Hallo,
Ik heb een Fritzbox 7490 (international edition) aangeschaft en bij aansluiting op het telefoonnet (Belgacom ADSL, GEEN digitale TV) blijkt deze niet te willen synchroniseren.
Ik heb de Fritzbox de lijn laten testen en deze geeft aan dat er een probleem zit op de bekabeling op een afstand van 7 m van de router. Dat is exact de afstand tussen de router en de aansluiting waar de telefoonlijn in huis binnenkomt.
In de aansluiting heb ik drie stekkers insteken : de eerste is voor de verlengkabel naar de router, de tweede is de ADSL splitter, de derde de aansluiting van de vaste telefoon. Aan het einde van de verlengkabel heb ik nog een ADSL splitter maar geen telefoon.
Nochthans heeft mijn bestaande router/modem D-Link DSL-524T totaal geen probleem hiermee. Ik surf reeds 8 jaar met deze configuratie en heb nooit problemen gehad met de verbinding.
Daar de D-Link wel werkt denk ik dat er geen probleem is met de lijn maar dat de Fritzbox misschien heel kieskeurig is. Bij het doorlopen van de wizard op de Fritzbox heb ik voor de instellingen gekozen voor België als land en Belgacom als operator, dus het zou moeten werken.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Fritzbox 7490 synchoniseert niet op ADSL lijn
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Heb je FritzBox ingesteld op Annex A?
Die doet dat niet automatisch.
Die doet dat niet automatisch.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dag Philippe,
De modem stond inderdaad niet ingesteld op Annex A. Ik dacht dat dat automatisch gebeurde bij de keuze van de provider. Ik heb er even naar moeten zoeken waar de instelling te vinden was maar heb ze uiteindelijk gevonden. De modem/router werkt nu perfect. Dank voor de tip
.
De modem stond inderdaad niet ingesteld op Annex A. Ik dacht dat dat automatisch gebeurde bij de keuze van de provider. Ik heb er even naar moeten zoeken waar de instelling te vinden was maar heb ze uiteindelijk gevonden. De modem/router werkt nu perfect. Dank voor de tip