ze die foliekes willen sponsoren of niet.
- krisken
- userbase crew

Telefonie = EDPnet + OVH
- krisken
- userbase crew
Bovenstaande "durfde" ik op mijn FB te zetten. Onmiddellijk kreeg ik het verwijt een zuurpruim te zijn en blablabla. Dus zoals ik eerder zei : brood en spelen, meer hebben sommigen niet nodig. Dus dit afschaffen zal niet snel gebeuren...Zuid Korea...k wil jullie niet onder druk zetten hoor...maar maak eens wat goals? Dat dit voetbalcircus in BE kan stoppen? Kunnen we allemaal onze tricolore vlagjes en idiote spiegelhoesjes terug opbergen voor minimum 4 jaar en kan het gewone leventje weer zn gang gaan. Ik dank u
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Al een geluk dat ze alle twee geen $30 miljoen verdienen: het leven zou nogal duur worden.krisken schreef:

Langs de andere kant: er zijn nogal wat landen in de wereld die een systeem (geprobeerd) hebben waarin iedereen evenveel verdiende ... dat werkte (sic) precies ook niet zo goed.
-
- userbase crew
Omdat mensen moeten gedwongen worden, want uit naastenliefde gaan ze de lonen nooit gelijk trekken.
Maar een ferme maximum spread zou al leuk zijn. En een serieuze tax op de hoogste lonen, zodt die minder aantrekkelijk worden.
Maar daar gaat het nu niet over, het gaat hem erom dat de grootverdieners hier nog ns minder belastingen betalen ook, en dat kan gewoon niet.
Vraagje: waarom "dat werkte (sic) ..." ? Ik snap de plaatsing van die sic hier niet goed.
[
Maar een ferme maximum spread zou al leuk zijn. En een serieuze tax op de hoogste lonen, zodt die minder aantrekkelijk worden.
Maar daar gaat het nu niet over, het gaat hem erom dat de grootverdieners hier nog ns minder belastingen betalen ook, en dat kan gewoon niet.
Vraagje: waarom "dat werkte (sic) ..." ? Ik snap de plaatsing van die sic hier niet goed.
[

- krisken
- userbase crew
Niet alleen daarom : ik heb er geen problemen mee dat iemand met meer verantwoordelijkheden, betere ideeën, meer mensen "onder zich", iemand die meer uren presteert en s nachts werkt etc meer krijgt dan ik. Volkomen logisch zelfs. Maar voor mannen die balleke-trap spelen...komaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
'k Zeg niet dat die mannen niks doen, maar vergelijk dat eens met een gewone arbeider die werkt op de uren dat zij trainen en spelen?
'k Zeg niet dat die mannen niks doen, maar vergelijk dat eens met een gewone arbeider die werkt op de uren dat zij trainen en spelen?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Dus, als ik het goed begrijp: ik moet me aansluiten bij een tennisclub ofzo, en me dan laten sponsoren door mijn eigen bedrijf, in plaats van een loon uit te keren?
Misschien best bij een golfclub, die kunnen nog prof zijn op latere leeftijd.
Misschien best bij een golfclub, die kunnen nog prof zijn op latere leeftijd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Uiteindelijk is dat een kunst (anders zou iedereen het kunnen)... en bij kunst is het gewoon wat de gek ervoor wil geven !krisken schreef: Maar voor mannen die balleke-trap spelen...komaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
- krisken
- userbase crew
Of petanque, sjoelbak, ...
PS : r2504 : kunst? Dafuq?
Mochten we in plaats van voetbal het balspel van Mexico hier hebben...dan had ik ze die bedragen wel gegunt
Als je daar verloor...
PS : r2504 : kunst? Dafuq?
Mochten we in plaats van voetbal het balspel van Mexico hier hebben...dan had ik ze die bedragen wel gegunt

Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
Als die "topsporters" vinden dat ze te zwaar belast worden mogen ze van mijn part naar Monaco verhuizen. Maar dat ze dan ook maar hun paspoort/identiteitskaart afgeven en ginder de nationaliteit vragen.Goztow schreef:Ah kijk, als we die mensen in België willen houden, moeten we er iets voor doen. Voor jeh et weet zijn ze anders allemaal naar Monacco verhuisd.
Zo'n mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- userbase crew
Wel, deze gek wil daar niks voor geven. Vroeger had ik daar de keuze in, ik ga ni naar voetbal kijken en ik betaal er ni voor. Maar als ze belastingsvoordeel krijgen, dan eindig ik wel met dit soort onzin te sponsoren. En dat schiet int verkeerde keelgat.
[
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Geen gekke dingen vertellen. Uitsluitend inwoners met een andere nationaliteit dan de Franse kunnen genieten van het voordelige fiscale stelsel van Monaco. Wie de Franse nationaliteit heeft, die valt zowiezo onder het Franse belastingstelsel. Remember Johny Halliday. Een paar jaar geleden vroeg die plots de Belgische nationaliteit aan en het kon niet rap genoeg gaan. De enige reden was dat Johny (notabene een Brusselaar van geboorte en dus Belg maar in de loop der jaren de Franse identiteit aangenomen) in Monaco wou gaan wonen voor het financiële voordeel. Daarom moest hij de Belgische nationaliteit hebben. Met zijn Franse nationaliteit deed hij zich helemaal geen (financieel) voordeel.Trojan schreef:[Als die "topsporters" vinden dat ze te zwaar belast worden mogen ze van mijn part naar Monaco verhuizen. Maar dat ze dan ook maar hun paspoort/identiteitskaart afgeven en ginder de nationaliteit vragen.
Zo'n mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
Is nochtans simpel. Als ze hier wonen zullen ze ook hier tanken, op restaurants gaan, kortom de economie doen meedraaien. Als ze in Monaco wonen niet.
[
[

- Trojan
- Elite Poster
Dat beetje dat ze hier "bijdragen" aan de lokale economie weegt niet op tegenover het geld dat ze minder zouden betalen aan belastingen.
En dan moeten die topsporters nog hier aanwezig zijn om ONZE lokale economie te steunen, en niet ergens anders in de wereld voor een tournooi of wedstrijd.
En dan moeten die topsporters nog hier aanwezig zijn om ONZE lokale economie te steunen, en niet ergens anders in de wereld voor een tournooi of wedstrijd.
-
- Premium Member
Sorry nie hoor maar die topsporters vind je nie in de gewone horecazaken of winkels
Die gaan enkel naar de elite zaken en meestal dan nog in buitenland
Die leven in ander wereldje
Die gaan enkel naar de elite zaken en meestal dan nog in buitenland
Die leven in ander wereldje
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ze spreken nu over eerste klasse, maar ik denk dat alle topsporters ongeacht welke sport ergens van een fiscale voordeel genieten. Alleen zal de vraag zijn hoeveel het bij elke sport is.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E