Wijzigingen TVOveral

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik lees net het volgende op mijn factuur:
Wijziging in de algemene voorwaarden van TV Overal vanaf 30/6

Vanaf 30/6 is TV Overal nog beschikbaar op iOS 7.0 /Android 4.0 en hoger en kunt u tot 5 smartphones en/of tablets koppelen aan een TV Overal-abonnement. Na 30 dagen kan een toestel verwijderd/vervangen worden. U kunt uw dienst/pack met deze dienst kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen indien u de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt.
De beperking tot 5 toestellen kan ik nog begrijpen. Bij Stevie kan je zelfs maar op 1 toestel tegelijk kijken.

Maar waarom de vereiste van iOS 7.0? Wij hebben een nog perfect werkende iPhone 3GS en een iPad eerste generatie. Daar is geen update naar iOS 7 voor mogelijk. Concreet mag ik die toestellen dus weggooien en door een nieuw exemplaar vervangen als ik TVOveral nog wil gebruiken. Dat ik de dienst 'kosteloos' mag opzeggen is eigenlijk gewoon cynisch.

Telenet kreeg onlangs de wind van voren omdat ze hun klanten met iets oudere hardware wilden verplichten om die te vernieuwen, en nu doet Belgacom identiek hetzelfde (hoeveel Android toestellen zijn er nog in gebruik waar geen update naar 4.0 of hoger voor beschikbaar is?). Ik ben nog maar een paar weken overgeschakeld van mijn 'oud' pack (van voor 4/2012) naar het nieuwste (weer enkele euro's duurder) enkel en alleen omdat TVOveral daarin inbegrepen was. Voel me serieus bekocht...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een vraagje voor u: al die applicaties in de webwinkel van Apple, worden die allemaal nog ondersteund door je oude iPad en oude iPhone?
Tegelijkertijd besliste Apple om je iPad en iPhone niet meer te ondersteunen.

Dit gebeurt constant: applicaties worden niet meer ondersteund op oude toestellen, om nieuwe functies te kunnen ontwikkelen en aanbieden, en dat kan met alles te maken hebben: ondersteuning vanuit Apple (want zij moeten de app goedkeuren), veiligheid, etc.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

IOS 7 bestaat sinds juni 2013, IOS 6 vanaf juni 2012. Zou dus ergens wel leuk zijn mocht je TVO nog kunnen gebruiken op deze laatste. Maar tja : tegenwoordig is iets snel "oud".

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Iphone4S ook nog steeds nieuw te koop voor ruim 300 euro maar werkt niet met 4G....... tja...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Steven_09
Plus Member
Plus Member

Het is in de appstore toch flink zoeken naar een populaire app die enkel en alleen op iOS 7 draait. iOS 6 is duidelijk nog altijd de standaard. Het technische aspect van de keuze om de TVOveral app enkel nog voor iOS 7 aan te bieden lijkt me dan ook een beetje overroepen. Maar eigenlijk is die discussie zinloos: enkel de ontwikkelaars van de app kunnen dit uitklaren en zij zullen ongetwijfeld niet uit de biecht mogen klappen.

Anderzijds lijkt het me niet ondenkbaar dat Apple de app-ontwikkelaars 'aanmoedigt' om hun apps iOS 7-only te maken, om de verkoop van hun nieuwe apparaten te stimuleren.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Er wordt niet gesproken omtrent WP8!
Is de TV Overal app dan niet beschikbaar voor WP8 ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

De TV gids werkte al niet meer in TV Overal op mijn iPad 1, dit zullen we er dan ook maar bijnemen zeker...

Ik vind gans de eco politiek die men voert met mobile devices gewoonweg absurd... Met een pc doen je tegenwoordig makkelijk 5 jaar, maar tablets zijn al na een 2-tal jaar afgeschreven. Mijn Mackbook is 6 jaar en doet nog alles wat nodig is.
Smartphones vind ik nog iets anders, die zien meer af, dus die gaan dus sowieso minder lang mee...
Laatst gewijzigd door TomG 22 mei 2014, 13:10, in totaal 1 gewijzigd.
Steven_09
Plus Member
Plus Member

Dat is een terechte vraag. Vandaag is TVOveral beschikbaar voor Windows Phone (weliswaar zonder de mogelijkheid om vanop afstand opnames te programmeren). Ik hoop toch dat die ondersteuning niet weer stopgezet wordt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Lord Utopia schreef:Dit gebeurt constant: applicaties worden niet meer ondersteund op oude toestellen, om nieuwe functies te kunnen ontwikkelen en aanbieden, en dat kan met alles te maken hebben: ondersteuning vanuit Apple (want zij moeten de app goedkeuren), veiligheid, etc.
Normaal is dit toch niet... Als je ziet hoeveel procent van de eigenaren nog oudere software (noodgedwongen) heeft draaien... Een toestel dat nog in garantie is niet meer ondersteunen kan in mijn ogen gewoon niet. Ik begrijp dan ook niet dat mensen dat verdedigen. Mag wel eens "minderen" de verplichte vooruitgang...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Steven_09 schreef:Het is in de appstore toch flink zoeken naar een populaire app die enkel en alleen op iOS 7 draait. iOS 6 is duidelijk nog altijd de standaard. Het technische aspect van de keuze om de TVOveral app enkel nog voor iOS 7 aan te bieden lijkt me dan ook een beetje overroepen. Maar eigenlijk is die discussie zinloos: enkel de ontwikkelaars van de app kunnen dit uitklaren en zij zullen ongetwijfeld niet uit de biecht mogen klappen.

Anderzijds lijkt het me niet ondenkbaar dat Apple de app-ontwikkelaars 'aanmoedigt' om hun apps iOS 7-only te maken, om de verkoop van hun nieuwe apparaten te stimuleren.
Ik een paar iOS app developers (in hun vrije tijd/studie toch), en die vinden het niet meer de moeite om het iOS 6 nog te blijven ondersteunen als het gros van de devices toch al op iOS7 zit. Dus als je van scratch begint is dat wel te begrijpen, vele zeer populaire apps waren van vroeger nog compatibel met iOS 6, daar heeft het weinig nut om de compatibiliteit met iOS6 er uit te gooien omdat het kan.
Wicky
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 10 keer

Volgens deze site http://stackoverflow.com/questions/2110 ... os-6-and-7 dwingt Apple tot het gebruik van de IOS 7 SDK sinds Feb 2014. Als ontwikkelaar neem ik aan dat het dan ook gewoonweg handiger is om de volledige functionaliteit daar van te gebruiken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Een zeer te betreuren evolutie.

Ik begrijp dat men nieuwe functionaliteiten wil gebruiken maar moet men daarom klanten uitsluiten? Waarom niet de oude app behouden voor de mensen met een "ouder" toestel?

Ik begrijp het businessmodel van Apple maar het is bijzonder erg dat andere bedrijven zoals Belgacom zich zomaar laten doen. Ik heb hetzelfde voorgehad met de app van De Standaard. Als men denkt dat mensen dure toestellen van 600 EUR of meer om de 2 jaar gaan vervangen dan zijn ze toch een beetje gek. Als de kranten vrezen voor nieuwe ontwikkelingen zoals een itunes voor krantenartikels dan moeten ze vooral zo verder doen.

Dit zou men Europees moeten aanpakken zodat Apple wat tegengas krijgt en de bedrijven zouden hun klanten hierin moeten steunen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Krantenartikels per stuk lezen kan al in NL via http://www.blendle.nl. Er zijn ook al enkele Vlaamse titels te lezen dus uitbreiding is een kwestie van tijd.

Verder wat Apple betreft; je weet dat je voor een zogezegd hip en elitair product kiest. En dat je daar de nodige budgetten moet voor reserveren. :lol:
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Dizzy schreef:Ik begrijp het businessmodel van Apple maar het is bijzonder erg dat andere bedrijven zoals Belgacom zich zomaar laten doen. Ik heb hetzelfde voorgehad met de app van De Standaard. Als men denkt dat mensen dure toestellen van 600 EUR of meer om de 2 jaar gaan vervangen dan zijn ze toch een beetje gek.
Ze hebben niet bepaald een keuze hoor.. En ja mensen doen dat, hun telefoon om de 2 jaar vervangen..
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

jantje81 schreef:Krantenartikels per stuk lezen kan al in NL via http://www.blendle.nl. Er zijn ook al enkele Vlaamse titels te lezen dus uitbreiding is een kwestie van tijd.

Verder wat Apple betreft; je weet dat je voor een zogezegd hip en elitair product kiest. En dat je daar de nodige budgetten moet voor reserveren. :lol:
Er staat in de originele post dat ook ouder dan Android 4.0 uit de boot vallen. Heeft dus imho niks exclusiefs met Apple te maken... Trouwens, waarom werkt mijn 6 jaar oude macbook wel nog perfect naar behoren (en zelfs nog een pak vlotter dan een eerste generatie iPad).
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

zou wel beter mogen werken op android. meerdere keren opnieuw inloggen datastream onderbroken enz... :bang: Ze kunnen nog iets leren van Netflix dit gaat tenminste zonder onderbrekingen of storingen. :cop:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

TomG schreef: Er staat in de originele post dat ook ouder dan Android 4.0 uit de boot vallen. Heeft dus imho niks exclusiefs met Apple te maken...
Android 4.0 is al bijna 3 jaar oud dus de toestellen gekocht tussen 2012 en vandaag zullen voor het overgrote deel zeker minstens over Android 4.0 beschikken, al dan niet na een update.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

powaq schreef:
Dizzy schreef:Ik begrijp het businessmodel van Apple maar het is bijzonder erg dat andere bedrijven zoals Belgacom zich zomaar laten doen. Ik heb hetzelfde voorgehad met de app van De Standaard. Als men denkt dat mensen dure toestellen van 600 EUR of meer om de 2 jaar gaan vervangen dan zijn ze toch een beetje gek.
Ze hebben niet bepaald een keuze hoor.. En ja mensen doen dat, hun telefoon om de 2 jaar vervangen..
Dus ieder bedrijf moet zijn businessplan maar laten varen omdat Apple het hunne wil realiseren?

Er zijn mensen die hun telefoon om de 2 jaar vervangen, maar dat is zeker niet iedereen. Er zijn er ook die om de 2 jaar hun tablet vervangen maar dat is ook niet iedereen. Nu als bedrijven kiezen om eerder Apple te volgen ipv hun eigen klanten dan zullen ze na verloop van tijd vanzelf merken dat er steeds minder klanten zijn die kunnen/willen volgen. We spreken hier over dure toestellen die inderdaad niet iedereen kan/wil betalen maar dat is de doelgroep misschien van Apple maar daarom nog niet die van andere bedrijven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Neen dat moet niet. Maar men moet wel op iOS zitten. Niet op iOS zitten met je apps is gewoon pure waanzin. Ze moeten dus wel mee en plooien.
Heeft men in theorie de keuze? Ja. Maar in de praktijk? Niet echt. De macht van Apple hierin is enorm.

Het gevolg daarvan is dat als Apple zegt dat ze alleen nog maar iOS7+ compatibele apps accepteren is de app store dan is dat zo..
Sinds 1 februari accepteert Apple enkel nog maar iOS7 geoptimaliseerde apps. Wat wilt zeggen dat als Belgacom bijvoorbeeld aanpassingen doet aan hun achterliggende infrastructuur (streaming, tv gids etc) en ze willen hun apps daar aan aanpassen dan kunnen ze dat niet meer voor oudere iOS versies. Het zou kunnen dat door bepaalde frameworks die gewijzigd zijn die Belgacom gebruikt dat ze geen iOS6 compatibiliteit erin kunnen houden.
Dat bedoelde ik dus met geen keuze hebben.

Dat gezegd zijnde is het spijtig dat het zo is en ik zou ook graag wat meer support voor oudere hardware zien. Aan de andere kant, probeer maar eens een iPad 1 op 5.1.1, niet meer te gebruiken.. M'n moeder heeft er zo eentje en gebruikte daar TV Overal op, was gewoonweg pijnlijk om te gebruiken. Sinds enige tijd werkt de Belgacom app amper of niet meer. Maar, rien à faire.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

iOS7 (en alles vanaf OSX 10.7) was voor mij ook een groot raadsel. Tot ik ethernetAVB ontdekte:

https://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Video_Bridging

Mavericks (OSX 10.9) ondersteunt ethernetAVB al. De "Audio Midi setup" app heeft al een netwerk tab, bv. Maar Apple heeft in iOS7 ook optimalisaties van ethernetAVB (dat in principe niet voor Wifi bedoeld is) ingevoerd die er voor moeten zorgen dat video streamen vlotter loopt én minder batterij vreet.

Een andere nieuwigheid is Bonjour Sleep Proxy. Dat zorgt er voor dat als één apparaat op zoek gaat naar de printer, niet alle apparaten moeten ontwaken om te antwoorden. Apparaten (zoals routers of computers die niet op batterij werken), antwoorden in de plaats van die mobiele toestellen.

Sommige van die wijzigingen bestaan alleen maar uit software. En dat brengt Apple soms ook voor oudere OS'en uit. Maar sommige vereisen moderne hardware. En dan wordt er over 't algemeen niet aan backports gedacht.

Over 't algemeen heeft Apple er echt geen probleem mee dat oudere hardware nog mee moet kunnen. Ze verzinnen tot nu toe genoeg lekkers om er voor te zorgen dat iedereen toch naar de Apple Store holt om weer wat nieuws te kopen.

Ik vraag me ook af wat de andere twee groten gaan doen. Microsoft gaat het ondersteunen, maar concreet is er niks. En audio/video op Android was al een ramp, wat dat gaat worden?

Linux gaat ethernetAVB integreren in de kernel. De eerste software daarvoor is in alpha of beta. De volgende kernel zou volledig ethernetAVB geschikt moeten zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”