Heeft iemand van jullie toevallig ervaringen met de garantie van Apple?
Op internet lees ik heel wat tegenstrijdige berichten... Ene website zegt ze moeten wettelijke termijn van 2 jaar respecteren, terwijl de andere website zegt op Apple producten heb je slechts 1 jaar en nog een andere website zegt na 7 maanden moet je bewijzen dat het de fout is van de fabrikant.
Tot nu toe heeft mijn iPad (gekocht in november 2013) perfect gefunctioneerd, maar plots vindt hij geen netwerken meer met de datasimkaart. Reeds meerdere simkaarten geprobeerd, de iPad wil gewoon geen mobiel internetverbinding meer maken.
Ervaring garantie Apple?
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Moet het toestel ook effectief in de Apple-winkel zijn aangekocht, of mag dat ook in een Media Markt ofzo zijn gekocht?
En hoelang duurt het bij Apple ongeveer vooraleer je het toestel terugziet?
En hoelang duurt het bij Apple ongeveer vooraleer je het toestel terugziet?
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Bij de wettelijke garantie van 2 jaar, is het toch altijd zo dat je na 6 'mand moet bewijzen dat de fout bij de fabrikant ligt?tommekentom schreef:Ene website zegt ze moeten wettelijke termijn van 2 jaar respecteren, terwijl de andere website zegt op Apple producten heb je slechts 1 jaar en nog een andere website zegt na 7 maanden moet je bewijzen dat het de fout is van de fabrikant.
Apple volgt dus de wet ...
[

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
En hoe kan ik dat bewijzen als de fout nu pas optreedt?
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat is juist het scizofrene aan de wettelijke garantieregeling
De consument denkt dat hij beter beschermd is, maar in de parktijk valt dat soms nogal tegen.
Bewijs maar eens dat de fout bij de fabrikant ligt ...
[
Post made via mobile device ]

De consument denkt dat hij beter beschermd is, maar in de parktijk valt dat soms nogal tegen.
Bewijs maar eens dat de fout bij de fabrikant ligt ...
[

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Morgen eens langs de Apple-center en zien hoe of wat he...Zou zonde zijn nu al toestel te moeten vervangen :S
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Dus wat kan ik doen dan? Een nieuwe iPad kopen?
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Probeer eens bij Switch. Vorig jaar ook een defect gehad aan het scherm van mijn MacBook (was toen +- 9 maanden oud) en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Ik heb hem wel zelf naar het repair centre in Antwerpen (op de Noorderlaan) gedaan om daar het probleem te laten zien aan de technici, als je hem in andere winkels binnen doet zijn het eerder verkopers die meestal iets minder kunnen vertellen over of de reparatie onder garantie valt of niet.
Ik meen me te herinneren dat je iPad voor een herstelling niet bij Switch gekocht moet zijn, of de garantie dan ook rechtstreeks met Apple wordt geregeld durf ik niet zeggen.
Maandag ingeleverd in Antwerpen, donderdag gaan afhalen in Lier (ik had gevraagd om hem na reparatie naar Lier te verzenden daar dit dichterbij was).
Ik meen me te herinneren dat je iPad voor een herstelling niet bij Switch gekocht moet zijn, of de garantie dan ook rechtstreeks met Apple wordt geregeld durf ik niet zeggen.
Maandag ingeleverd in Antwerpen, donderdag gaan afhalen in Lier (ik had gevraagd om hem na reparatie naar Lier te verzenden daar dit dichterbij was).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Met het probleem dat je beschrijft, krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe (of refurb).
Voor je garantie gaat claimen, zou je best iOS eens volledig restoren. Het kan een softwareprobleem zijn.
Voor je garantie gaat claimen, zou je best iOS eens volledig restoren. Het kan een softwareprobleem zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 175 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb exact hetzelfde voorgehad(geen wifi of 3G meer) met een iPad4 van +6 maanden. En toen hebben ze naar de visuele schade gekeken, zolang er geen deuken/krassen in zitten van een bepaalde grootte(exacte mm ben ik vergeten dacht dat het kleiner dan 4mm moest zijn). Bij mij zat er een klein deukje in dat op het randje was kwa grootte, maar ik heb mijn garantie toch nog gekregen.ITnetadmin schreef:Bewijzen dat de fout al bestond kan je (bijna) niet, dus heb je eigenlijk een garantie van 6 maand.
[Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Eigenlijk is het opvallend dat Apple zogezegd een hoog-kwaliteits product is, maar in realiteit gaat het snel kapot en willen ze zelfs geen garantie geven. Ik hoor constant mensen die hun garantie geweigerd wordt om diverse redenen. Ook bij iPhones is het heel populair om waterschade te roepen, aangezien hun stikkers al beginnen uit te lopen in de badkamer.
In ieder geval: success. En kijk even verder dan je neus lang is
Dus bezoek een paar winkels tot je eentje vindt die bereid is om het te fixen.
In ieder geval: success. En kijk even verder dan je neus lang is

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 175 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bwa, ik heb toch al verschillende iPad, iPhones en vroeger iPods gehad. Buiten die ene iPad heb ik er nooit problemen mee gehad(en ze voor een goeie restwaarde op eBay kunnen zetten).
Dat ze moeilijk doen bij garantie is niet leuk/netjes, maar daarin zijn ze niet de enige(In een ver verleden heb ik ook "waterschade" gehad met een SonyEricsson).
Dat ze moeilijk doen bij garantie is niet leuk/netjes, maar daarin zijn ze niet de enige(In een ver verleden heb ik ook "waterschade" gehad met een SonyEricsson).
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Twee iPads en een iPhone 5 bij Apple (online) zelf gekocht.
Eén iPad (9 maanden oud) en de iPhone (1 jaar en 7 maanden oud) hadden mankementen en zijn zonder problemen binnen de twee dagen omgeruild.
Buiten garantie zijn er genoeg winkeltjes die het voor een apple en een ei repareren.
Eén iPad (9 maanden oud) en de iPhone (1 jaar en 7 maanden oud) hadden mankementen en zijn zonder problemen binnen de twee dagen omgeruild.
Buiten garantie zijn er genoeg winkeltjes die het voor een apple en een ei repareren.
Victory Not Vengeance
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 9 keer
Als ze rechtstreeks bij Apple zijn gekocht (via de online store bijv.) dan heb je 2 jaar fabrieksgarantie bij hun.
Maar als je ze bij een andere verdeler, bijv Media Markt zijn aangekocht, krijg je van Apple rechtstreeks maar 1 jaar. In het tweede jaar zal je dan naar de Media Markt moeten als er iets mis is.
Bij Apple zelf doen ze vaak helemaal niet moeilijk voor de meeste fouten, maar bij Base bijvoorbeeld, heb ik ze al heel moeilijk weten te doen voor een fabrieksfout. Zelfs tot op het punt dat ze het niet willen opsturen.
Tip voor iedereen, koop rechtstreeks bij Apple of een erkend reseller en niet bij de providers..
Maar als je ze bij een andere verdeler, bijv Media Markt zijn aangekocht, krijg je van Apple rechtstreeks maar 1 jaar. In het tweede jaar zal je dan naar de Media Markt moeten als er iets mis is.
Bij Apple zelf doen ze vaak helemaal niet moeilijk voor de meeste fouten, maar bij Base bijvoorbeeld, heb ik ze al heel moeilijk weten te doen voor een fabrieksfout. Zelfs tot op het punt dat ze het niet willen opsturen.
Tip voor iedereen, koop rechtstreeks bij Apple of een erkend reseller en niet bij de providers..