Fritzbox - met **9 toch "extern"

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi

Mijn Fritz registreert zich voor voip ook op de Fritz bij familie (dus extern). En omgekeerd ook, hun Fritz registreert zich ook op de onze.

Wanneer wij **9 gebruiken, om alle interne toestellen te laten rinkelen, rinkelen deze bij de familie (logischerwijze) ook.

Hoe kan ik dat aanpassen? :-D
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

De algemene oproep groep (**9) kan je volgens mij niet niet aanpassen.
Wat je wel zou kunnen doen is een ander verkort nummer programmeren, met de toestellen die je wel zou willen laten bellen. Dus een nieuwe "interne belgroep" aanmaken.
  • Ga naar Telefoonboek
    Maak een nieuwe entry
    Geef deze een verkort nummer (vb **700)
    Als oproepnummer geef je een lijst van alle interne nummers, beginnend met **, en gescheiden door een #
    voorbeeld: **1#**610#**620 correctie: **1#610#620
Als je nu het (interne) nummer van de (externe) FritzBox hier niet meeneemt, zal deze niet meebellen als je naar **700 belt.
freakske_b schreef:Mijn Fritz registreert zich voor voip ook op de Fritz bij familie (dus extern). En omgekeerd ook, hun Fritz registreert zich ook op de onze.
Zijn die 2 boxen via VPN met elkaar verbonden?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
freakske_b
Pro Member
Pro Member

philippe_d schreef:Als oproepnummer geef je een lijst van alle interne nummers, gescheiden door een #
voorbeeld: **1#**610#**620
In eender welke volgorde ik het zet: telkens rinkelt enkel het eerste interne nummer uit de lijst.
Dus ingeval **1#**610#**611 enkel **1
Dus ingeval **611#**610#**1 enkel **611

En wanneer het eerste interne nummer overeenstemt met het toestel waarmee geprobeerd wordt te bellen: bezettoon.
philippe_d schreef:Zijn die 2 boxen via VPN met elkaar verbonden?
Nee, ik registreer gewoon op het dyndns adres van de andere Fritz, en gebruik als login een intern ip-telnr (62x) en paswoord, en vink registreren vanaf internet aan. That's it.
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
freakske_b
Pro Member
Pro Member

T is zonder de extra sterretjes!

Dus **1#610#611 werkt wel !
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”