Rare testserver heb je daar, en valt me op dat het in de groene uren is gedaan, wanneer je ook als grootverbruiker uw volle snelheid krijgt. Ofwel heb je sowieso niet 'onbeperkt' met FUP maar dan is't een kwestie van werken met wat je hebt en zou je bij een andere provider net hetzelfde voorhebben met hetzelfde volume (niet over prijs gesproken, tenzij je een Basicnet hebt).kaarsenbril schreef:Wat een kwaliteitsinternet bij Telenet, echt betrouwbaar werken kan je hiermee, een aanrader
De enige keuze is dit (30GB limiet) of het b-lite 2Mbps down en 0.5 up aanbod.Stroper schreef:Ik versta echt niet waarom mensen hier altijd een probleem van maken. Wil je onbeperkt, doe dan zoals ik en kies een provider die op het Belgacom netwerk zit. Goedkoper en geen gezaag over limieten. En kom nu niet met de snelheid, ongeacht je profiel zal het beter zijn dan dit, bovendien is het echt geen inbelverbinding meer zoals sommigen denken.
[Post made via mobile device ]
Ja, en wat maakt dat uit?Patje schreef:Test lijkt gedaan met gsm !
[Post made via mobile device ]
Dit is op kot (kotnet) en je kan gaan discussieren dat dit helemaal niets met telenet te maken heeft, maar uiteindelijk gaat de data van kotnet over de coax van telenet en hebben ze een limiet om het telenet netwerk niet te overbelasten.krisken schreef:AndRo555 : woon jij op een kot ofzo? Zo ja : door wie is het internet aangelegd?
Jouw openingspost, en ook de titel zijn zeer misleidendAndRo555 schreef: Dit is op kot (kotnet) en je kan gaan discussieren dat dit helemaal niets met telenet te maken heeft, maar uiteindelijk gaat de data van kotnet over de coax van telenet en hebben ze een limiet om het telenet netwerk niet te overbelasten.
Misschien iets te tendentieuze titel. Maar uiteindelijk blijftde specs van kotnet afhankelijk van de provider die erachter zit, die hier telenet is en een zeer hoog tarief per GB rekent daarvoor.philippe_d schreef:Jouw openingspost, en ook de titel zijn zeer misleidendAndRo555 schreef: Dit is op kot (kotnet) en je kan gaan discussieren dat dit helemaal niets met telenet te maken heeft, maar uiteindelijk gaat de data van kotnet over de coax van telenet en hebben ze een limiet om het telenet netwerk niet te overbelasten.
Dit heeft hoegenaamd niets te maken met "Telenet smallband", maar met de specificaties van Kotnet.
Dit soort posts stuurt de discussie in de verkeerde richting.
Gelieve in het vervolg betere info te geven, en uitleg over wat het probleem is, of de bedoeling van je post ...
@iRockabizzydilly op bovenstaandeAndRo555 schreef: Belgacom is geen oplossing wegens niet aanwezig. B-lite is zonder LTE niet echt een optie. Ik ben aan het zien om met een directionele wifi antenne een belgacom fon hotspot te kunnen ontvangen (met 2 a 3Mbps down kan ik leven), telenet homespot is ook geen optie wegens de limiet die daar op zit.
Ik weet niet of de KU Leuven daar niks mee te maken heeft hoor.AndRo555 schreef:Misschien iets te tendentieuze titel. Maar uiteindelijk blijftde specs van kotnet afhankelijk van de provider die erachter zit, die hier telenet is en een zeer hoog tarief per GB rekent daarvoor.
Eigenlijk een verkapte rant over het feit dat er in belgie maar twee opties zijn voor internet en je soms gewoon vast zit aan telenet. (zeer jammer)
Als er iemand nog een idee heeft om hier degelijk internet te krijgen (100GB per maand is voldoende)?
Alle internet trafiek gaat, intern => telenet => KUL => belnet => internetiRockabizzydilly schreef:Ik weet niet of de KU Leuven daar niks mee te maken heeft hoor.AndRo555 schreef:Misschien iets te tendentieuze titel. Maar uiteindelijk blijftde specs van kotnet afhankelijk van de provider die erachter zit, die hier telenet is en een zeer hoog tarief per GB rekent daarvoor.
Eigenlijk een verkapte rant over het feit dat er in belgie maar twee opties zijn voor internet en je soms gewoon vast zit aan telenet. (zeer jammer)
Als er iemand nog een idee heeft om hier degelijk internet te krijgen (100GB per maand is voldoende)?
Ja, een Basicnet nemen? Is niet perse veel duurder -zeker niet vergeleken met die Kotnet collectief- en is vooral ook sneller.
Ik weet niet of dit hier mag besproken worden (randgeval), maar:laroyj schreef:limiet op een homespot? dat is al lang voorbij hoor, bij belgacom-fon is het beperkt tot het volume van je pack...voor internet start dus 100gb...of je betaald 7,5 uro extra voor onbeperkt..
...en ja telenet is niet onbeperkt...tja 300gb en meer haal je in gewone omstandigheden hoegenaamd niet, zelfs met 100gb heb je voldoende, tenzij je heel veel download en continue onlijn streamt of tv kijkt...
Ik heb een legale fon login, alleen geen Fon hotspot binnen bereik, enkel telenet Homespot(s).krisken schreef:Of je doet het legaal en je koopt een FON
Klopt gewoon niet. Het Belgacom-netwerk is aanwezig in elke straat én in elk gebouw dat voor 1998 gebouwd is. Het kost amper 30 euro om een aansluiting in het gebouw te voorzien. Als de voorgevel van het kot grenst aan het openbaar domein hoef je zelf niets te doen. Belgacom graaft een put in het voetpad en trekt een kabel naar binnen.AndRo555 schreef:Belgacom is geen oplossing wegens niet aanwezig.
Ofwel verhuis je naar een kot met Belgacom-netwerk ofwel neem je gewoon zelf het initiatief om een Belgacom-aansluiting aan te vragen. Er zijn genoeg goedkope VDSL2-abonnementen die goedkoper zullen uitkomen dan kotnet.AndRo555 schreef:Basicnet is jammer genoeg geen optie, kotbaas wilt alleen maar kotnet aanbieden (via telenet).
Daar is niets moeilijk aan want de toegang tot het vaste openbare basisnet is een universele dienst die wettelijk vastgelegd is en door Belgacom moet aangeboden worden.Slafes schreef:raf1, altijd moeilijk om dat te laten installeren in een woning die niet de uwe is...
Studenten hebben hier geen domicilie op staan he... Ze zullen niet dezelfde rechten hebben als reguliere huurders.raf1 schreef:Een verhuurder mag trouwens de toegang tot universele diensten niet verbieden aan de huurder. Vraag het maar eens na op de faculteit rechten.![]()
http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... ele-dienst
De kotbaas moet niets doen. Jij moet gewoon een internetabonnement aanvragen op jouw kotadres. Als je gelijk hebt, moet de kotbaas dat simpelweg gewoon aanvaarden.AndRo555 schreef:Er is altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, jammer genoeg. De kotbaas zal daar niet voor gaan, hier is kotnet en dat moet voldoen.
Nogmaals: Het Belgacom-netwerk is beschikbaar. Een aansluiting kost 30 euro en is in 1-2-3 gefixt.AndRo555 schreef:Mochten we hier belgacom ter beschikking hebben had ik al lang met een paar medekotgenoten een belgacom start + unlim data genomen, dan heb je deftig internet voor twee keer niets.
Hoe zit het momenteel met kotnet? Die Telenet-modem staat toch ook op het gelijkvloers? Er ligt toch overal UTP-bekabeling? Ik durf wedden dat hier gewoon gaat over het versteken van één RJ45-fiche en het plaatsen van een VDSL2-modem en een Belgacom-intro. Simpel toch.krisken schreef:Hoe zie jij dat zitten om internet te krijgen als student als de modem op het gelijkvloers staat van Belgacom, maar jij op de derde verdieping aan de andere kant van het huis je kot hebt?
Ik vind het nog veel straffer dat KU Leuven een superslecht exclusiviteitscontract afsluit op een privaat netwerk terwijl het gereguleerde openbare Belgacom-netwerk tegen een lagere prijs een beter product kan leveren. Nog straffer wordt het wanneer KU Leuven aan hun huurders verbiedt om VDSL2-abonnementen te nemen en kotbazen dwingt om uitsluitend kotnet aan te bieden.Slafes schreef:Ik zou het wel straf vinden als studenten zomaar aansluitingen kunnen aanvragen in een residentie van de KU Leuven (of een privé residentie). 200 man die allemaal hun eigen zin doen.Trouwens, de universele dienst is volgens mij voorzien he...
Staat inderdaad allemaal op het gelijkvloers... achter slot en grendel, samen met een 24 poorts switch en router. Daar raak je echt niet aan. (vroeger, en dan spreek ik van veel vroeger lag er een 100Mbps 24 poorts switch, toen vrij duur, die heeft er ook niet lang gehangen of die was weg. Sindsdien hangt er een slot op)raf1 schreef:Hoe zit het momenteel met kotnet? Die Telenet-modem staat toch ook op het gelijkvloers? Er ligt toch overal UTP-bekabeling? Ik durf wedden dat hier gewoon gaat over het versteken van één RJ45-fiche en het plaatsen van een VDSL2-modem en een Belgacom-intro. Simpel toch.krisken schreef:Hoe zie jij dat zitten om internet te krijgen als student als de modem op het gelijkvloers staat van Belgacom, maar jij op de derde verdieping aan de andere kant van het huis je kot hebt?
De residenties van de KUL zelf zitten via 10Gbps links op het KUL netwerk en dus het internet aangesloten. De private koten/residenties zijn dat niet, die zijn verbonden via telenet. Hier kan het dan ook echt geen probleem zijn om meer als 30GB limiet te leveren (100GB de man is echt mogelijk met zo'n infrastructuur), de limiet ligt er dus op omdat telenet waarschijnlijk meer zal vragen om al die data van de private koten af te handelen.raf1 schreef:Ik vind het nog veel straffer dat KU Leuven een superslecht exclusiviteitscontract afsluit op een privaat netwerk terwijl het gereguleerde openbare Belgacom-netwerk tegen een lagere prijs een beter product kan leveren. Nog straffer wordt het wanneer KU Leuven aan hun huurders verbiedt om VDSL2-abonnementen te nemen en kotbazen dwingt om uitsluitend kotnet aan te bieden.Slafes schreef:Ik zou het wel straf vinden als studenten zomaar aansluitingen kunnen aanvragen in een residentie van de KU Leuven (of een privé residentie). 200 man die allemaal hun eigen zin doen.Trouwens, de universele dienst is volgens mij voorzien he...
Met smallband moet je gewoon wat meer inplannen als je die ene powerpoint nog eens wilt bezienraf1 schreef: De universele dienst is trouwens niet vervuld want Belgacom is door de wetgever aangeduid als universele diensten-operator. Universele dienstverlening met de U van universeel betekent dat elke burger daar recht op heeft. Zeker studenten op hun kot waar het huidige kotnet zwaar in gebreke blijft. (Op een smalbandverbinding kunnen studenten onmogelijk hun normale studieopdrachten uitvoeren.)
UTP is vrijwel overal de standaard, wifi eerder in de aparte gevallen. De meesten plaatsen zelf nog een extra router (alleen al om met meer dan 1 apparaat van een login gebruik te kunnen maken).krisken schreef:Naar elk kot een UTP kabel? Je zou ervan verschieten hoeveel koten wifi-only zijn hoor