Combi wasmachine en droogkast

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Hoi daar!!

Ik verhuis binnenkort naar een appartement en er is enkel plaats voor een wasmachine en er is nergens voorzien voor een droogkast.
Nu heb ik al vaak gezien de combinatie van wasmachine en droogkast, zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?

*edit
heb een topic gevonden, maar als er mensen nog ervaringen hebben mogen ze het altijd delen :)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=37285
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Imho is dat zoeken naar problemen. Ik zou 2 aparte toestellen op elkaar zetten met een kit.
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Wij hebben dat om dezelfde reden gekocht en zijn niet ontevreden (nu 5 jaar):

Pluspunten:
  • Minder plaats nodig
  • Je kan een hele cyclus in 1 keer programmeren. Meestal is de wascapaciteit groter dan de droogcapaciteit, maar een halve-was, hele-droog kan je dus vuil insteken en X uur later proper en droog uithalen.
Minpunten:
  • Als het kapot gaat (tot nu toe niet voorgevallen) ben je alles kwijt
  • Je netto capaciteit is lager omdat je de droog van de vorige machine niet parallel aan de was van de volgende kan laten lopen
  • (toen wij hem kochten) minder keuze, dus ook minder promoties en minder ultra-high-efficiency keuze
  • Het weegt nog zwaarder dan elk aparte toestellen, dus laat boven leveren in je appartement!
  • De was-vuiligheid-resten worden ook volledig drooggeblazen, en kan ofwel aandrogen ofwel rondslingeren
Al bij al drogen wij uit eco(log|nom)ische overwegingen het meeste op een droogrek dus het meeste is niet van toepassing.

Die van ons is een whirlpool geloof ik.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Als je dat topic gans hebt doorgelezen dan zag je dat ik ondanks de slechte ervaring met die Miele toch een nieuwe heb gekocht. Tot nu toe niet beklaagd. Die hover heeft 9kg wascapaciteit en 6kg droog. Een echte verademing. Wegens de lagere prijs en extra garantie ben ik niet bang voor technische problemen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
8balljunkie
Pro Member
Pro Member

bedankt voor de reacties.
Ik denk ook dat het meeste moet drogen op een droogrek.
Het weegt nog zwaarder dan elk aparte toestellen, dus laat boven leveren in je appartement!
Ja en er is geen lift, dus dat wordt wel plezant voor die mannen. Gelukkig moeten ze maar tot de 2de verdieping :-D
Bedankt ook voor de merken te geven deze zal ik zeker bekijken in mijn review.

Zijn er mensen die tips hebben voor kalk, ik denk dat er een ontkalker aanwezig is maar ben niet zeker.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik stop ongeveer de helft in droogkast. Ondergoed, hemden, pyjama's, kousen, bodies van de kleine, sommige t shirts, handdoeken. Allemaal droogkast binnen. life's too short.

Webwinkels zijn het bekijken waard. Groot prijsverschil. Bij prpblemen moet toch iemand thuis komen.

Geert2800
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Mijn pa is technieker van wasmachine en droogkast herstelling en hij raad wasmachine - droogkast in 1 volledig af.
Is een condesatie droogkast geen optie?

Kan je ze bijv niet kwijt bijv in de berging?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Vaak moet je je plaats gewoon zo optimaal mogelijk kunnen gebruiken.

8balljunkie
Pro Member
Pro Member

Er is maar 1 plaats voorzien, daar komt dan een wasmachine.
Als ik een aparte droogkast zou zetten dan zal die in een slaapkamer terecht komen waar we dus moeten inboeten op ruimte.
Of in een kot buiten op het balkon wat wel eens problemen kan veroorzaken vooral tijdens de winter denk ik dan.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 47 keer

Ik heb 2x onze droogkast op de wc gehad dus het kan erger dan in een slaapkamer ;).
Als je maar met 2 bent of alleen zou ik mij daar niet te druk in maken.

Volgens mijn vader kosten de stukken van een wasmachine - droogkast ook veel meer dan die van de 2 toestellen apart als er iets stuk gaat. Veel succes met wat je ook beslist ;).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Als losse toestellen buiten garantie stukgaan koop je gewoon beter een nieuw toestel. Vaak kosten zelfs de betere was of droogkasten ergens rond 600 euro terwijl een technieker ter plaatse laten komen al 150 euro kost, zonder garantie dat het dan ook echt gemaakt is of nog veel langer blijft draaien.

Was en droog combi's kunnen wel, al duurt het gewoon lang voor je hele beurt afgelopen is en je kan dus niet gelijktijdig een was draaien en de droogkast gebruiken. In alle geval is het nog wel een goeie oplossing voor appartementen, ik wou in mijn huis daar ook naar overstappen maar vond mijn zin niet in een combi toestel, het is altijd wel ergens inboeten op comfort of specificaties.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 53 keer

Wij hebben ook maar 1 plaats voor een wasmachine.
Dus ook gekozen voor een Was-Droogcombi van AEG.

Op het net gekocht (veiligkopen.nu) want daar was het het goedkoopst.
Voor 50eur laten leveren op het verdiep (ocharme die mannen, ze hebben mogen sleuren :)).
Hebben het toestel zelf aangesloten en al.

En inderdaad, een Was-Droogcombi kost wat meer, en als die kapot gaat, ben je beide kwijt.
Maar het voordeel dat je maar 1 toestel hebt weegt niet op daartegen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tja, de afweging hier is natuurlijk voornamelijk plaatswinst vs inboeten aan specs (en dat zal altijd wel zijn, een combi is een compromis, tenzij je bereid bent van prijsklasse te veranderen, en dan nog).

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

bitbite schreef:Al bij al drogen wij uit eco(log|nom)ische overwegingen het meeste op een droogrek dus het meeste is niet van toepassing.
Vind jij de was dan niet enorm veel zachter als hij uit de droogkast komt, ten opzichte van op een droogrek? Vooral met handdoeken is dat toch een groot verschil. Nu moet ik zeggen dat wij thuis redelijk hard water hebben, dus misschien heeft dat er wel mee te maken...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Droogrek / draad in de wind hangen (schaduw) en het is opgelost... lekker zacht ;)

Tegenwoordig gaat een droogkast of wasmachine toch geen 20 jaar mee, dus denk ik dat een combi als je plaatsgebrek hebt wel goed. Alles is toch gemaakt om weg te gooien tegenwoordig
8balljunkie
Pro Member
Pro Member

Dank je wel iedereen voor al de tips!
De meningen zijn verdeeld hier, maar je moet het ook zo bekijken we zijn maar met 2 (voor het moment) en dat zal nog wel zo een tijdje blijven.
De grootste was zal beddengoed zijn denk ik en het is niet dat wij elke dag nieuwe outfits gaan aandoen :-D

Het is een moeilijke keuze :p
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”