Betamax troubles
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Net even getest hier, en ik kan van fvd nog steeds naar weepee bellen.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik heb gemerkt dat als er problemen zijn dat in 99% van de gevallen naar een telenet abonnee is. (FVD uitgaand)
Nog iemand die ervaring?
EDIT: Problemen die zich hier soms voordoen, en ook in die volgorde in de mate dat het voorkomt.
1) bezettoon zoals hieronder ook al aangehaald
2) meer delay dan naar andere providers
3) slechte verbinding/gesprekskwaliteit
Nog iemand die ervaring?
EDIT: Problemen die zich hier soms voordoen, en ook in die volgorde in de mate dat het voorkomt.
1) bezettoon zoals hieronder ook al aangehaald
2) meer delay dan naar andere providers
3) slechte verbinding/gesprekskwaliteit
Laatst gewijzigd door Ernie 22 mei 2014, 13:05, in totaal 2 gewijzigd.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
De keren dat ik problemen gehad heb is dat inderdaad meestal naar Telenet. Om een of andere reden kon ik een tijd terug niet naar een TN nr bellen (steeds bezettoon). Vanop GSM of een andere lijn ging dat wel... Voor de rest eigenlijk weinig klachten over FVD..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
Mijn vrouw heeft problemen om met betamax klonen ( globalfreecall, hotvoip ) naar familie in Ivoorkust te bellen. Er zit veel delay op de gesprekken of de kwaliteit is slecht.
Ik heb een ticket gemaakt bij hotvoip. Vroeger waren er geen problemen, maar we zijn een tijdje bij Rebtel(.com) geweest waarbij de verbinding wel in orde is.
Ik heb een ticket gemaakt bij hotvoip. Vroeger waren er geen problemen, maar we zijn een tijdje bij Rebtel(.com) geweest waarbij de verbinding wel in orde is.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Vanuit vae gebruik ik ook geen Betamax, werkt voor geen meter. Van hier naar ginder werkt dan weer perfect.
Vandaag werkte alles terug min of meer , ttz af en toe had ik geen kiestoon, maar er werd wel verbinding gemaakt.
Vandaag werkte alles terug min of meer , ttz af en toe had ik geen kiestoon, maar er werd wel verbinding gemaakt.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
iemand die ik ken gebruikt viberout, en kan ook niet bellen naar onze telenetlijn, heel soms lukt het ook niet vanaf een skype-account.
zou Telenet niet zo graag gesprekjes krijgen van voip?
zou Telenet niet zo graag gesprekjes krijgen van voip?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Waarom maak je niet gebruik van Voiptiger voor buitengaande gesprekken? Die zijn toch meer betrouwbaar dan betamax?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ik heb meerdere toestellen (Siemens Gigaset) met OVH én FreeVoipDeal accounts.
En die werken allemaal normaal: inkomend en uitgaand.
En ben dan ook geneigd te stellen dat de oorzaak van jullie problemen ergens anders hun oorsprong vinden ...
En die werken allemaal normaal: inkomend en uitgaand.
En ben dan ook geneigd te stellen dat de oorzaak van jullie problemen ergens anders hun oorsprong vinden ...
-
- Elite Poster
En is dat dan een OVH probleem of een Telenet probleem?
Zelf kan ik Telenet nummers bellen, zonder probleem.
Zelf kan ik Telenet nummers bellen, zonder probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik denk het laatste, maar mijn familie is daar niet zo van overtuigd. "'t is altijd als jij belt dat we problemen hebben"
Ga jij bellen naar Telenet en vragen waarom ik altijd problemen heb met OVH als ik naar Telenet bel?
juist, onlangs belde ik met ovh een vast telefoonnummer. Kreeg een toon van belgacom alsof dit nummer niet bestond. FF crdc.be opgezocht, en stond geregistreerd als een BGC nummer. Ik dacht dat die winkel niet meer bestond of zo, wel dus....grrrr
Ga jij bellen naar Telenet en vragen waarom ik altijd problemen heb met OVH als ik naar Telenet bel?

juist, onlangs belde ik met ovh een vast telefoonnummer. Kreeg een toon van belgacom alsof dit nummer niet bestond. FF crdc.be opgezocht, en stond geregistreerd als een BGC nummer. Ik dacht dat die winkel niet meer bestond of zo, wel dus....grrrr
-
- Elite Poster
Eerst zeg je dat je NOOIT problemen hebt indien je met OVH naar Belgacom nummers belt.satsurfer schreef:betreft OVH: waarom zou dit elders een oorzaak vinden? naar belgacomnummers, NOOIT geen probleem. Naar Telenetnummers is iets anders.
En vervolgens wordt dit weer wat anders.
Uw verhaal lijkt me niet consistent.satsurfer schreef:juist, onlangs belde ik met ovh een vast telefoonnummer. Kreeg een toon van belgacom alsof dit nummer niet bestond. FF crdc.be opgezocht, en stond geregistreerd als een BGC nummer. Ik dacht dat die winkel niet meer bestond of zo, wel dus....grrrr
Zacht uitgedrukt.

-
- Elite Poster
Rustig he! Ik was naar een winkel op zoek, vond Nts op 1207, maar wel op Google. Dus belde ik....nr. Nt toegekend (056356002) Paar dagen later via crdc opgezocht en nr. Bestaat blijkbaar wel! Bellen nr.familie met bgc levert geen problemen op.
Nu merk ik dat bellen met vast toestel probleemloos lukt via fvd, 't is de fritz-fon die geen kik geeft (hier ooit op forum vraag gesteld, tevergeefs...)
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Nu merk ik dat bellen met vast toestel probleemloos lukt via fvd, 't is de fritz-fon die geen kik geeft (hier ooit op forum vraag gesteld, tevergeefs...)
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
- iceke
- Elite Poster
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen ondervonden met bellen naar Tn nummers.
Wat ik nu wel gezien heb is dat je in het configuratiescherm van FVD SIP moet inschakelen, is dit nieuw ? (standaard staat heb blijkbaar op off -> bij de mensen met problemen staat het gewoon op "on")
Heb nu weer 2 accounts die niet meer inloggen (Telenet klanten met Weepee "in", FVD en Internetcalls "out") Weepee in registreert gewoon, FVD niet meer.
Dit zijn accounts die al +12mnd oud zijn en gewoon altijd gewerkt hebben tot vorige week.
Wat ik nu wel gezien heb is dat je in het configuratiescherm van FVD SIP moet inschakelen, is dit nieuw ? (standaard staat heb blijkbaar op off -> bij de mensen met problemen staat het gewoon op "on")
Heb nu weer 2 accounts die niet meer inloggen (Telenet klanten met Weepee "in", FVD en Internetcalls "out") Weepee in registreert gewoon, FVD niet meer.
Dit zijn accounts die al +12mnd oud zijn en gewoon altijd gewerkt hebben tot vorige week.
-
- Elite Poster
heb in de fritzbox DTMF transmission op 'in-band' gezet, en nu lukt het wel probleemloos om met FVD te bellen (at last)
SIP server access bij online module freevoipdeal staat/stond op 'enabled'
Iceke: heb jij 'modem only' setup telenet?

SIP server access bij online module freevoipdeal staat/stond op 'enabled'
Iceke: heb jij 'modem only' setup telenet?
- iceke
- Elite Poster
Ik heb BGC & Gigasets
Soit, wanneer ik de login+pass van de account invul bij een werkend account krijg ik ook connection failed en vicesersa.
De Support van FVD vind het probleem ook niet. Morgen dan maar nieuw account aanmaken, de 5 euro belkrediet ben ik dan maar kwijt.
Op alle andere accounts zie ik ondertussen geen problemen meer.
Soit, wanneer ik de login+pass van de account invul bij een werkend account krijg ik ook connection failed en vicesersa.
De Support van FVD vind het probleem ook niet. Morgen dan maar nieuw account aanmaken, de 5 euro belkrediet ben ik dan maar kwijt.
Op alle andere accounts zie ik ondertussen geen problemen meer.