cd-rw spindles

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zoek een winkel die nog (bij prijs, als dat met auvibel nog kan in belgie) spindles cd-rw'tjes verkoopt. Ik koop niet zo graag cd-r's omdat je livd-cds en test software zo vaak moet updaten dat de cd'tjes vaak de deur uitvliegen, voor zo'n tijdelijke dingetjes vind ik cd-rw's nog altijd the way to go, maar ze verkopen die blijkbaar alleen nog in jewelcases en dat maakt het product duurder.

zijnoot: op amazon.com een link gevonden voor 16$, op amazon.co.uk knak hetzelfde voor... 30£. Waar blijven ze het halen?
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... batim.html

Er zal er wel ééntje naar België versturen zeker? ;-)

Waarom doe je dat trouwens niet gewoon met USB-sticks (voor wat die nog kosten), dat gaat veel sneller.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
shiseido
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 18 keer
Te Koop forum

Vroeger massa's gekocht bij Big Dennis (NL)
10x Verbatims CD-RW @ 7,49 --> http://www.bigdennis.com/verbatim-cd-rw ... ox-10.html
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Omdat niet alle PCs en aanverwanten kunnen/willen booten vanop USB sticks. Hell, ik gebruik nog diskettes voor bepaalde installs (vooral win2003 op raids), hoewel dat aan het minderen is. CD'tjes blijven nog wel effe in het IT arsenaal zitten denk ik. Zeer, zeer weinig PCs klagen erover wanneer ik ze wil booten vanop CD.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

En je bent zeker dat die hollandse winkel levert aan Belgie, nu met auvibel veel winkels gewoon niet meer willen leveren hier? Alsook, ik had gehoopt met grotere spindles toch ietwat goedkoper af te zijn, want voor 10 jewelcase cd-rw's betaal je 12-13 euro iirc; terwijl bij cd-rs de prijs jewelcase vs spindle makkelijk 30-50% verschil is.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ga je op reis? Of vraag het iemand die op reis gaat, het is de moment.
SWIM heeft zo eens een halve valies meegebracht uit Italie aan belachelijk lage prijs.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Damn, dat niet-edit gedoe; om te verduidelijken: 10-12 euro in de winkel, vs 7.5 euro + onbekende verzendingskosten, uiteraard.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Geen slecht idee; binnenkort zit ik effe in frankrijk; wat ik wel vrees is dat ik er (net als hier) in de winkels geen spindles cd-rw's zal aantreffen; in Belgie alleszins al veel winkels platgelopen, en dat hebben ze blijkbaar niet in stock.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

In Italie viel dat redelijk goed mee. Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft dat de stocks hier klein zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Het feit dat je ze kan hergebruiken zal ook wel voor minder turnover zorgen vrees ik.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dit lijkt me eerder een usecase voor isostick. Dit is een USB-stick die zich op (oude) PC's voordoet als CD, waardoor je juist wel kan booten vanop die USB-stick, ook al denkt de PC dat het een CD-drive is. :wink:

Zie: http://isostick.com/
En ook de geteste hardware: http://wiki.isostick.com/index.php?titl ... d_Hardware
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Interessant; zeker ns bekijken; maar de compatibility lijst bekijkend, zie ik daar toch veel partials en brokens staan, terwijl ik ervoor durf wedden dat de cd boot zelf 99.9% wel zou lukken.
shiseido
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

Aangezien mijn wederhelft 100% Dutch is, kan ik gerust wat CD-RWs aanleveren -- op te halen in Lier :-)
Dus als je in NL nog beter kan vinden, PM gerust...µ

(eveneens op vast adres @ Iberisch schiereiland vanaf 11/08, dus amazon.es at your service...)

check ook zeker de vergelijking @ https://pricenoia.com/search/All/cd-rw%20verbatim
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

shiseido schreef:Aangezien mijn wederhelft 100% Dutch is, kan ik gerust wat CD-RWs aanleveren -- op te halen in Lier :-)
Ik zou opletten met dergelijke publieke uitspraken... ik heb in het verleden wel meer berichten gelezen dat ze forums afscannen om nadien een serieuze rekening te sturen !
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Enkel als je ze op fora te koop aanbied met aantal erbij. Verkoper moet bewijzen dat tax betaald is! Vandaar.
shiseido
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

Was dat niet iets van "vrij verkeer van goederen in Europa"?
Als ik met 20 flessen cava uit Spanje kom Mét kassa-ticket, dan dacht ik toch in orde te zijn @ Belgique?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Vrij verkeer van goederen in Europa?

De toepassing van de thuiskopievergoeding in België vormt geen inbreuk op artikel 28 van het EG-verdrag die handelt over de maatregelen van gelijke werking als kwantitatieve beperkingen.

In een geval gelijkaardig aan dat van de thuiskopie(1) oordeelde de Raad van State op 2 februari 2004 in arrest nr. 127.673 dat :

niet werd aangetoond dat de bestreden vergoeding(2) ruim hoger zou liggen dan de vergoedingen die in andere lidstaten bestaan;
de vergoeding van toepassing is op het in België op de markt brengen van alle goederen, ingevoerd of niet en dat zij dus zowel rechtens als feitelijk dezelfde invloed heeft op de verhandeling van nationale producten en op die van producten uit andere lidstaten;
de vergoeding dan ook bezwaarlijk kan worden beschouwd als een maatregel die de handel tussen de lidstaten, al dan niet rechtstreeks, daadwerkelijk of potentieel kan belemmeren in de zin van de rechtspraak van het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap.

(1) Dit arrest gaat over de vergoeding voor reprografie die geïnd wordt door Reprobel, maar de vergoeding voor het kopiëren voor eigen gebruik die geïnd wordt door Auvibel is gebaseerd op dezelfde wet.

(2) In casu de vergoeding voor reprografie.

Zelfs als je een vergeten oude spindel vanonder het stof haalt en die wil verkopen moet je kunnen bewijzen dat je het ocmw van de autheurs betaald hebt!
Anders volgt de rekening!
shiseido
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

hahaha, bij deze hebben ze bij ons GEEN CD-RW's meer in Spanje :)
Iedereen gebruikt daar nog gerecyleerde vinylplaten voor de registraties der gegevens...
(Good luck @ NL)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Heronic schreef:
Vrij verkeer van goederen in Europa?

De toepassing van de thuiskopievergoeding in België vormt geen inbreuk op artikel 28 van het EG-verdrag die handelt over de maatregelen van gelijke werking als kwantitatieve beperkingen.

In een geval gelijkaardig aan dat van de thuiskopie(1) oordeelde de Raad van State op 2 februari 2004 in arrest nr. 127.673 dat :

niet werd aangetoond dat de bestreden vergoeding(2) ruim hoger zou liggen dan de vergoedingen die in andere lidstaten bestaan;
de vergoeding van toepassing is op het in België op de markt brengen van alle goederen, ingevoerd of niet en dat zij dus zowel rechtens als feitelijk dezelfde invloed heeft op de verhandeling van nationale producten en op die van producten uit andere lidstaten;
de vergoeding dan ook bezwaarlijk kan worden beschouwd als een maatregel die de handel tussen de lidstaten, al dan niet rechtstreeks, daadwerkelijk of potentieel kan belemmeren in de zin van de rechtspraak van het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap.

(1) Dit arrest gaat over de vergoeding voor reprografie die geïnd wordt door Reprobel, maar de vergoeding voor het kopiëren voor eigen gebruik die geïnd wordt door Auvibel is gebaseerd op dezelfde wet.

(2) In casu de vergoeding voor reprografie.

Zelfs als je een vergeten oude spindel vanonder het stof haalt en die wil verkopen moet je kunnen bewijzen dat je het ocmw van de autheurs betaald hebt!
Anders volgt de rekening!
"wil verkopen" dus. Dus puur invoeren voor eigen gebruik is geen probleem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Het fijne weet ik daar niet van. Enkel dat je als "verkoper" moet kunnen bewijzen dat de vergoeding betaald is dmv een kasticket.
Wat die online verkopen aangaat is het dus allemaal voor de verkoper. De koper gaat vrijuit.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”