Beste
Ik ben klant bij Belgacom voor internet en telefonie, voor internet heb ik het maxi pakket dat een downloadsnelheid zou hebben van ±30 Mbps. Mijn router kan alleen maar adsl gebruiken waardoor mijn downloadsnelheid beperkt is tot 4 Mbps, maar nu ben ik er achter gekomen dat er ook nog vdsl 2 bestaat.
Nu heb ik gelezen dat de overschakeling van adsl naar vdsl 2 gratis zou zijn en dat ik van Belgacom een bbox kan lenen dit zou ook gratis zijn mits ik hem zelf installeer, is dit effectief zo ?
Bbox gratis ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Indien je nog ADSL hebt en VDSL2 is beschikbaar, kan je gratis upgraden.
T.t.z.: de upgrade zelf is steeds volledig gratis, maar je dient wel nog de taxipost kosten te betalen voor de levering van de bbox3. Het kan zijn dat de technieker nog langs komt om het aansluitpunt bij je thuis te vervangen met een TF2007 stekker, maar dit is gratis.
T.t.z.: de upgrade zelf is steeds volledig gratis, maar je dient wel nog de taxipost kosten te betalen voor de levering van de bbox3. Het kan zijn dat de technieker nog langs komt om het aansluitpunt bij je thuis te vervangen met een TF2007 stekker, maar dit is gratis.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
Indien lievenx handig is kan hij de NTP2007 zonodig zelf installeren want deze zit samen met de Bbox3 in de doos.
Er is zelf een uitgebreide handleiding voorzien.
Natuurlijk dient hij wel te kiezen voor een doe het zelf installatie.
Er is zelf een uitgebreide handleiding voorzien.
Natuurlijk dient hij wel te kiezen voor een doe het zelf installatie.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ja ik heb nog ADSL. Super, dan ga ik morgen eens naar Belgacom bellen of ik passeer langs een Belgacom center.Lord Utopia schreef:Indien je nog ADSL hebt en VDSL2 is beschikbaar, kan je gratis upgraden.
Over dat installeren, volgens deze gids zou ik niet echt iets moeten installeren aangezien ik maar 1 5-polig aansluitpunt heb.
https://support.nl.belgacom.be/euf/asse ... -box-3.pdf
Of ben ik mis ?
https://support.nl.belgacom.be/euf/asse ... -box-3.pdf
Of ben ik mis ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Inderdaad als dit je enig aansluitpunt is, want als er nog aftakkingen zijn naar bv ander aansluitpunt voor telefoon, dan kan je wel problemen hebben omdat deze aftakking een stub vormt, of laat ons zeggen een soort kortsluiting kan vormen voor je VDSL2 signaalOver dat installeren, volgens deze gids zou ik niet echt iets moeten installeren aangezien ik maar 1 5-polig aansluitpunt heb